حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی تراشه 5G سفارشی خود برای گوشی‌های پرچمدار را به‌زودی معرفی می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، هواوی

از زمان اعمال تحریم‌های همه‌جانبه ایالات‌متحده علیه غول فناوری چینی، هواوی، این شرکت به‌سرعت درحال ازدست دادن سهم بازار جهانی خود در بخش‌های مختلف به‌ویژه حوزه گوشی‌های هوشمند است. نه‌تنها تجارت موبایل، بلکه این شرکت از تهیه چیپست‌های خود از تأمین‌کننده تایوانی TSMC نیز، منع شده است. با این حال، گزارشاتی به‌گوش می‌رسد مبنی‌بر اینکه هواوی درتلاش است تا تراشه 5G سفارشی خود مخصوص گوشی‌های هوشمند پرچمدار را توسعه داده و آن را در قالب یک دستگاه به‌زودی روانه بازار کند.

تراشه 5G اختصاصی هواوی مخصوص گوشی‌های هوشمند پرچمدار

هواوی همچنان به آینده خود در بازار گوشی‌های هوشمند امیدوار است. Derek Yu، رئیس کسب‌وکار مصرف‌کنندگان هواوی در اروپای مرکزی و شرقی، اروپای شمالی و کانادا، اخیرا اظهاراتی را در مورد آینده این شرکت بیان کرده است.

به گفته وی، هواوی به سرمایه‌گذاری در توسعه گوشی‌های هوشمند پرچمدار، به‌ویژه آن‌هایی که نمایشگر تاشو دارند، ادامه خواهد داد. این شرکت همچنین تمرکز خود را بر روی گوشی‌های پرچمدار سری Mate و سری P نیز حفظ خواهد کرد.

او در ادامه می‌افزاید که مرکز تحقیق‌وتوسعه شانگهای، همچنین درحال کار بر روی توسعه تراشه 5G اختصاصی است؛ به این معنی‌که گوشی‌های هوشمند پرچمدار هواوی، در آینده می‌توانند بار دیگر از شبکه 5G پشتیبانی کنند.

تراشه 5G اختصاصی هواوی مخصوص گوشی‌های هوشمند پرچمدار

تراشه 5G اختصاصی هواوی مخصوص گوشی‌های هوشمند پرچمدار

درحال‌حاضر، هواوی به‌دلیل تحریم‌ها از خرید تراشه‌هایی با پشتیبانی از شبکه 5G منع شده و به همین دلیل است که بیشتر گوشی‌هایی که توسط این شرکت عرضه می‌شوند، تنها قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G را دارا می‌باشند.

اگرچه هواوی تأیید کرده است که تراشه 5G این شرکت به‌زودی ارائه می‌شود، اما در‌حال‌حاضر تاریخ رسمی و یا سال دقیقی برای عرضه آن اعلام نشده است. کلمه “به‌زودی” در اینجا حتی می‌تواند به‌معنای چندین سال نیز باشد، چراکه توسعه تراشه کار آسانی نیست.

Derek Yu همچنین تأیید کرد که گوشی‌های قدرتمند سری میت 50 هواوی، قرار است در سال 2022 به‌صورت رسمی معرفی شوند. درحالی‌که این دستگاه‌ها با سیستم‌عامل اندروید در بازارهای خارج از چین به‌صورت ازپیش‌نصب‌شده عرضه می‌شوند، هواوی درنظر دارد HarmonyOS خود را برای منطقه اروپا نیز ارائه کند.

نظر شما درباره تلاش هواوی برای توسعه تراشه 5G اختصاصی برای استفاده در گوشی‌های هوشمند پرچمدار چیست؟ همچنین با تأیید رسمی عرضه سری میت ۵۰ هواوی در سال آینده، چه انتظاراتی از طراحی و مشخصات داخلی این دستگاه‌ها دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی