حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لغو بتای دوم iOS 15.2 توسط اپل که از کودکان در برابر محتوای نامناسب محافظت می‌کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، آپدیت، اپل، اخبار

همانطور که می‌دانید، اپل همواره بر روی ارائه ویژگی‌های کاربردی تمرکز زیادی دارد. به تازگی اخباری درباره لغو بتای دوم iOS 15.2 توسط اپل به گوش می‌رسد. این بتا دارای یک ویژگی جدید بود که از کودکان در برابر محتوای پورنوگرافی محافظت می‌کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

لغو بتای دوم iOS 15.2 توسط اپل؛ کمرنگ شدن حضور یک ویژگی مهم و کاربردی

اپل امروز iOS 15.2 beta 2 را با یک ویژگی مهم و کاربردی که از کودکان در برابر محتوای نامناسب محافظت می‌کند حذف کرد. اما از آن سو، حضور یک ویژگی مهم دیگر بسیار جالب و قابل توجه است. نسخه بعدی بتای iOS 15.2 شامل ویژگی جدیدی به نام Legacy Contact است که اپل برای اولین بار در WWDC ماه ژوئن به آن اشاره کرد.

آپدیت iOS 15.2 بتا ارائه شد؛ نگاهی به جدیدترین تغییرات و ویژگی‌ها

19 ویژگی جدید iOS 15 که پیش از این قادر به انجام آن نبودید

کسی را که برای جمع آوری اطلاعات از آیفون شما پس از مرگ اعتماد دارید انتخاب کنید

شرکت اپل درباره ویژگی Legacy Contact به این شکل توضیح داد که برنامه میراث دیجیتال (Digital Legacy) به شما امکان می‌دهد تا افرادی را به عنوان وارث خود تعیین کنید تا در صورت مرگ شما بتوانند به حساب و اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشند. به عبارت دیگر، شخص مخاطبی که به عنوان وارث خود انتخاب می‌کنید، پس از مرگ شما به داده‌های ذخیره شده در حساب شما دسترسی خواهد داشت. این دسترسی شامل عکس‌ها، پیام‌ها، یادداشت‌ها، فایل‌ها، مخاطبین، رویدادهای تقویم، برنامه‌هایی که دانلود کرده‌اید، فایل‌های پشتیبان دستگاه و سایر موارد دیگر خواهد بود.

لغو بتای دوم iOS 15.2

برای دسترسی به ویژگی Digital Legacy باید به بخش تنظیمات بروید و روی Apple ID خود در بالای صفحه ضربه بزنید. سپس به بخش گذرواژه و امنیت رفته و گزینه مخاطب وارث (Legacy Contact) را بزنید. سپس باید کسی را انتخاب کنید که به آن اعتماد دارید تا پس از مرگ شما، به داده‌های حساب متعلق به شما، دسترسی داشته باشد.

همچنین بتای دوم iOS 15.2 یک ویژگی ایمنی و ارتباطی جدید برای پیام‌ها ارائه کرده است. این ویژگی هنگام دریافت یا ارسال عکس‌هایی که در دسته محتوای نامناسب هستند، به کودکان هشدار می‌دهد. هنگامی که یک کودک تصویری را در برنامه پیام‌ها دریافت می‌کند که حاوی برهنگی است، تصویر تار می‌شود و کودک هشداری دریافت می‌کند که این تصویر شامل موارد نامناسب است. البته کاربر یا کودک همچنان گزینه‌ای برای مشاهده تصویر خواهد داشت.

علاقه کاربران به iOS 15 نسبت به iOS 14 کاهش یافته است

اگر کودکی در حال ارسال محتوای مرتبط با برهنگی باشد، محافظت‌های مشابهی صورت می‌گیرد. به خاطر داشته باشید که این ویژگی به طور پیش فرض در آیفون موجود نیست. والدین یا سرپرست فرزند باید از طریق Family Sharing، فرزند خود را در این ویژگی انتخاب کنند.

با استفاده از Hide My Email از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید و هکرها را از مسیر خارج کنید

از سوی دیگر، بخشی از آپدیتی که شامل ویژگی Hide My Email است، به کاربران اجازه می‌دهد تا آدرس‌های ایمیل تصادفی را برای ورود به برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها ایجاد کنند. در iOS 15.2 و iPadOS 15.2، کاربران می‌توانند در حالی که در برنامه Mail هستند، روی قسمت From تپ زده و گزینه Hide My Email را انتخاب کنند. این قابلیت، یک آدرس ایمیل تصادفی را ایجاد می‌کند و ایمیل واقعی شما را پنهان می‌کند، اما همچنان آن را به صندوق ورودی ایمیل شما ارسال می‌کند.

ویژگی iOS 15.2 همچنین گزینه جدیدی را به برنامه Find My اضافه می‌کند که به کاربران کمک می کند مواردی را جستجو کنند که مال آن‌ها نیست. یعنی مواردی که در نزدیکی آن‌ها یافت می‌شود و می‌توان از آن‌ها برای پیدا کردن صاحب آن استفاده کرد. با این آپدیت، ویژگی Help Return Lost Items جایگزین Identify Found Item می‌شود. این قابلیت به دنبال آیتم‌های گم شده در نزدیکی شما می‌گردد که دستورالعمل‌هایی را درباره نحوه تماس با مالک ارائه می‌دهد تا هر چیزی که پیدا شده است، به مالک قانونی آن بازگردانده شود.

دستیار صوتی سیری پس از انتشار iOS 15، مشکلاتی را برای افراد توان یاب دارد

Apple TV یک سایدبار جدید برای جایگزینی نوار تب پایین دریافت می کند

در نهایت، برنامه Apple TV در آپدیت جدید، یک سایدبار اختصاصی دریافت می‌کند. این سایدبار، جایگزین سایدباری می‌شود که قبلا در پایین صفحه قرار داشت. با استفاده از این سایدبار، کاربران می‌توانند به سرعت از بخش‌های مختلف برنامه از جمله بخش‌های اصلی، Watch Now و کتابخانه شما بازدید کنند.

و برای اولین بار، پس از ارائه این آپدیت، برنامه Apple TV بخش اختصاصی فروشگاه خود را خواهد داشت. پیش از این، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی موجود در فروشگاه iTunes همراه با چنین محتوایی که از برنامه Apple TV در دسترس بود، قرار می‌گرفت. این امر باعث می‌شود که کاربران، در کنار سایر محتوا، نمایش‌ها و فیلم‌هایی قابل خریداری را نیز پیدا کنند. با استفاده از بخش Store، کاربران نه تنها محتوایی را که قابل خرید یا اجاره شدن هستند را می‌بینند، بلکه می‌توانند ببینند که آیا می‌توان محتوا را در یکی از سرویس‌های استریم پشتیبانی شده توسط Apple TV مشاهده کرد یا خیر.

وب سایت خبری phonearena می‌گوید که اگرچه iOS 15.2 هنوز در نسخه بتا دوم خود است، اما هنوز چند هفته تا انتشار نسخه پایدار این آپدیت باقی مانده است. اگر عضو برنامه بتا هستید، برای دانلود و نصب آپدیت باید به مسیر Settings > General > Software Update بروید. همچنان می توانید با مرورگر خود نیز به این برنامه بتای شرکت اپل بپیوندید.

 

نظر شما در مورد لغو بتای دوم iOS 15.2 چیست؟ آیا قابلیت‌های ذکر شده برای شما کاربری و قابل استفاده هستند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان