حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی منعطف گوگل احتمالاً به دلیل سخت بودن رقابت، کنسل شده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، گوگل

گوگل علاقه زیادی دارد تا محصولات خانواده Pixel خود را بیش از پیش گسترش دهد. یکی از شاخه‌های مد نظر گوگل، گوشی‌های منعطف بوده است. اما به نظر می‌رسد که گوشی منعطف گوگل پس از شایعات فراوان، کنسل شده باشد. اما دقیقاً این اتفاق دقیقاً به چه دلیل رخ داده است؟

گوشی منعطف گوگل فعلاً ارائه نمی‌شود؛ رقابت سخت است!

مدتی پیش در ترنجی، رندر گوشی Pixel Fold را تماشا کردیم.

 

رندر گوگل Pixel Fold را با طراحی مشابه Pixel 6 ببینید!

 

به گفته Gizmochina، گوگل قصد ندارد تا به این زودی‌ها از گوشی منعطف خود پرده برداری کند. در ابتدا، تصور می‌شد که این محصول در کنار سری Pixel 6 روانه بازار شود. همچنین شایعات دیگری به فصل چهارم سال جاری میلادی اشاره داشتند. اکنون، گوگل تصور می‌کند که گوشی تاشوی آن در برابر سامسونگ که اولین گوشی منعطفش را دو سال قبل عرضه کرد و هم اکنون نیز بهترین گوشی منعطف بازار را دارد، شانسی ندارد.

راس یانگ، از مشاوران زنجیره تأمین نمایشگر، می‌گوید که Mountain View سفارشات مربوط به گوشی منعطف Pixel Fold را لغو کرده است. بنابراین، حداقل تا نیمه اول سال ٢٠٢٢ میلادی خبری از آن نخواهد بود. از آن جایی که گوگل در نظر دارد تا اندروید ١٢L را برای تبلت‌های و گوشی‌های تاشو به صورت عمومی در حوالی عید امسال منتشر کند، تصور می‌شد که این دستگاه، در همان تاریخ معرفی شود. کدهای یافت شده در اپلیکیشن گوگل نیز نشان می‌دهد این دستگاه قرار است در سال ٢٠٢٢ میلادی معرفی شود.

اما چرا ارائه این گوشی توسط گوگل متوقف شده است؟ خب، شایعات ناامید کننده‌ای از این گوشی منتشر شدند. گفته می‌شد که Pixel Fold قرار است تا با نمایشگر داخلی ٧.۵٧ اینچی با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی، تراشه Tensor و… عرضه می‌شود. اما مشخصات دوربین، کمی ناامید کننده بودند. هزینه، یکی دیگر از فاکتورهای نگران کننده در مورد این گوشی بود.

سامسونگ بسیاری از قطعات را خودش توسعه می‌دهد. همین سبب صرفه جویی در هزینه‌ها و قیمت تمام شده کم‌تر می‌شود. اما برای کمپانی مانند گوگل، یک گوشی منعطف احتمالاً خیلی سودآور نیست. شاید برخی با شنیدن این خبر ناراحت شده باشند. اما باید بگوییم که ارائه یک گوشی منعطف بهتر با تأخیر، بهتر از معرفی دستگاهی نیمه کاره است! یانگ نیز گفته بود که اپل هم ممکن است سال ٢٠٢۵ گوشی منعطف خود را ارائه کند. در نهایت، این‌ها به معنی ایجاد فرصت بیشتر برای سامسونگ در راستای گسترش بازارش در آمریکا و اروپا است. اما در مناطق دیگر، رقبای بیشتری برای سامسونگ وجود دارند.

نظر شما در مورد کنسل شدن ارائه گوشی منعطف گوگل چیست؟ آیا شما هم با این صحبت‌ها موافق هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️