حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رندر های دقیق Xiaomi 12 را به‌همراه جزئيات طراحی و مشخصات دوربین آن ببینید

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | رندر، شیائومی

طبق آخرین اطلاعات، شیائومی قرار است از جدیدترین سری پرچمداران ۲۰۲۲ خود با نام Xiaomi 12 تا پیش از پایان سال جاری میلادی به‌صورت رسمی رونمایی کند. تاکنون، رندرهای پراکنده از منابع غیرمؤثق به‌همراه شماری از مشخصات لو رفته آن را دیده‌ایم. حال اکنون، Zoutons با همکاری OnLeaks، رندر های نهایی و دقیقی از Xiaomi 12 به‌همراه جزئياتی پیرامون ترکیب دوربین و حتی قیمت این دستگاه را فاش کرده‌اند.

رندر های دقیق Xiaomi 12

شیائومی 12 ارتقای طراحی و مشخصات خود را نسبت به جانشین خود یعنی شیائومی می 11 تضمین می‌کند. طبق رندرهای منتشرشده از این گوشی، پرچمدار آینده شیائومی میزبان یک نمایشگر ۶.۸ اینچی با انحنایی از دو طرف خود خواهد بود که نسبت به انحنای چهاروجهی نسل پیشین، یک عقب‌گرد حداقل ازنظر زیباشناسی محسوب می‌شود. این نمایشگر اما، دارای رزولوشن +FHD با رفرش‌ریت احتمالی ۱۲۰ هرتز بوده و یک سوراخ نمایشگر مخصوص تعبیه لنز دوربین سلفی را نیز در قسمت بالا و مرکزی خود جای داده است.

رندر Xiaomi 12

رندر Xiaomi 12

همچنین حسگر اثرانگشت مشابه سه نسل گذشته، درون صفحه‌نمایش قرار دارد. با مراجعه به طراحی پنل پشتی، در نگاه اول طراحی ساده و بی‌آلایش آن به‌چشم می‌خورد که البته چیز بدی نیست. قاب جزیره‌ای دوربین نیز در گوشه‌ی سمت چپ و بالای پنل پشتی قرار داشته که میزبان سه دوربین شامل یک لنز اصلی بزرگ با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی به‌همراه دو لنز دیگر اولترا واید و احتمالا ماکرو می‌باشد. همچنین فلاش دوگانه LED نیز در سمت راست لنزها جای گرفته است.

در فریم دور گوشی، با شروع از پایین آن، شاهد پورت USB-C درکنار سوراخ‌های مخصوص اسپیکر استریو دستگاه هستیم که بلندگو دوم به‌همراه سنسور اینفرارد نیز، در لبه بالایی گوشی جای خشک کرده‌اند. در سمت چپ اثری از هیچ‌گونه کلید و یا روزنه‌ای به‌چشم نخورده اما در سمت راست، مطابق معمول کلید پاور و حجم صدا قرار دارند.

درمجموع، همان‌طور که گفتیم مورد عجیبی در طراحی این گوشی به‌چشم نمی‌خورد و شیائومی سعی کرده تا جای ممکن ظاهر پرچمدار آینده خود را به‌دور از هرگونه حاشیه درآورد. ابعاد کلی دستگاه نیز طبق اطلاعات منبع، 152.7×70.0x8.6 میلی‌متر بوده که البته با احتساب برآمدگی تقریبا ضخیم قاب دوربین، ضخامت آن به 11.5mm می‌رسد.

از دیگر مشخصات داخلی می‌توان به دارا بودن تراشه پرچمدار Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام به‌همراه حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم اشاره کرد که اطلاعات پیرامون نوع چیپست آن، پیش‌تر و به‌صورت رسمی توسط خود شرکت تأیید شده بود. همچنین، شیائومی 12 با باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ سریع ۶۷ واتی معرفی خواهد شد که البته جزئيات شارژ وایرلس آن، هنوز مشخص نیست.

از دیگر مشخصات تکمیلی می‌توان به پشتیبانی از شبکه 5G، دو سیم کارت، بلوتوث نسخه 5.2 و عرضه در رنگ‌های مشکی، سفید و طلایی اشاره کرد.

به‌نقل از منبع، شیائومی 12 با قیمت احتمالی حدود ۹۰۰ دلار در مدل پایه در دسترس خواهد بود. با این حال، قیمت نهایی آن ممکن است از سوی شیائومی تغییر کند. در هر صورت، با فرض صحت این قیمت‌گذاری، مطمئينا با گوشی پرچمدار ارزان‌قیمتی طرف نخواهیم بود.

نظر شما درباره رندر های Xiaomi 12 و جزئيات طراحی و همچنین مشخصات احتمالی آن چیست؟ آیا از ظاهر این گوشی رضایت داشته و مطابق با پیش‌بینی‌های قبلی شماست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، خب پس اون طراحی دوربین دایره ای شلوغ بلوغ خبری نیستو ساده تر البته بهتر شده خداروشکر، اابته همون طرح دایره ایم قشنگ بود نسبت به این طرح ولی خب خیلی شلوغش کرده بودن، اابته تعداد دوربین هام ببشتر بود مثلا 2تا دوربین تلسکوپی داشت، ولی اینجا مثل اینکه 3تا دوربین بیشتر نداره، الیته خب شاید نسخه بالاتر دوربین های بیشترذیا همون دایره ای شکل داشته باشه، بقیه مشخصاتش که عالی هستن، ولی خب قیمت پایه روگفته شده از 900 دلار شروع میشه که فکر کنم یه مقدار زیاده، حالا ببنیم شاید شیائومی یه کمی کمترش کرد قیمتو، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی