حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کند بودن به روزرسانی گوشی‌های مجهز به تراشه مدیاتک در برابر اسنپدراگون، به چه دلیل است؟

مدیاتک، کمپانی تایوانی بزرگی است که عمدتاً به دلیل ارائه تراشه‌های مختلف برای گوشی‌ها شناخته می‌شود. اما گوشی‌های دارای تراشه‌های مدیاتک، سخت‌تر و کندتر پشتبانی می‌شوند. در ادامه، بررسی می‌کنیم که کند بودن به روزرسانی این گوشی‌ها به چه دلیل است.

گوشی‌های مجهز به تراشه مدیاتک، به روزرسانی کندی دارند؛ اما چرا؟

مدیاتک مدتی پیش توانست عنوان رهبری بازار تراشه‌ها را به دست بیاورد.

 

کمپانی مدیاتک باز هم توانست عنوان تولید کننده برتر تراشه موبایل را کسب کند

 

اکنون Gizmochina گزارش می‌دهد که نسخه پایدار اندروید ١٢ برای سازندگان ارائه شده است. آن‌ها در حال رفع اشکال و توسعه نسخه‌های نرم افزاری مختص به محصولات خود هستند. اما همچنان نگرانی‌هایی مبنی بر به روزرسانی کند گوشی‌های مجهز به تراشه مدیاتک به این نسخه در برابر رقبای دارای تراشه Snapdragon وجود دارد. این از منظر تاریخی نیز ثابت شده است و کاربران به این موضوع واقف هستند.

در حالی که سازندگان همچنان راهی برای حل این مشکل پیدا نکرده‌اند، لی مینگ که یکی از مدیران شیائومی است، در این رابطه توضیح می‌دهد. او می‌گوید که گوگل معمولاً کدهای منبع هر سیستم عامل را به کوالکام و مدیاتک می‌دهد تا آن‌ها برای به روزرسانی‌های آینده اندروید آماده شوند. این باعث می‌شود تا در زمان به صورت قابل توجهی صرفه جویی شود.

کند بودن به روزرسانی گوشی‌های مدیاتک

با این حال، تفاوت میان کوالکام و مدیاتک در همین جا نمایان می‌شود. ظاهراً آمریکایی‌ها تیم بزرگ‌تری دارند و همین موضوع، سبب می‌شود تا پروژه‌های بیشتری به صورت موازی انجام شوند و گوشی‌های مجهز به تراشه Snapdragon، پشتبانی سریع‌تری داشته باشند. اما گوشی‌های دارای تراشه مدیاتک به دلیل ارائه بسته‌ای پروژه‌ها از سوی تایوانی‌ها، معمولاً در دسته‌های دوم یا سوم آپدیت‌ها قرار می‌گیرند. لی مینگ همچنین تصریح کرد که به روزرسانی گوشی‌ها به صورت دسته‌ای، یک اتفاق اجتناب ناپذیر است. این موضوع به دلیل شناسایی بهتر آپدیت دستگاه‌های یک دسته و عدم تأثیر گذاری آن در دسته‌های دیگر است.

نظر شما در مورد این توضیحات چیست؟ آیا شبهات شما در مورد این موضوع برطرف شده‌اند؟ فکر می‌کنید این مشکل کند بودن به روزرسانی در آینده برطرف شود؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir7090

سلام دوستان
ببخشید یه سوال داشتم
بنظرتون
پوکو ایکس تری جی تی

رو با می ۱۱ لایت ۵ جی دوستم عوض کنم …فقط بخاطر صفحه نمایش بهتر و حاشیه کمتر ؟؟

m.b

بستگی به نیاز و سلیقه خودت داره… من خودم mi 11 lite 5g رو بیشتر میپسندم…

m.b

و حواست باشه که احتمالا شارژدهی با آپدیت های بعدی کمتر میشه و اگر اهل گیمی و مدام بیرون اذیتت میکنه mi 11 lite…

mrmoji

من خودم ایکس 3 جی تی دارم،
عاشق می 11 لایت 5جی بودم ولی بخاطر بلک کراش صفحه نمایشش نگرفتم! الان که طعم ایکس 3 جی تی رو چشیدم که جات باشم عمرا می 11 لایت رو بگیرم، باتری ایکس 3 جی تی محشره! شارژرش ازون محشرتر، بقیه چیزاشم پکیج فوق العاده از یه دستگاه شبه پرچمداره!

Amir7090

متشکرم 👍🏻👍🏻

ali karimi

سلام، فکرشو نمیکردم ابدیت ها اینطوری باشه، خب مدیاتک الان دیگه واسه خودش یه غولیه و باید یه فکری به حال این موضوع کنه، فقط موندن تو رده اول بیشترین فروش چیپست هنر نیست که باید تو همه زمینه ها خوب عمل کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️