حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت پوشه قفل شده Google Photos برای همه گوشی‌ های اندرویدی منتشر می شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل، نرم افزار

گوگل به عنوان یک غول نرم‌افزاری، تجربه و تبحر خاصی در ایجاد قابلیت‌های کاربردی و مفید دارد. این شرکت عموما این قابلیت‌ها را فقط در محصولات خود مورد استفاده قرار می‌دهد. مانند ویژگی Locked Folder که فقط برای گوشی‌های پیکسل منتشر شده است. اما بر اساس اخبار منتشر شده، گویا قابلیت پوشه قفل شده Google Photos برای همه گوشی‌‌های اندرویدی منتشر می‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

قابلیت پوشه قفل شده Google Photos؛ انتشار برای تمام گوشی‌های غیر اندرویدی

به گزارش 9to5Google، قابلیت Locked Folder یا پوشه قفل شده در برنامه Google Photos، قابلیتی که در ماه ژوئن برای گوشی‌های سری Pixel گوگل عرضه شد. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا عکس‌ها و فیلم‌های خود را با استفاده از یک رمز عبور قوی، درون یک پوشه روی دستگاه خود قفل کنید. حتی می‌توان به وسیله ابزارهای بیومتریک نیز به این پوشه دسترسی داشت. گویا اکنون قرار است این قابلیت در گوشی‌های اندرویدی غیر پیکسلی عرضه نیز می‌شود.

ویژگی قفل پوشه گوگل Photos برای محافظت از عکس ها معرفی شد

فضای ذخیره سازی نامحدود برای پیکسل 6 گوگل در Google Photos در دسترس است

ویژگی Locked Folder در گوشی‌های اندرویدی غیر پیکسلی دیده شده است

اکنون گزینه قفل کردن پوشه تصاویر و فیلم‌ها، با استفاده از حفاظت بیومتریک در دستگاه‌های اندرویدی بیشتری برای برنامه Google Photos در دسترس خواهد بود. چندین دستگاه مانند مدل‌هایی از سامسونگ، اوپو و وان پلاس اکنون این گزینه را در بخش Utilities برنامه Google Photos دریافت کرده‌اند. علاوه بر این، برخی از کاربران همچنین برای راه اندازی پوشه قفل شده اعلان دریافت می‌کنند.

این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که از هر گونه عکس یا فیلم حساس در برابر آپلود شدن از دستگاه اندرویدی خود در فضای ابری محافظت کنید. تصاویر موجود در پوشه قفل شده به صورت محلی در تلفن شما نگهداری شده و با رمز عبور یا با احراز هویت بیومتریک تنظیم شده در دستگاه شما محافظت می‌شوند.

علاوه بر این، اگر محتوا را به پوشه قفل شده اضافه کنید، این محتوا از هر نسخه پشتیبان ابری دیگر حذف خواهد شد. تاکنون این قابلیت محدود به گوشی‌های پیکسل شرکت گوگل بود. برای بررسی اینکه آیا اکنون به این گزینه دسترسی دارید یا خیر، باید به برنامه Google Photos رفته، سپس به بخش Library tab > Utilities > Locked Folder بروید. به گفته phonearena، این گزینه در حال حاضر در نزدیکی پایین بخش Utilities یافت می‌شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که همه گوشی‌های اندرویدی از این ویژگی برخوردار نیستند.

بروزرسانی جدید Google Photos به کاربران اجازه می‌دهد که ویدیوهایشان را سریع‌تر به اشتراک بگذارند

در آخرین اپدیت Google Photos شاهد اضافه شدن قابلیت video stabilization به صورت بسیار حرفه‌ای هستیم

نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟ آیا قابلیت ذکر شده را دریافت کرده‌اید؟ این قابلیت تا چه اندازه برای شما مفید و کاربردی بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان