حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ثروت ایلان ماسک به میزان ۵٠ میلیارد دلار و در دو روز کاهش یافت!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، برندهای مطرح فناوری، چهره ها

ایلان ماسک، یکی از مشهورترین افراد عصر معاصر است. یکی از دلایل معروف شدن ایلان ماسک ثروت بسیار زیاد او است. ما چندی پیش شاهد رکورد زنی ثروت ایلان ماسک بودیم. اما اکنون، ثروت او طی دو روز افت زیادی داشته است!

ثروت ایلان ماسک طی دو روز در حدود ۵٠ میلیارد دلار کم شد!

ما نزدیک به دو هفته قبل گفتیم که ایلان ماسک عنوان ثروتمندترین فرد در رده بندی Forbes را کسب کرده است.

 

ثروتمندترین فرد جهان در تاریخ رده بندی Forbes، ایلان ماسک است!

 

به گزارش GizChina، پس از ایجاد یک نظرسنجی در توییتر مبنی بر فروش بخشی از سهام تسلا، ایلان ماسک سبب کاهش شدید ارزش سهام این کمپانی شد. تنها طی دو روز، ارزش سهام کمپانی تسلا به میزان ٢٠٠ دلار کاهش یافت. همچنین ثروت شخصی ایلان ماسک نیز ۵٠ میلیارد دلار کاهش یافت. طبق شاخص‌های ميلياردهای بلومبرگ، چنین میزانی در از دست دادن دارایی‌ها، به نوعی رکورد محسوب می‌شود. آخرین بار، در سال ٢٠١٩ میلادی، جف بزوس با طلاق از همسر خود، ٣۶ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را از دست داد. در کل، این کاهش‌ها سبب شده‌اند تا ضررها گاهی به بیش از کل دارایی فردی مانند بیل گیتس برسند!

به طور دقیق، ایلان ماسک یک. نظرسنجی را در روز ١۶ آبان به اشتراک گذاشت. در مجموع، ٣.۵ میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کردند. در این بین، حدود ۵٨ درصد از شرکت کنندگان به فروش ١٠ درصد از سهام تسلا برای پرداخت مالیات توسط ایلان ماسک رأی دادند. ایلان ماسک قول داد که هرچه رأی دهندگان انتخاب کنند، همان کار را انجام می‌دهد. در همین حین، برادر ایلان ماسک که جزوی از هیئت مدیره تسلا است، دارایی‌های خود را فروخت. در نهایت، ارزش سهام تسلا ١٢ درصد کاهش یافت. از چندین ماه قبل، ماسک حدوداً ١٧٠.۵ میلیون سهم تسلا را در اختیار داشت. در پایان معاملات روز ١۴ آبان، سهام تسلا قیمت ١,٢٢٢ دلاری داشت. با این قیمت، فروش ١٠ درصد از سهام تسلا، حدود ٢١ میلیارد دلار آمریکا پول را برای وی به ارمغان می‌آورد.

از سوی دیگر، کیمبال ماسک، برادر ایلان ماسک هم با فروش ١۵ درصد از سهامش در تسلا، در مجموع ١٠٠ میلیون دلار آمریکا به دست آورد. اما او، مسبب دیگری برای افت لرزش سهام تسلا بود. این موضوع، حتی پیش از این که ایلان ماسک اقدامی در توییتر انجام دهد، اتفاق افتاد.

یک روز پس از انجام نظرسنجی از سوی ایلان ماسک، میزان معاملات تسلا به دو برابر حد معمول رسید. ماسک هم اکنون حدود ١٧٠ میلیون سهام از تسلا را اختیار دارد. ١٠ درصد از این تعداد، معادل ١٧ میلیون سهم است. صبح دیروز، ٣۵ میلیون سهم جدید وارد بازار شد.

نظر شما در مورد این اتفاق و کاهش چشمگیر ثروت ایلان ماسک چیست؟ فکر می‌کنید کل ایلان ماسک بتواند به ثروت از دست رفته خود، دسترسی پیدا کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️