حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات دوربین Galaxy S22 Ultra سامسونگ: همان ١٠٨ مگاپیکسلی نسل قبل!

نوشته

2 سال قبل | 8 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

سامسونگ سال‌های زیادی است که صدر جدول بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد. این کمپانی کره‌ای، در بخش گوشی‌های پرچمدار نیز فروش قابل توجهی دارد. سامسونگ در آینده‌ای نزدیک از پرچمدارش با نام Galaxy S22 Ultra رونمایی می‌کند. حال، مشخصات تأیید شده دوربین Galaxy S22 Ultra منتشر شده است.

مشخصات نهایی دوربین Galaxy S22 Ultra

ما قبلاً در مورد سیستم دوربین Galaxy S22 Ultra در ترنجی صحبت کرده بودیم. این گوشی، ظاهراً از سیستم دوربین نسل قبل استفاده می‌کند.

 

دوربین Galaxy S22 Ultra مشخصاتی مانند نسل قبل خواهد داشت

 

اگر به یاد داشته باشید، اوایل سال شایعاتی منتشر شدند که بر اساس آن‌ها، سامسونگ قرار بود در Galaxy S22 Ultra با کمپانی Olympus همکاری کند. در کنار آن، برخی انتظار داشتند تا سامسونگ برای اولین بار در این گوشی از سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی خود استفاده کند. البته چندی پیش، حسگر تصویر ٢٠٠ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 نیز رونمایی شد و برخی گمانه زنی‌ها، نشان می‌دادند که گلکسی اس ٢٢ اولترا به آن تجهیز می‌شود. اما پس از آن، اطلاعات موثّق‌تر و قابل اعتمادتری منتشر شدند و چنین تصوراتی را به کل تکذیب کردند.

 

سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 و ۵٠ مگاپیکسلی ISOCELL GN5 سامسونگ معرفی شدند

 

مشخص شده است که بخش دوربین گلکسی اس ٢٢ اولترا حداقل بر روی کاغذ، تفاوت فاحشی با نسل قبلی خود ندارد. گلکسی اس ٢١ اولترا اوایل امسال با سیستم دوربین اصلی چهارگانه ١٠٨ مگاپیکسلی ارائه شده بود. به گزارش IceUniverse که یک افشاگر نزدیک به سامسونگ است، گلکسی اس ٢٢ اولترا قرار نیست پیشرفت زیادی در بخش سنسورها نسبت به قبل داشته باشد. آیس یونیورس اظهار دارد که مشخصات ارائه شده از سوی وی در باب مشخصات دوربین Galaxy S22 Ultra، کاملاً قطعی هستند! بنابراین، می‌توانیم تا حدود زیادی چنین ترکیبی را نهایی بدانیم.

اما این مشخصات دقیقاً به چه شرح هستند؟ خب، گلکسی اس ٢٢ اولترا قرار است مانند قبل مجهز به دوربین اصلی چهارگانه باشد. حسگر تصویر اصلی آن، وضوح ١٠٨ مگاپیکسلی دارد و همان ISOCELL HM3 با اندازه ١/١.٣٣” اینچی است. میزان گشودگی دیافراگم آن، F/1.8 است. در کنار آن، دوربین فوق عریض از سنسور ١٢ مگاپیکسلی سونی با اندازه ١/٢.۵۵” اینچی، اندازه پیکسل‌های ١.۴ میکرومتری، زاویه دید ١٢٠ درجه‌ای و گشودگی دیافراگم F/2.2 برخوردار است.

برخی از افشاگران، ادعا می‌کردند که بخش زوم و تله فوتوی این پرچمدار، با سنسورهای جدید ١٢ مگاپیکسلی همراه می‌شود. اما به گفته آیس یونیورس، هیچ تغییری را در این بخش شاهد نخواهیم بود و همان سنسورهای ١٠ مگاپیکسلی نسل قبل به کار گرفته خواهند شد. بازه زوم این دوربین نیز مانند قبل است و دو دوربین، زوم ٣ و ١٠ برابری اپتیکال را به ارمغان می‌آورند. نکته مهم، این است که حرفی از پیوسته بودن زوم اپتیکال لنز پریسکوپ تله فوتو زده نشده است. همچنین از جزئیات دوربین سلفی Galaxy S22 Ultra صحبت نشده است.

به هر حال، ممکن است حتی این اطلاعات نیز قطعی نباشند. اما این اطلاعات، بیش از تمام جزئیاتی که پیش‌تر منتشر شده بودند، قابل استناد هستند. بنابراین، نباید منتظر انقلاب در بخش دوربین این گوشی، حداقل بر روی کاغذ باشید!

نظر شما در مورد این مشخصات و جزئیات چیست؟ آیا سامسونگ کار درستی انجام داده است؟ آیا کره‌ای‌ها قصد دارند تا بیشتر در بخش نرم افزار تمرکز کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

خب پس امسال پیکسل ۶ پرو میتونه بهترین دوربین رو داشته باشه (البته پرچمدار جدید هوآوی هم باید بیاد بعد دقیق گفت)
چون همین الان مقایسه های پیکسل ۶ پرو با اس ۲۱ الترا و آیفون ۱۳ پرو مکس اومده کاملا برتر از اونها بوده مخصوصا توی عکاسی در روز
توی بررسی کانال Mrwhosetheboss پیکسل ۶ پرو توی همه موارد به جز فیلم برداری و عکاسی ماکرو و یه مقدار دوربین سلفی توی باقی موارد (عکاسی در شب و عکاسی در روز و عکاسی پرتره و زوم) از آیفون ۱۳ پرو مکس عملکرد خیلی بهتری داشته

Mahdi

خوب اشاره کردی ، ضعف اصلیش تو دوربین سلفیش بود که اصلا جالب نبود ، فیلمبرداری هم که هیچ گوشی به آیفون نمیرسه ولی تو عکاسی و زوم بنظرم پیکسل بهتر بود یعنی بنظرم جادوی نرم افزار بود وگرنه زیاد سنسور های سامسونگ رو جالب نمیدونم

Auroro

اینهمه سال یچیزی گفت که قطعی بود، حالا اگه امسال عوض بشه چی؟🤔
این به کنار، سنسور اصلی دوربینش که خوبه، فقط به بهره وری بیشتر از طریق نرم افزار نیاز داره؛ اس ۲۱ اولترا پک کامل و قابلیه و کمی پیشرفت فکر کنم قابل قبول باشه، فکر میکنم هدف اصلی سامسونگ از سری اس ۲۲ ادغام نوت و اس باشه و همینطور یک شروع جدید برای پرچمدار جدیدیش (note+s) و به همین دلیل نخواد زیاد روی مابقی چیزهاش مانور خاصی بده‌. شایدم اسمشم عوض کنه مثلا اس ۲۲ فلان یا…
البته اسم اولترا هم جالبه و خیلی بیشتر بهش میخوره، چون واقعا دیگه کامله. در هر حال امیدوارم عالی عمل کنه و بدرخشه و کسایی که دوست دارن بتونن بخرن.

xZMDZx

همچین نوشته همان ۱۰۸ همیشه انگار ایفون هر سال با همون ۱۲ همیشگی رونمایی نمیشه😂😂😂 نویسنده تروله مشخصا

Mahdi

دوست من سنسور ۱۲ هست ولی بزرگتر از قبله ، سنسور ۱۲ سونی خم که تو این گوشی امروزی هست ۱ اینچه

Farcry

شما احتمالا به مشکلی داری!
فرق سنسور و مگاپیکسل رو نمیدونی چیه
سنسور اصلی ایفون 13 پرو مدل IMX 702 سونی هست که نسبت به قبل هم دیافراگم ش گشاد تر شده و هم پیکسل های بزرگتری نسبت به IMX 603 روی آیفون 12 پرو داره و لنزش دوربین هم نسبت به قبل تغییر کرده ولی هردو 12 مگاپیکسلی هستن (رزولوشن یکیه یعنی تعداد پیکسل ها برابره ولی همونطور که گفتم پیکسل ها بزرگتر شدن)
ولی این پست داره میگه سنسور دوربین اس 22 الترا دقیقا همون سنسور HM3 هست که روی اس 21 الترا سوار هست.رزولوشن هم 108 مگاپیکسلی هست

Auroro

حاجی سنسور ک خوبه، رو نرم افزارش بیشتر کار کنن

Mohammadreza

کاش از gn2 استفاده می کرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️