حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارزش کمپانی آلفابت به‌عنوان شرکت مادر گوگل از ۲ تریلیون دلار عبور کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آلفابت، تجاری

به‌گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ارزش کمپانی آلفابت به‌عنوان شرکت مادر گوگل، برای اولین بار و در تاریخ ۱۷ آبان‌ماه، از 2 تریلیون دلار فراتر رفت. این غول فناوری سومین شرکت مستقر در ایالات‌متحده است که به باشگاه شرکت‌های 2 تریلیون دلاری می‌پیوندد.

عبور ارزش کمپانی آلفابت از ۲ تریلیون دلار

اپل در آوریل سال گذشته به این نقطه عطف دست‌یافته بود، درحالی‌که ارزش بازار مایکروسافت نیز در حوالی خرداد امسال، به بالای 2 تریلیون دلار رسید. اپل و مایکروسافت هر دو درحال‌حاضر حدود 2.5 تریلیون دلار ارزش دارند.

علی‌رغم همه‌گیری بیماری کرونا، آلفابت شاهد افزایش درآمد خود با سرعت بسیار بالایی بوده است. در سه‌ماهه سوم سال 2021، این شرکت درآمد 65.1 میلیارد دلاری را گزارش کرد که از 46.2 میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته، افزایش چشمگیری را تجربه کرده است.

کسب‌وکار جستجوی گوگل در دوره جولای تا سپتامبر، 37.9 میلیارد دلار درآمد را به‌ارمغان آورده که 11 میلیارد دلار بیشتر از سه‌ماهه سوم 2020 می‌باشد. درآمد تبلیغاتی YouTube نیز در سه‌ماهه سوم به رکورد 7.2 میلیارد دلار رسید. تجارت ابری گوگل که هنوز در وضعیت قرمز می‌باشد، شاهد رشد ۱.۵ میلیارد دلاری درآمد نسبت به سال گذشته بوده و به ۴.۹۹ میلیارد دلار رسیده است.

عبور ارزش کمپانی آلفابت از ۲ تریلیون دلار

عبور ارزش کمپانی آلفابت از ۲ تریلیون دلار

درحالی‌که درآمدهای گوگل درحال رسیدن به نقطه اوج جدیدی می‌باشد، این شرکت درحال‌حاضر بیش از هر زمان دیگری از سوی مقامات ضدانحصار موردبررسی قرار گرفته است. در ایالات‌متحده، این غول جستجو با شکایت ائتلافی متشکل از 37 دادستان کل ایالت به‌دلیل اقدامات ضدرقابتی فروشگاه گوگل پلی روبرو شده است.

اتحادیه اروپا نیز درحال انجام تحقیقات متعددی علیه گوگل می‌باشد، ازجمله تحقیقاتی در مورد “رفتار احتمالی ضدرقابتی” در بازار تبلیغات آنلاین. همین ماه گذشته، اداره رقابت کانادا نیز تحقیقاتی را در مورد تجارت تبلیغاتی گوگل آغاز کرد.

انتظار می‌رود غول خرده‌فروشی آنلاین آمازون نیز شرکت بعدی باشد که به نقطه عطف 2 تریلیون دلاری می‌رسد. ارزش بازار آمازون درحال‌حاضر 1.7 تریلیون دلار برآورد می‌شود.

دیدگاه شما پیرامون عبور ارزش شرکت آلفابت از ۲ تریلیون دلار در روزهای گذشته چیست؟ به‌نظر شما کدام کمپانی آمریکایی از میان اپل، گوگل و مایکروسافت، به ارزش ۳ تریلیون دلار در آینده می‌رسد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی