حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با 10 مشتری برتر TSMC آشنا شوید: وقتی اپل یک‌ چهارم کل درآمد TSMC را تامین می‌کند!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، برترین‌های ترنجی

یک گزارش جدید 10 مشتری برتر TSMC را افشا کرده است. این نمودار نشان می دهد که اپل منبع اصلی درآمد شرکت تولید نیمه هادی TSMC است و بیش از 25 درصد از درآمد را به خود اختصاص می دهد. در مقدار درآمد TSMC از شرکت های مختلف، هیچ شرکت دیگری حتی نزدیک اپل نمی شود!

 

10 مشتری برتر TSMC

10 مشتری برتر TSMC

 

گزارش پایگاه خبری Gizmochina نشان می دهد که پس از اپل، این درآمد را به ترتیب مدیاتک، AMD، کوالکام، Broadcom، انویدیا، سونی، STM ،Marvell و ADI به عنوان 9 مشتری بعدی تامین میکنند. با این اوصاف، اپل با 25.93 درصد از کل درآمد، بزرگترین مشارکت کننده در نرخ درآمد TSMC است و جالب‌تر اینکه مدیاتک که در رتبه دوم قرار دارد تنها 5.8 درصد از این سهم را به خود اختصاص داده است!

با کمال تعجب، اینتل جزء 10 شرکت برتر سفارش دهنده به TSMC هم نیست و تنها با 0.84 درصد سهم در رتبه یازدهم قرار دارد! با این حال، این ممکن است به زودی تغییر کند، زیرا اخیراً در ترنجی خواندیم که پت گلسینگر، مدیرعامل جدید اینتل به تازگی از تایوان برای دیدار با شرکای مهم زنجیره تامین از جمله TSMC بازدید کرد. و خواندیم که دلیل سفر به تایوان این بود که آنها می خواهند اطمینان حاصل کنند که TSMC ظرفیت کافی برای تولید تراشه های 3 نانومتری در مقدار مورد نیاز اینتل را خواهد داشت.

اینتل به دنبال ایمن سازی زنجیره تامین است و همکاری با TSMC برای موفقیت آنها ضروری است. این عمدتاً به این دلیل است که رقبای آنها یعنی AMD و Nvidia از خدمات TSMC برای بهره مندی از هزینه های کمتر در ساخت و عملکرد بهتر استفاده می کنند، چیزی که اینتل در حال حاضر از آن عقب مانده است.

طبق گزارش‌ها، این همکاری حداقل تا دوران 2 نانومتری و پس از سال 2025 ادامه خواهد داشت. اینتل این فرصت را دارد که تا بعد از سال 2023 به یکی از سه مشتری برتر TSMC تبدیل شده و به یکی از منابع اصلی سود این شرکت تبدیل شود.

 

سهم 25 درصدی اپل از درآمد TSMC من را شگفت‌زده کرد، شما چطور؟

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

واقعا اونایی که زیاد تو بحث ساخت چیپست گوشی نیستن باورشون نمیشه که مثلا گوشیهای آیفون چیپستشونو یه شرکت تایوانی میسازه، چون خیلی ها فکر میکنن که کمپاتی اپل چون آمریکاییه تمام قطعاتش در خود آمریکا ساخته میشه، در موردtsmc دیگه مشخصه که بهترین کمپانی حال و حاضر دنیا تو بحث ساخت انواع چیپست بخصوص چیپست گوشی فعالیت دارن هستش و بعدش سامسونگ، البته یه مدتی هم Hi silicon هواوی هم بوده، البته خب های سیلیکون فقط چیپستهای شرکت خودش یعنی هواوی رو میسازه ولی tsmc و سامسونگ واسه شرکتهای دیگه ایم میسازن، واین وسط فرآیند ساخت tsmc خیلی بهتر و بروزتره و همین شده که اگل کل سفارشهای خودشو به این شرکت داده، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری