حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارژر وایرلس معروف ایرپاور اپل تولید نخواهد شد

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

پس از ماه‌ها انتظار برای شارژر بی‌سیم ایرپاور، این شرکت به‌تازگی در گفتگو با وب‌سایت تک‌کرانچ اعلام کرد از تولید این محصول منصرف شده است. شارژر وایرلس معروف ایرپاور اپل تولید نخواهد شد و در ادامه آن هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشد.

اپل ابتدا در مراسم رونمایی از آیفون 10 در شهریورماه سال ۹۶ شارژر بی‌سیم ایرپاور را رونمایی کرد. با این‌که شارژرهای بی‌سیم فراوانی در بازار وجود داشتند اما ایرپاور قرار بود قابلیت‌های بیشتر و جدیدی را به همراه بیاورد. در زمان معرفی، اپل گفت AirPower در سال ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد اما پس از آن سکوتی ۱۸ ماهه را در پیش گرفت.

حالا سرانجام این شرکت به دلیل برآورده نشدن استانداردها از تولید آن منصرف شده است. دن ریچیو مدیر ارشد مهندسی سخت‌افزار اپل در گفتگو با تک‌کرانچ می‌گوید:

پس از تلاش‌های فراوان، به این نتیجه رسیدیم که ایرپاور استانداردهای بالای ما را برآورده نمی‌کند و این پروژه را لغو کردیم. از مشتریانی که منتظر عرضه این محصول بودند عذرخواهی می‌کنیم. ما کماکان اعتقاد داریم که آینده بی‌سیم است و متعهد هستیم تا تجربه بی‌سیم را به جلو ببریم.

ایرپاور قرار بود برای اولین بار توانایی شارژ سه دستگاه همزمان (یعنی آیفون، اپل واچ و ایرپاد) را به همراه بیاورد. این شارژر قرار بود از فناوری منحصربه‌فردی با کمک چندین سیم‌پیچ استفاده کند که نیاز به قرار دادن دستگاه در جای خاصی از شارژر را از بین ببرد. همچنین قرار بود با یک نرم‌افزار امکان مشاهده وضعیت شارژ تمامی دستگاه‌های متصل به AirPower وجود داشته باشد.

شارژر وایرلس ایرپاور اپل

شارژر وایرلس ایرپاور اپل

پس از آن شایعاتی در مورد مشکلات و سختی‌های مهندسی ایرپاور شنیده شد که یکی از آن‌ها مشکلات تولید گرمای بیش از حد بود. با این‌حال نشانه‌هایی مثل درج نام AirPower روی جعبه یا نرم‌افزار محصولات اپل کاربران را امیدوار کرده بود. حتی وال استریت ژورنال خبر داده بود که اپل چراغ سبز تولید ایرپاور را سرانجام در ماه گذشته نشان داده است.

با این‌حال حالا تولید این محصول بیش از ۵۵۰ روز پس از معرفی لغو شده و باید نام شارژر بی‌سیم ایرپاور را نیز به محصولات شکست‌خورده اپل اضافه کنیم.

نظر شما چیست؟ منتظر ایرپاور بودید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Genesis

از همینجا حاظرم شرط ببندم که تولید میکنه این رو .
همه این کارا برای ایجاد سروصدای بیشتر موقع زمان معرفی هست و اپل خوب میدونه با این ترفند میتونه کلی پول به جیب بزنه.
پس منتظر تولیدش باشین

Milad7

واقعا همچین کاری از اپل بعید بود 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)