حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استعفای جک دورسی: بنیان‌گذار و مدیرعامل توییتر از سمت خود کناره‌گیری کرد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | چهره ها، شبکه‌های اجتماعی

جک دورسی (Jack Dorsey)، بنیان‌گذار و مدیرعامل توییتر، با تأیید شایعاتی که اولین بار چند ساعت پیش توسط CNBC منتشر شد، رسماً استعفای خود از این شبکه اجتماعی را اعلام کرد. این شرکت تأیید کرد که پاراگ آگراوال (Parag Agrawal)، مدیر ارشد فناوری توییتر، جانشین وی به‌عنوان مدیرعامل جدید خواهد شد و بلافاصله و درحالی‌که برت تیلور (Bret Taylor)، عنوان رئیس جدید هیئت‌مدیره را برعهده می‌گیرد، وی نیز در هیئت‌مدیره جایگاهی خواهد داشت.

استعفای جک دورسی

دورسی در سال 2015 به‌عنوان مدیرعامل شرکتی که خود تأسیس کرده بود، بازگشت؛ علی‌رغم اینکه در سال 2008 از سمت خود کناره‌گیری کرده بود. او همچنان به‌عنوان مدیرعامل Square نیز فعالیت می‌کند. جک دورسی در توییتی پس از اعلام رسمی کناره‌گیری خود از سمت مدیرعاملی (CEO) بیان کرد: “من توییتر را دوست دارم.”

در بیانیه رسمی این شرکت، دورسی اعلام می‌کند:

“تصمیم گرفتم توییتر را ترک کنم، زیرا معتقدم شرکت آماده است تا بنیان‌گذاران خود را کنار بگذارد. اعتماد من به پاراگ به‌عنوان مدیرعامل جدید توییتر عمیق است. کارهای او در 10 سال گذشته تحول‌آفرین بوده و من عمیقاً از مهارت، قلب و روح او سپاسگزارم. زمان رهبری او فرا رسیده است.”

استعفای جک دورسی

استعفای جک دورسی

دورسی در نامه‌ای به کارمندان به آن‌ها گفت که دوره خود را در هیئت‌مدیره تا مدتی ادامه خواهد داد و تصمیم خود را به شرح زیر توضیح داد:

من معتقدم بسیار مهم است که به پاراگ فضای موردنیاز برای رهبری داده شود؛ و به نکته قبلی خود بازگردیم، من معتقدم که بسیار مهم است که یک شرکت بتواند به‌تنهایی، فارغ از نفوذ یا هدایت مؤسس خود باشد.

من می‌خواهم همه شما بدانید که این تصمیم شخصی من بوده و من صاحب آن هستم. البته برای من سخت است. من این خدمات و شرکت را دوست داشته و همه شما را نیز بسیار دوست دارم. من واقعاً غمگین هستم … درعین‌حال واقعاً خوشحالم. شرکت‌های زیادی وجود ندارند که به این سطح برسند و بنیان‌گذاران زیادی وجود ندارند که شرکت خود را بر نفس خود انتخاب کنند. می‌دانم که ثابت خواهیم کرد این حرکت درست بوده است.”

مدیرعامل جدید، پاراگ آگراوال، در سال 2011 به‌عنوان مهندس تبلیغات به این شرکت ملحق شد و درنهایت عنوان مدیر ارشد فناوری (CTO) را در سال 2018 به خود اختصاص داد. در آن زمان، این شرکت بیان کرد: “در سمت خود به‌عنوان مدیر ارشد فناوری، او بر مقیاس کردن یک رویکرد یادگیری ماشینی منسجم و هوش‌مصنوعی در تیم‌های محصول و زیرساخت مصرف‌کننده و درآمد ما در سراسر جهان تمرکز کرده است.» سال گذشته در مصاحبه‌ای با نیکلاس تامپسون، مدیرعامل آتلانتیک، وی توضیح داد که چگونه توییتر از تعدادی از عوامل و همچنین یادگیری ماشینی برای شناسایی فعالانه توییت‌های بالقوه بد و نامناسب استفاده کرده که برای بررسی در اولویت قرار می‌گیرند.

مدیرعامل جدید توییتر، Parag Agrawal

مدیرعامل جدید توییتر، Parag Agrawal

درحالی‌که دورسی به‌خاطر علایقش در فناوری بلاک چین، ارزهای دیجیتال و غیرمتمرکز شهرت دارد، آگراوال به «web3» علاقه داشته و یکی از چهره‌های پیشرو در تلاش Bluesky با بودجه توییتر برای ایجاد «استانداردی باز و غیرمتمرکز برای شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها» بوده است.

آگراوال در یادداشت خود برای کارمندان پیش از جلسه همه‌جانبه فردا، می‌گوید:

“10 سال پیش زمانی که کمتر از 1000 کارمند وجود داشت، به این شرکت پیوستم. درحالی‌که یک دهه از آن زمان می‌گذرد، آن روزها برای من مثل دیروز بود. من فراز و نشیب‌ها، چالش‌ها و موانع، بردها و اشتباهات را دیده‌ام. اما در آن زمان و اکنون، مهم‌تر از هر چیزی، من تأثیر باورنکردنی توییتر، پیشرفت مداوم ما و فرصت‌های هیجان‌انگیز پیش رویمان را می‌بینم.”

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

رفته تم تمرکزش رو بیشتر رو ارز دیجیتال بزاره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی