حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیکسل واچ گوگل با همکاری Fitbit بهار سال آینده عرضه می‌شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ساعت هوشمند، شایعات، گوگل

در طول سال‌ها، گوگل چندین بار تلاش کرده است تا یک گجت پوشیدنی را برای رقابت با اپل واچ عرضه کند. با این حال، تلاش‌های این شرکت تاکنون ناکام مانده و ما چندین مرتبه شاهد لغو پروژه ساعت گوگل بوده‌ایم. حدود هفت ماه پیش اما، جان پروسر افشاگر، رندرهای دقیقی را از پیکسل واچ منتشر کرده و اعلام کرد که عرضه این ساعت هوشمند نزدیک است. از آن زمان، هیچ حرف و نشانه‌ای از وجود ساعت گوگل به‌میان نیامد. با این حال، به‌تازگی گزارشی منتشرشده است که بیان می‌کند گوگل برای عرضه پیکسل واچ با همکاری برند پوشیدنی متعلق به خود، Fitbit، برای بهار ۲۰۲۲ آماده می‌شود.

پیکسل واچ گوگل

به‌گزارش Business Insider، گفته می‌شود که این گجت پوشیدنی “گرد و بدون حاشیه فیزیکی” بوده و درعین‌حال از بند اختصاصی خود استفاده می‌کند. همچنین این ساعت به شارژ روزانه نیاز داشته که بازخوردهای اولیه بیان می‌کنند که سرعت شارژ آن نیز تاحدودی کند است.

ازنظر حسگرها، در این ساعت ما شاهد مانیتور ضربان قلب و گام‌شمار خواهیم بود؛ اما نکته جالب گزارش امروز این است که گوگل تلاش می‌کند یکپارچه‌سازی Fitbit در Wear OS را با اسم رمز “Nightlight” برای این ساعت آغاز کند. این دو شرکت پیش‌تر مشارکت خود را در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل، I/O 2021، اعلام کرده بودند. با این حال، نام تجاری دقیق این دستگاه هنوز مشخص نیست.

Jon Prosser، افشاگر و یوتیوبر مشهور، پیش‌تر بیان کرده بود:

“گاهی اوقات از این ساعت به‌عنوان «ساعت پیکسل» یا «ساعت اندرویدی» نام برده می‌شود، اما مدیران اجرایی از نام‌های مختلفی برای اشاره به این پروژه استفاده کرده‌اند و مشخص نیست که گوگل در صورت عرضه دستگاه، چه نامی را بر روی آن خواهد گذاشت. ما حتی شاهد اسم پروژه این گجت با نام «روهان» نیز بوده‌ایم.”

پیکسل واچ گوگل

پیکسل واچ گوگل

ازنظر قیمت، The Verge بیان کرده که “انتظار می‌رود این دستگاه بیش از یک ساعت پایه Fitbit قیمت داشته باشد و به‌طور مستقیم با اپل واچ رقابت خواهد کرد.” Fitbit Sense با برچسب قیمتی 299 دلار، درحال‌حاضر گران‌ترین ساعت این شرکت محسوب می‌شود.

ازنظر زمان عرضه، این گجت پوشیدنی درحال‌حاضر مراحل تست خود را طی می‌کند که در آن افرادی از گوگل، خارج از تیم توسعه ساعت هوشمند، قادر به آزمایش و ارائه بازخورد درباره آن هستند. با این حال، زمان احتمالی عرضه این ساعت برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است، درحالی‌که فروش آن می‌تواند در اوایل بهار “اگر آخرین دور آزمایش موفقیت‌آمیز باشد” صورت پذیرد.

تلاش مجدد گوگل برای معرفی یک ساعت هوشمند زمانی قوت گرفت که WearOS 3 در اوایل سال جاری بر روی Galaxy Watch 4 سامسونگ ارائه شد. همچنین گوگل چندین برنامه خود شامل Gboard ،YouTube Music ،Messages ،Maps را برای این ساعت بازطراحی کرده و توسعه‌دهندگان شخص‌ثالث مانند Spotify را برای انتشار برنامه‌های خود بر بستر این سیستم‌عامل تشویق می‌کند.

دیدگاه شما پیرامون عرضه احتمالی پیکسل واچ گوگل در بهار سال آینده چیست؟ آیا طراحی گرد و مینیمال آن را که در رندرهای بالا نشان داده، می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی