حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معاون بازاریابی اپل از راز پشت پرده کمپین “Shot on iPhone” می‌گوید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، دوربین

یکی از مهم‌ترین کمپین های تبلیغاتی آیفون، مخصوصا در زمینه دوربین این گوشی، «Shot on iPhone» است که در سال 2014 آغازبه‌کار کرد. در مصاحبه‌ای جدید با نشریه adweek، معاون بازاریابی اپل، Tor Myhren، توضیح می‌دهد که این شرکت چگونه این کمپین را ایجاد کرده و از آن برای نشان‌دادن قدرت دوربین در آیفون‌ها استفاده می‌کند.

کمپین Shot on iPhone

Myhren مصاحبه کوتاه خود را اینگونه آغاز کرد:

“از ابتدا و برای قرار دادن در فضای باز تصور می‌شد “Shot on iPhone” یک ایده ساده و مضحک است که بر اساس رفتاری که با افرادی که عکس‌های خود را پست می‌کردند و آنها را به روش‌های مختلف هشتگ می‌کردند، مشاهده می‌کردیم.”

نه‌تنها اپل روش رسمی برای اشتراک‌گذاری عکس‌های گرفته‌شده با آیفون را ایجاد کرد، بلکه مدیر اجرایی همچنین توضیح داد که چرا قرار گرفتن در فضای باز برای این شرکت بسیار مهم است:

Myhren در ادامه بیان کرد:

“ما کاملاً عاشق فضای باز هستیم. این مورد، همه قوانین سریع، موقت و شکسته فرهنگ دیجیتال امروزی را زیر پا می‌گذارد. ایستا است، حرکت نمی‌کند، تک است؛ همه چیزهایی که در بازاریابی امروزی، کمبود آن را احساس می‌کنیم.”

کمپین Shot on iPhone

کمپین Shot on iPhone

اگرچه کمپین Shot on iPhone به‌عنوان یک «ایده مضحک ساده» شروع شد، اما امروزه به یکی از شناخته‌شده‌ترین و مهم‌ترین کمپین‌های اپل تبدیل شده است. این شرکت محتوا تولید کرد، هنرمندان و عکاسان را سفارش داد، تصاویر کاربران را انتخاب کرد و همچنین با سلبریتی‌هایی ازجمله سلنا گومز و لیدی گاگا برای ساختن موزیک ویدیو شریک شد.

Adweek همچنین تکرار می‌کند که Shot on iPhone به‌قدری موفق بوده که به «ویدئوهای دیجیتال، اسپات‌های تلویزیونی و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند TikTok و Instagram Stories» نیز گسترش یافته است.

Myhren در پایان مصاحبه خود افزود: “وقتی پلتفرمی دارید که اینقدر ثروتمند می‌باشد، بی‌حدوحصر است که تا کجا می‌تواند پیش برود.

برای مطالعه بیشتر در مورد این مصاحبه، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاه شما پیرامون آغازبه‌کار ساده Shot on iPhone و تبدیل شدن آن به یکی از مهمترین کمپین‌های تبلیغاتی اپل برای بیان قدرت دوربین آیفون‌های این کمپانی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی