حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم ۹۹ درصدی سامسونگ و هواوی از بازار گوشی های تاشو

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها، هواوی

بازار گوشی‌های منعطف، در سال‌های گذشت به طور قابل توجهی با پیشرفت و ارتقاء مواجه شده است. این بازار، موفق‌تر از آن چیزی است که پیش بینی می‌شد. هواوی و سامسونگ، دو بازیگر مطرح بازار گوشی‌های منعطف هستند. به طوری که تقریباً کل سهم فروش بازار گوشی منعطف، در اختیار آن‌هاست!

سهم فروش گوشی منعطف از سوی سامسونگ و هواوی

مدتی پیش، گفتیم که پیش فروش گوشی‌های منعطف سامسونگ، بیشتر از پرچمداران این کمپانی بوده است!

 

تعداد پیش فروش Galaxy Z Flip 3 و Galaxy Z Fold 3 از سری S21 و Note 20 بیشتر شد!

 

به نقل از GizChina، محبوبیت گوشی‌های هوشمند منعطف در مناطق مختلف در حال افزایش است و این‌ها، مدیون نوآوری‌های اخیر هستند. این دستگاه‌ها، به مرور زمان با کاهش قیمت بیشتری روبه‌رو می‌شوند. بنابراین، افراد بیشتری توانایی خریداری آن را خواهند داشت. محبوبیت گوشی‌های منعطف، بسیار فراتر از تصورات پیشین بوده است. با این حال، تنها تعداد محدودی از تولید کنندگان مطرح گوشی‌های منعطف خود را روانه بازار کرده‌اند!

بر اساس گفته‌های DSCC، مجموع فروش گوشی‌های هوشمند منعطف در سال جاری میلادی، حدوداً ۴٨٠ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. همچنین نسبت به سه ماهه قبلی امسال، شاهد رشد فروش ٢١۵ درصدی بوده‌ایم. با این حال، این میزان از فروش، تنها از آن دو برند است: هواوی و سامسونگ!

گزارشات نشان می‌دهند که سامسونگ و هواوی، مجموعاً ٩٩ درصد از سهم فروش گوشی منعطف در جهان را در اختیار دارند. به طوری که سامسونگ به تنهایی، ٩٣ درصد از این سهم را در اختیار دارد و ۶ درصد دیگر نیز متعلق به هواوی است. درست است که هواوی با محدودیت‌های زیادی مواجه است؛ اما همچنان گوشی‌های منعطف این کمپانی، جای امیدواری برای فروش بیشتر چینی‌ها در بازار گوشی‌های منعطف هستند! اما متأسفانه تحریم ایالات متحده آمریکا، مانع تحقق یافتن آرزوی‌های هواوی شد. به هر حال، کل بازار گوشی‌های منعطف، تقریباً در انحصار دو برند قرار دارد.

افزایش میزان فروش کل این بازار و در رأس آن، سامسونگ، به دلیل ارائه گوشی Galaxy Z Flip 3 در مرداد ماه بود. این فروش بالای Galaxy Z Flip 3، مدیون قیمت گذاری بسیار خوب آن در کنار پیشرفت‌های چشمگیر نسبت به نسل گذشته است. در همین راستا، بسیاری از کاربران با بودجه محدودتر، به سراغ خرید این دستگاه رفته‌اند و همین باعث فروش بالای Galaxy Z Flip 3 شده است. پس از این گوشی، دستگاه‌های دیگری مانند Galaxy Z Fold3، گلکسی زی فولد ۵ جی، هواوی میت ایکس ٢ ۴ جی و ۵ جی بیشترین فروش را دارند.

اما این تمام ماجرا نیست. چرا که برندهای دیگر نیز قصد ورود جدی به این بازار را دارند. به عنوان مثال، اوپو در آینده‌ای نزدیک، به طور رسمی از گوشی منعطف کوچک Oppo Find N پرده برداری خواهد کرد. البته دقیقاً مشخص نیست که این دستگاه قرار است به بازار عرضه شود و یا باز هم شاهد رونمایی از یک دستگاه مفهومی خواهیم بود.

از طرف دیگر، شیائومی هم در نظر دارد تا نسل جدید گوشی منعطف خود را با نام شیائومی Mix Fold 2 معرفی کند. ما احتمالاً فاصله چندان زیادی با تاریخ معرفی این گوشی نداریم. حتی ممکن است که این دستگاه برای اولین بار،. روانه بازار جهانی شود. در کل، آینده بازار گوشی‌های منعطف، روشن به نظر می‌رسد و استقبال گسترده‌ای که اخیراً از این بازار شد، بسیاری از کمپانی‌ها را بر آن داشت تا هرچه سریع‌تر به فکر ارائه گوشی منعطف جدید خود باشند!

نظر شما در مورد این انحصار سهم فروش بازار گوشی منعطف چیست؟ فکر می‌کنید که هواوی می‌تواند با معرفی گوشی منعطف جدید خود، سهم بیشتری را از این بازار داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️