حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ و مایکروسافت به‌منظور توسعه هدست واقعیت افزوده مشابه هولولنز همکاری می‌کنند

طبق گزارشی که به‌تازگی توسط رسانه‌های کره‌ای منتشر شده است، سامسونگ الکترونیکس اکنون درحال همکاری با مایکروسافت بر روی یک پروژه واقعیت افزوده/ترکیبی به‌منظور توسعه هدست مشابه هولولنز می‌باشد. هولولنز، هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت بوده که برای شرکت‌ها و صنایع مختلف توسعه یافته است و مشارکت سامسونگ می‌تواند مربوط به سخت‌افزار این دستگاه باشد. این دو غول فناوری همچنین می‌توانند این پروژه مرموز را در سال 2024 رونمایی کنند.

توسعه هدست مشترک سامسونگ و مایکروسافت

مایکروسافت در سال 2016 اولین نسخه از هدست مخصوص توسعه‌دهندگان خود با نام هولولنز را معرفی کرده و درادامه، این شرکت مدل پیشرفته‌تر Hololens 2 را نیز در اواخر سال 2019 عرضه کرد. هولولنز به کاربران این امکان را می‌دهد تا اشیاء به‌نمایش درآمده توسط واقعیت افزوده/مجازی را به محیط اطراف خود وارد کرده و در فضای سه‌بعدی با آن‌ها تعامل داشته باشند، گویی که خود در آنجا هستند. این برای افزایش بهره‌وری با استفاده از فناوری‌های واقعیت افزوده و ترکیبی طراحی شده است. مایکروسافت همچنین سه مدل از هدست هولولنز 2 خود را برای موارد مختلف سازمانی و صنعتی ارائه می‌کند.

طبق گزارشات، این پروژه شامل بخش‌های مختلفی ازجمله Samsung Display ،Electro-Mechanics و SDI می‌باشد. اگرچه نقش دقیق سامسونگ در این همکاری با مایکروسافت نامشخص است، منابع حدس می‌زنند که این شرکت می‌تواند تأمین‌کننده سخت‌افزاری برای تعدادی از قطعات موردنیاز برای دستگاه‌های مبتنی‌بر واقعیت افزوده و ترکیبی باشد.

توسعه هدست سامسونگ با مشارکت مایکروسافت

توسعه هدست سامسونگ با مشارکت مایکروسافت

در اوایل ماه گذشته، کمپانی DigiLens، مبتکر فناوری راهنمای امواج، از Samsung Electro-Mechanics و Samsung Electronics بودجه مشخصی را دریافت کرد. اکنون منابع حدس می‌زنند که این فناوری در توسعه هولولنز با مشارکت سامسونگ در این پروژه استفاده خواهد شد.

طبق گزارشات، پروژه مشترک تا سال 2023 ادامه خواهد داشت. با این حال، اولین محصول تجاری که از مشارکت سامسونگ و مایکروسافت حاصل می‌شود، تا پیش از سال 2024 در معرض دید عموم قرار نخواهد گرفت. همچنین عینک‌های هوشمند گلکسی لایت سامسونگ که نوید ارائه‌ی قابلیت‌های واقعیت افزوده و ترکیبی مشابه هولولنز می‌باشد نیز در راه هستند.

آخرین استفاده سامسونگ از فناوری واقعیت افزوده منجر به افتتاح Dreamground در پارک هالیوود و Samsung 837 در شهر نیویورک شد.

نظر شما درباره توسعه هدست واقعیت افزوده مایکروسافت با مشارکت مستقیم سامسونگ برای تأمین قطعات سخت‌افزاری آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی