حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رندر Galaxy A83 5G سامسونگ را ببینید: بازگشت شماره ۸

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | رندر، سامسونگ

سری چهارم خانواده Galaxy Axy برای سال ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد. در این خانواده y برابر ۳ است و x به رتبه تقریبی هر دستگاه در این خانواده اشاره دارد که از اقتصادی تا پریمیوم دسته بندی می شود. امروز رندر Galaxy A83 5G سامسونگ را می بینیم. چیزی که می تواند نویدبخش بازگشت شماره ۸ باشد.

رندر Galaxy A83 5G سامسونگ

خانواده Galaxy A سامسونگ چند عضو ثابت و جهانی دارد، چند عضو ثابت و محلی دارد و در نهایت چند عضو غیرثابت و غیر محلی هم در بین آن ها وجود دارد. مثلا سال ۲۰۱۵ در ابتدای این خانواده عرضه شد، سپس گلکسی A8 2016 را شاهد بودیم و پس از ان با تغییر راهبردی که نافرجام بود، ارایه Galaxy A8 2018 و مدل پلاسش را به جای گلکسی A5 و A7 سال ۲۰۱۸ داشتیم. پس از آن دستگاه های جالبی مثل Galaxy A80 با دوربین پاپ آپ معروفش و گلکسی A8s به عنوان اولین موبایل با سوراخ نمایشگر را داشتیم.

از ارایه آخرین نسل شماره ۸ خانواده گلکسی A حدودا ۳ سال می گذرد و به نظر می رسد که سامسونگ به فکر ارایه Galaxy A83 5G است. البته پیش از این هم شایعاتی برای گلکسی A81 و A82 داشتیم که یا با نام دیگری مثل Galaxy Note 10 Lite ارایه یا با نام Quantum 2 فقط در کره عرضه شد. پس درباره شایعه گلکسی ای ۸۳ هم انتظار هر احتمالی را داشته باشید.

در ادامه به بررسی احتمالات مختلف برای Galaxy A83 می پردازیم. توجه داشته باشید که هیچ کدام از این موارد لزوما قطعی نیست.

گلکسی A83

گلکسی A83

نمایشگر AMOLED تخت برای گلکسی A83 5G

سامسونگ A83 5G ویژگی‌های مشترکی از سری محبوب A و همچنین سری S پرچمدار را خواهد داشت. قسمت جلویی احتمالا محل ارایه صفحه نمایش خوبی باشد. بعید نیست که این دستگاه دوباره به یک صفحه نمایش تخت بزرگ مجهز شود. ما به صفحه نمایش 6.6 اینچی فکر  می کنیم درست مثل شایعه گلکسی اس 22 پلاس که با همین اندازه نمایشگر عنوان شده بود.

به احتمال زیاد این صفحه نمایش Dynamic AMOLED با رفرش ریت 120 هرتز است. احتمالاً به مانند گلکسی A82 یا همان کوانتوم ۲ صفحه نمایش از وضوح بالای QHD+ پشتیبانی می کند. این یک ارتقا نسبت به Galaxy S21 و S21 Plus است، که هر دو وضوح تصویر پایین تر Full HD+ را دارند.

انتظار می رود که گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس دوباره صفحه نمایش Full HD + داشته باشند. فقط Galaxy S22 Ultra (یا شاید S22 Note) از وضوح QHD+ پشتیبانی می کند. برای همین خوب است که سامسونگ یک مدل مقرون به صرفه را با این وضوح صفحه نمایش بالا در سبد محصولات خود نگه دارد. گلکسی A83 برای این کار بسیار مناسب است. همچنین این احتمال وجود دارد که حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش نیز در نظر گرفته شود.

تماشای رندر ویدیویی غیررسمی منتسب به گلکسی A83

به نظر می رسد سامسونگ در سال 2022 تصمیم گرفته است که اکثر گوشی های خود را به دوربین سلفی درون سوراخ نمایشگر که در مرکز لبه بالایی قرار گرفته، مجهز کند. در این رندر هم همین را شاهدیم و مطابق با انتظارات شاید یک سنسور 10 مگاپیکسلی را برای این گوشی ببینیم.

دوربین سه گانه اصلی گلکسی A83 با طراحی جدید و ساده

یک دوربین سه گانه با فلاش در قاب پشت قابل مشاهده است. سامسونگ پیش از این طراحی مشابه این دوربین را در گلکسی A32 ارایه کرده بود.

این گوشی می تواند گران تر از گلکسی A73 و همرده قیمتی گلکسی اس 21 FE باشد. با این وجود شاید با تفاوت در انتخاب تراشه، دلیل خرید آن بالا برود.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات دقیق دوربین در دست نیست. سامسونگ گلکسی کوانتوم 2 (یا همان Galaxy A82) به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو مجهز شده است. این بدان معناست که دوربین اصلی و دوربین زاویه فوق عریض با S21 حداقل از نظر رزولشن یکسان هستند.

اگر سامسونگ سال آینده همین استراتژی را اعمال کند، ممکن است دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به گلکسی A83 اضافه شود. انتظار ما سنسور ISOCELL GN5 است که عملکرد فوکوس خودکار سریعتر و کیفیت تصویر بهتر در شرایط نور تاریک ارائه می دهد.

رندر غیر رسمی گلکسی A83

رندر غیر رسمی گلکسی A83

همچنین می توانید فرض کنید که اگر سامسونگ گلکسی A83 را عرضه کند، دستگاه دارای گواهی IP67 خواهد بود. به عبارت دیگر، در برابر گرد و غبار و آب مقاوم خواهد بود. این موضوع اکنون در مورد مدل‌های ارزان‌تر سری A مانند گلکسی A52 و A72 نیز صادق است.

در گلکسی کوانتوم 2، سامسونگ ترجیح داد از یک چیپست قدرتمند استفاده کند. پردازنده هشت هسته ای Snapdragon 855+ که طبق فرآیند 7 نانومتری ساخته شده است در آن استفاده شد. این گوشی به صورت استاندارد دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. حافظه ذخیره سازی را می توان با کارت حافظه microSD نیز افزایش داد.

گلکسی A83 با تراشه پرچمدار سری ۸ کوالکام؟

احتمالاً جانشین آن دوباره از یک تراشه اسنپدراگون استفاده خواهد کرد. مثلا شاید اسنپدراگون ۸۷۰ یک گزینه خوب باشد. امید است که اسلات کارت حافظه microSD نیز حفظ شود. متأسفانه، این دیگر در مورد مدل های سری S که از امسال دیگر با کارت حافظه سازگار نیستند، صدق نمی کند.

مدل فعلی دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می کند. علاوه بر این، شارژ بی سیم و شارژ بی سیم معکوس نیز پشتیبانی می شود. به نظر می رسد سامسونگ در سال 2022 حداقل پیشرفت را در زمینه شارژ سریع نشان خواهد داد. بنابراین مطمئناً غیرقابل تصور نیست که گزینه های شارژ با Galaxy A83 یکسان باشند.

خانواده گلکسی A سال ۲۰۲۲

سری گلکسی A برای سامسونگ بسیار مهم است. اگرچه بیشترین توجه بازاریابی و رسانه‌ها بر روی مدل‌های گران‌قیمت مانند سری گلکسی اس و مدل‌های تاشو از سری گلکسی Z متمرکز است، اما بالاترین آمار فروش با سری A به دست می‌آید.

دوربین سری Galaxy A 2022 با OIS همراه خواهد بود

این مدل ها در اروپا نیز با اشتیاق خریداری می شوند. به عنوان مثال، گلکسی A5x سال‌ها یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در اروپا بوده است.

سامسونگ با گلکسی A83 می تواند یک گوشی هوشمند میان رده قدرتمند با صفحه نمایش بزرگ و با وضوح بالا و دوربین خوب به ارمغان بیاورد. با این حال، باید دید که آیا سامسونگ فکر می‌کند ارزش عرضه این مدل را در سراسر جهان دارد یا اینکه عرضه آن به چین و هند یا حتی فقط کره محدود می‌شود؟

راهبرد سامسونگ برای گلکسی A83 باید متمایز با دستگاه مورد انتظاری مثل گلکسی S21 FE باشد تا بتواند دلیل خرید خوبی به کاربر بدهد. نظر شما چیست؟ چه شخصیتی برای این دو دستگاه متصور هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)