حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل همچنان بر روی شارژر وایرلس مشابه ایرپاور با پشتیبانی از چند دستگاه کار می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

علی‌رغم آزمایش ناموفق شارژر وایرلس AirPower در سال‌های گذشته، اپل کماکان درحال کار بر روی شارژر چند دستگاهی برای محصولات خود است. طبق گزارش جدیدی از بلومبرگ، اپل درحال توسعه یک شارژر مشابه ایرپاور با پشتیبانی از چند دستگاه و همچنین یک ایده مفهومی شامل فناوری شارژ بی‌سیم در فواصل کوتاه و بلند است که در آن همه دستگاه‌های اصلی «می‌توانند یکدیگر را شارژ کنند».

شارژر وایرلس اپل

این اولین باری نیست که بلومبرگ از تلاش اپل برای توسعه راه‌حل شارژ القایی چند دستگاهی جدید گزارش می‌دهد. در ماه ژوئن، این نشریه گزارش داد که اپل درحال توسعه یک پد شارژر القایی با پشتیبانی از چند دستگاه است که نوعی جانشین معنوی برای نمونه شکست‌خورده AirPower محسوب می‌شود.

مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین نسخه خبرنامه Power On خود می‌نویسد که اپل همچنان روی این شارژر چند دستگاهی کار می‌کند. همچنین این مورد، متفاوت با MagSafe Duo موجود می‌باشد که درواقع شارژرهای مجزای آیفون و اپل واچی است که به هم متصل شده‌اند.

گورمن می‌گوید اپل همچنین به کار بر روی راه‌حل‌های شارژ بی‌سیم در فواصل کوتاه و طولانی نیز ادامه می‌دهد. این نوع فناوری برخلاف فناوری شارژ القایی “بی‌سیم” فعلی موجود، واقعاً به‌صورت بی‌سیم به شارژ دستگاه‌ها می‌پردازد.

شارژر وایرلس ایرپاور اپل

شارژر وایرلس ایرپاور اپل

علاوه‌بر این، گورمن می‌گوید که معتقد است اپل “آینده‌ای را تصور می‌کند” که در آن هر یک از محصولات اصلی این شرکت می‌توانند یکدیگر را شارژ کنند. به‌عنوان‌مثال، یک آیفون درنهایت می‌تواند AirPods یا Apple Watch را شارژ کند:

“من فکر می‌کنم اپل هنوز درحال کار بر روی نوعی شارژر چند دستگاهی است که قصد دارد درنهایت آن را عرضه کند. دلیلی وجود دارد که چرا اپل قصد داشته این دستگاه را در وهله اول در سال 2017 عرضه کند. همچنین معتقدم اپل درحال کار بر روی دستگاه‌های شارژ بی‌سیم مسافت کوتاه و طولانی است و آینده‌ای را تصور می‌کند که در آن همه دستگاه‌های اصلی اپل بتوانند یکدیگر را شارژ کنند. تصور کنید یک آیپد یک آیفون را شارژ می‌کند و سپس آن آیفون درحال شارژ AirPods یا Apple Watch است.”

شایعه ارائه شارژ بی‌سیم معکوس برای آیفون چند سالی است که به‌گوش می‌رسد، اما درنهایت به‌نتیجه نرسیده است. در تئوری، این فناوری به کاربران امکان می‌دهد ایرپادز یا اپل واچ خود را در پشت آیفون قرار داده تا آن‌ها را به‌صورت بی‌سیم شارژ کند؛ موردی که مشابه آن را در پرچمداران حال‌حاضر بسیاری از تولیدکنندگان گوشی اندرویدی، می‌بینیم.

دیدگاه شما چیست؟ آیا اپل سرانجام موفق می‌شود گجت پرحاشیه خود را اصلاح کرده و آن را تجاری‌سازی کند؟ نظرتان پیرامون ایده‌ای که در آن هر یک از محصولات اصلی این شرکت می‌توانند یکدیگر را شارژ کنند، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی