حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیزر OriginOS Ocean ویوو طراحی جدید آیکون برنامه‌ها و ویجت‌های آن را نشان می‌دهد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سیستم عامل، ویوو

ویوو در پایان ماه گذشته اعلام کرده بود که نسخه بعدی پوسته سفارشی اندروید خود با نام OriginOS Ocean را به‌طور رسمی در تاریخ ۱۸ آذر منتشر خواهد کرد. حال امروز، ویوو در حساب رسمی Weibo خود تیزری را پیرامون همین موضوع منتشر کرده که برای اولین بار، OriginOS Ocean را به‌همراه تغییرات قابل‌توجه در طراحی آیکون برنامه‌ها و ویجت‌های آن نشان می‌دهد.

تیزر OriginOS Ocean ویوو

OriginOS Ocean امسال ارتقاء بزرگی را در صفحه‌اصلی خود به‌همراه خواهد داشت؛ گویی آخرین نسخه، از قبل به‌اندازه کافی منحصربه‌فرد نبوده است. همچنین به‌نظر می‌رسد که آیکون‌ها و ویجت‌ها هر دو ظاهر کاملاً جدیدی به‌خود گرفته‌اند. نسخه فعلی OriginOS همچنین دارای گزینه‌ای برای جابجایی بین رابط صفحه‌اصلی سنتی و طراحی اختصاصی ویوو نیز می‌باشد.

اما این فقط صفحه‌اصلی نیست که تغییرات قابل‌توجهی را دریافت کرده است. از نماد ساعت صفحه‌قفل گرفته تا رابط تماس بازطراحی‌شده، واضح است که کل زبان طراحی OriginOS نسبت به آخرین نسخه آن تغییر کرده است.

صفحه‌قفل جدید که در گوشه سمت راست بالای پوستر به تصویر کشیده شده، به‌راحتی یکی از رادیکال‌ترین طرح‌های موجود فعلی به‌شمار می‌رود که دارای میانبرهای متعددی برای ثبت سریع عکس، پرداخت‌ها و حتی برخی یادآورهایی است که به شکل کارت نشان داده می‌شوند و انجام برخی اقدامات را به‌سرعت و بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه امکان‌پذیر می‌کند.

همچنین یک ویژگی Super Card Pack وجود دارد که به شما امکان می‌دهد به‌راحتی پرداخت‌ها را از طریق کارت‌های مختلفی که به دستگاه اضافه کرده‌اید، انجام دهید که با کشیدن انگشت به سمت داخل در گوشه سمت راست پایین صفحه قابل‌دسترسی است.

تیزر OriginOS Ocean ویوو

تیزر OriginOS Ocean ویوو

در ادامه، پوستر دیگری نیز از سوی ویوو منتشر شد که این‌بار برنامه «Hi Health» را نشان داده که به‌نظر می‌رسد تغییرات اساسی در رابط‌کاربری خود دریافت کرده است. این مورد با دو اسکرین‌شات دیگر همراه بوده که یکی از آن‌ها یک نوع فید خبری و دیگری کارت اینفوگرافیک روی صفحه‌قفل می‌باشد.

اما جالب‌ترین قسمت تیزر که کاملاً غیرمنتظره نیز هست، درحقیقت طراحی نرم‌افزار و رابط‌کاربری آن نیست؛ بلکه، یک تلفن همراه مرموز است که اسکرین‌شات‌های OriginOS Ocean در آن به‌نمایش گذاشته شده‌اند. این گوشی با حاشیه‌های بسیار نازک و هم‌اندازه خود، لبه‌های تیز و فریم فلزی درخشان، بی‌تردید مشابه سری آیفون 12/13 اپل به‌نظر می‌رسد. درحقیقت اگر یک بریدگی صفحه هم داشت، می‌توانستیم به‌راحتی آن آیفون بنامیم، اما در عوض یک سوراخ نمایشگر در مرکز صفحه برای دوربین سلفی خود دارد.

اینکه این رندر واقعاً یک دستگاه آینده از سوی ویوو است یا فقط یک گوشی ساختگی برای نمایش قابلیت‌های OriginOS Ocean به‌شمار می‌رود، هنوز معلوم نیست. با این حال، شرکت‌های چینی اخیراً شروع به طراحی دستگاه‌های خود با الگوبرداری از لبه‌های مسطح آیفون کرده‌اند. به‌همین‌منظور، شکی وجود ندارد که vivo نیز به‌زودی تلفنی را روانه بازار خواهد کرد که دقیقاً مشابه همین تیزر خواهد بود؛ کاری که چندی پیش کمپانی اوپو با معرفی سری Reno 7 خود انجام داد.

درحال‌حاضر، برنامه بتا OriginOS Ocean برای چندین دستگاه vivo آغاز شده است. این‌ دستگاه‌ها عبارتند از vivo X70 Pro+, X70 Pro, X70, X60 Pro+, X60t Pro+, X60 Pro, X60 , S10 Pro, S10, S9, iQOO 8 Pro, iQOO 8, iQOO 7.

دیدگاه شما پیرامون طراحی پوسته OriginOS Ocean ویوو چیست؟ آیا از ظاهر و رنگ‌بندی آیکون برنامه‌ها و ویجت‌های آن رضایت دارید؟ همچنین نظر شما درباره گوشی مرموز به‌نمایش در‌آمده در پوستر رسمی ویوو چه بوده و آیا این کمپانی چینی قصد دارد به‌زودی دستگاهی را با این فرم طراحی به بازار عرضه کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی