حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری کوالکام و Razer برای ساخت یک نینتندو سوییچ جدید

همه ما می‌دانیم که وقتی غول‌های حوزه تکنولوژی دست به دست یکدیگر دهند و محصولی را با هم تولید کنند، چه خواهد شد. حالا هم خبری درباره همکاری کوالکام و Razer برای ساخت یک نینتندو سوییچ جدید به گوش می‌رسد که در صورت صحت آن، شاهد یک جهش و پیشرفت بزرگ در محصولات نینتندو هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همکاری کوالکام و Razer؛ یک Nintendo Switch جدید در دست ساخت است؟

طبق گزارش‌ها، کوالکام در حال همکاری با Razer برای ایجاد یک کنسول بازی دستی جدید و قدرتمندتر از هر کنسول دیگر موجود در بازار است. در حالی که ما هنوز تصویر کامل یا دقیقی از همکاری و تلاش این دو شرکت نداریم، اما کوالکام به همراه Razer، یک کیت مخصوصی توسعه دهنده منتشر کرده است که برخی از مشخصات دستگاه هیجان انگیز آینده را فاش می‌کند.

کوالکام Snapdragon G3x Gen 1 برای کنسول‌های دستی به‌همراه کیت توسعه ریزر رسماً معرفی شد

تراشه Snapdragon G3x کوالکام به زودی معرفی می‌شود؛ ارائه در یک کنسول بازی!

قلپ تپنده یا اصطلاحا پردازنده‌ این کنسول، چیپست G3x کوالکام است که در تصویر زیر نیز نشان داده شده است. طبق گزارش ها، G3x از اتصال بی‌سیم 5G و همچنین پروتکل جدید Wi-Fi 6e پشتیبانی می‌کند. همچنین اتصال Wi-Fi را به پشتیبانی از باند 6 گیگاهرتز هدایت خواهد کرد. از سوی دیگر، نکته جذاب و جالب داستان، این است که این کنسول جدید با صفحه نمایش HDR OLED و نرخ نوسازی 120 هرتز ارائه می‌شود. این مسئله به معنای واقعی کلمه استاندارد کنسول‌های دستی را یک پله افزایش خواهد داد.

همکاری کوالکام و Razer

باتری طراحی شده در Razer دارای ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعت خواهد بود. این حجم قطعا برای انرژی دادن به نرخ نوسازی بسیار بالای صفحه نمایش دستگاه و همچنین موتور لمسی قدرتمندی که قرار است در دستگاه تعبیه شود، ضروری است. در حالی که Razer در ابتدا شهرت عظیم خود را به خاطر فناوری و لوازم جانبی گیمینگ و رایانه‌های شخصی خود به دست آورده است، اما این شرکت در طول سال‌های گذشته به آرامی این خطوط قرمز را کنار گذاشته و حالا فعالیت این شرکت به زمینه‌های دیگر نیز گسترش یافته است. اما باید توجه کرد که Razer هرگز از زمینه اصلی خود فاصله نگرفته است.

وضعیت سایر محصولات برند ریزر در بازار چگونه است؟

گوشی‌های هوشمند گیمینگ Razer، اگر چه نه به آن خوبی که می توانستند، اما نسبتا فروش خوبی داشتند. این شرکت همچنین در حال تولید مواردی مانند ماسک‌های صورت با تم بازی است، و به آرامی تلاش می‌کند راه خود را برای تبدیل شدن به یک برند در زمینه گجت‌های مختلف پیش ببرد. این شرکت اخیرا با نمونه اولیه جذاب پروژه ماسک هوشمند Hazel RGB، خبرهای زیادی را به خود اختصاص داده است. اگر چه هنوز اطلاعات خاصی از آن به دست نیامده است.

همکاری کوالکام و Razer

تولید ماسک توسط صنایع گیمینگ Razer برای مقابله با کرونا

با این حال، طراحی یک کنسول بازی دستی جدید می‌تواند بهترین شانس Razer برای ایجاد محصولی جدیدی در زمینه‌ای کاملا متفاوت باشد. زیرا بازی‌های کنسول دستی با نینتندو سوئیچ چند سالی است که به اوج خود رسید. حتی از آن زمان تاکنون هیچ نوآوری قابل توجهی در این بخش مشاهده نشده است. با توجه به تصاویر ارائه شده توسط کوالکام، می‌توان گفت که این کنسول به طور ویژه برای استریم بازی نیز طراحی شده است.

زیرا این دستگاه با یک وب‌کم یکپارچه، با پشتیبانی از Xbox Game Cloud و پخش زنده 1080p همراه شده است که این موارد به عنوان بخشی از قابلیت‌های دستگاه،  تبلیغ می‌شود. به گفته phonearena، هنوز هیچ اطلاعاتی درباره قیمت این کنسول در دسترس نیست، اما شاید حداقل دو برابر Nintendo Switch قیمت داشته باشد. زیرا چنین دستگاهی مشخصات و ویژگی‌های بسیار بیشتری نسبت به آن چه که قبلا در یک کنسول بازی دستی دیده بودیم، به ارمغان می‌آورد.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا چنین دستگاهی که استانداردهای کنسول‌های گیمینگ دستی را جابجا می‌کند، خریداری خواهید کرد؟ به نظر شما چنین دستگاهی با چه قیمتی عرضه خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان