حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال ساخت یک آیپد ۱۵ اینچی توسط اپل

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تحلیل راهبرد، شایعات

اپل همواره در رقابتی سخت و دشوار با رقبای مختلف بوده است. گویا حالا این غول آمریکایی یک رقیب جدی پیدا کرده است. زیرا اخیرا شاهد تلاش اپل برای ساخت آیپد ۱۵ اینچی و رقابت با Echo Show 15 آمازون در زمینه صفحه نمایش‌های هوشمند هستیم. با ترنجی همراه باشید.

احتمال ساخت یک آیپد ۱۵ اینچی برای به چالش کشیدن Echo Show 15 آمازون

مارک گورمن (Mark Gurman) از بلومبرگ امروز خبرنامه هفتگی Power On خود را منتشر کرد و به این موضوع که چگونه اپل از رقبای خود در بازار اسپیکرهای هوشمند عقب خواهد ماند نیز اشاره کرده است. شرکت تحقیقاتی Consumer Intelligence Research Partners) CIRP) گفته است که اپل تنها 5 درصد از بازار بلندگوهای هوشمند را در اختیار دارد. این در حالی است که آمازون، بخش بزرگی از آن یعنی 69 درصد از بازار اسپیکرهای هوشمند را در اختیار دارد و پس از آن نیز گوگل با 25 درصد سهم از این بازار در رتبه بعدی قرار دارد.

آیپد پرو و مک بوک های آینده دارای نمایشگر OLED با روشنایی فوق‌العاده بالا خواهند بود

گورمن می‌گوید که اپل هیچ محصولی برای ارائه در زمینه Smart Display ها در خط تولید خود ندارد. احتمالا این شرکت قصد دارد که یک آیپد بزرگ با صفحه‌ نمایش 15 اینچی تولید کند. مارک در ماه ژوئن اشاره کرد که اپل مهندسان و طراحان خود را مشغول طراحی و توسعه آیپدهایی با صفحه‌ نمایش بزرگ‌تر کرده است که ممکن است ظرف چند سال آینده، محصول این شرکت به عنوان یک صفحه نمایش هوشمند در فروشگاه‌ها عرضه شود. گورمن در توضیح اینکه چرا آیپد جدید اپل با صفحه‌ نمایش بزرگ برای سال آینده آماده نمی‌شود، گفته است که این شرکت باید آیپد پرو جدید خود را سال آینده عرضه کند.

قبل از اینکه به آیپد پرو جدید اپل برای سال آینده توجه کنیم، باید در مورد آیپد ۱۵ اینچی به نکات مهمی اشاره کنیم. اپل به دلیل داشتن اپ استور، برتری زیادی نسبت به آمازون خواهد داشت. اما این شرکت بهتر است به چنین دستگاهی اجازه دهد که نه تنها برنامه‌های مک را اجرا کند، بلکه مانند رایانه‌هایی که چند کار را انجام دهد، از پس وظایف مختلفی برآیند.

برتری‌های محصول اپل نسبت به آمازون چه خواهد بود؟!

علاوه بر داشتن اپ استور، اپل همچنین باید بتواند از توانایی خود برای تجهیز چنین دستگاهی به یک چیپست سریع و قدرتمند و همچنین یک دوربین ثابت استفاده کند. گورمن می‌گوید که اپل به دنبال افزایش ضخامت این آیپد جدید برای پشتیبانی از بلندگوهای قدرتمندتر است. به‌علاوه، این دستگاه می‌تواند از جهت‌گیری پیش‌فرض به صورت افقی، امکان اتصال دوشاخه برق از پشت و پشتیبانی از پایه دیواری را داشته باشند.

تلاش اپل برای رقابت با Echo Show 15

یک آیپد 15 اینچی می‌تواند دو کار را همزمان انجام دهد. یعنی هم روی میز اتاق نشیمن قرار گیرد و هم مانند تبلت، امکان حمل آن بیرون از خانه ممکن شود. این را باید در نظر داشت اگر اپل قصد تولید چنین چیزی را داشته باشد، قیمت آن می‌تواند بسیار بالا باشد. علاوه بر این، نمایشگر هوشمند نیاز به گنجاندن دستیار دیجیتالی توانمندی مانند الکسا و دستیار گوگل دارد. سیری در جایگاهی مشابه این دو دستیار دیجیتال در نظر گرفته نمی‌شود.

به گفته وب سایت خبری PhoneArena، گورمن معتقد است که اپل سال آینده یک آیپد پرو در دو مدل 11 و 12.9 اینچی و با طراحی جدید، مجهز به نمایشگرهای Mini LED و پشتیبانی از پلتفرم شارژ بی سیم مغناطیسی Mag-Safe، برای به اشتراک گذاشتن عمر باتری با استفاده از قابلیت شارژ بی سیم معکوس عرضه خواهد کرد.

 

نظر شما در مورد تلاش اپل برای رقابت با Echo Show 15 چیست؟ آیا یک آیپد با صفحه نمایش 15 اینچی می‌تواند کاربران را برای خرید آن راضی کند؟ با توجه به قیمت احتمالی بسیار زیاد این دستگاه و کمبودهایی که در سیری دیده می‌شود، آیا خرید چنین دستگاهی منطقی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان