حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برترین مزیت گوگل نسبت به اپل که در صفحه محصول پیکسل 6 به آن اشاره نشده است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، گوگل

همانطور که می‌دانید، سازندگان هر محصولی، در صفحه معرفی آن حتی به ریزترین مزیت‌های آن نیز اشاره می‌کنند. چیزی که به نظر می‌رسد گوگل آن را فراموش کرده است و همین مسئله شایعاتی را نیز به همراه داشته است. در ادامه با ترنجی باشید تا برترین مزیت گوگل نسبت به اپل که در صفحه محصول پیکسل 6 به آن اشاره نشده است را بررسی کنیم.

صفحه محصول Pixel 6 و  Pixel 6 Pro به برترین مزیت گوگل نسبت به اپل اشاره نمی کند

بر اساس گزارش وب سایت خبری phonearena، اخیرا یک موضوع جالب رویت شده است. در صفحه محصول گوگل برای پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو، که هر دو دارای اندروید 12 (آخرین نسخه سیستم عامل موبایل گوگل) هستند. این شرکت در مورد هر ویژگی مهم که در مدل‌های جدید وجود دارد، توضیحاتی ارائه داده است. با این حال، زمانی که بحث در مورد سیستم عاملی که گوشی‌ها را مدیریت می‌کند فرا می‌رسد، گوگل چیزی در مورد اندروید نمی‌گوید و حتی کلمه سیستم عامل را هم ذکر نمی‌کند.

صفحه محصول پیکسل‌های جدید به شکل عجیبی به اندروید 12 اشاره نمی‌کند

در عوض، گوگل درباره ویژگی‌های جدیدی که هر فصل از طریق آپدیت‌های نرم‌افزاری ارائه می‌شوند صحبت می‌کند. همچنین درباره ویژگی‌هایی که هرچند ماه یک‌ بار عرضه می‌شوند نیز توضیحاتی داده است. رابط کاربری Material You یک تجربه جدید از گوگل است که این شرکت آن را با نام “همه چیز درباره کاربر است” معرفی می‌کند.

برترین مزیت گوگل نسبت به اپل

اگرچه در صفحه محصول به ویژگی‌های سخت‌افزاری سری پیکسل 6 اشاره شده است، اما حتی یک کلمه درباره اندروید نوشته نشده است. ممکن است فکر کنید همان طور که اپل این موضوع را تبلیغ می‌کند که هم سخت افزار آیفون و هم نرم‌افزار مورد استفاده در دستگاه را طراحی می‌کند، گوگل نیز همین کار را با پیکسل انجام می‌دهد. همان طور که توسط وب‌سایت Notebook Check نیز اشاره شده است، حتی سامسونگ نیز در صفحه محصولات خود اشاره می کند که گوشی های گلکسی این شرکت از اندروید استفاده می‌کنند.

آیا این موضوع می‌تواند سرنخی باشد که جانشین شایعه شده اندروید فیوشا بیش از هر زمان دیگری، برای عرضه توسط گوگل نزدیک شده است؟ البته باید قاطعانه بگوئیم خیر. اگر فیوشا در راه بود، گوگل تراشه‌ای را طراحی نمی‌کرد که تا این حد با اندروید، به صورت یکپارچه کار کند. اگر تنها چند سال از عمر این سیستم عامل باقی مانده بود، رابط کاربری و تجربه کاربری اندروید را بازطراحی نمی‌کرد.

چرا پیکسل ۶ ارزش خرید بیشتری نسبت به نسخه پرو دارد؟

چیزی که  تصمیم گوگل برای عدم تبلیغ اندروید در پیکسل های جدید را عجیب‌تر می‌کند، این است که مصرف کنندگان هنگام انتخاب پیکسل‌های جدید نسبت به مدل‌های جدید آیفون، به تجربه نرم‌افزاری فکر می کنند. وقتی صحبت از اضافه کردن ویژگی‌هایی به اندروید می‌شود، پیکسل‌ها را باید از آیفون‌ها مفیدتر دانست، زیرا عملکرد گوگل شگفت‌انگیز است. در واقع، بسیاری iOS را کسل کننده می‌دانند. کسانی که تصمیم به خرید پیکسل جدید و کوگ کردن از آیفون دارند، این کار را به همین یک دلیل انجام می دهند. وقتی صحبت از نرم‌افزار به میان می‌آید، اپل نمی تواند با گوگل رقابت کند.

به عنوان مثال، ویژگی به نام Hold for Me که به دستیار گوگل اجازه می‌دهد تا تماس تلفنی شما را در حالت انتظار نگه داشته و نظارت کند. این ویژگی چیزی است که همه می‌توانند از آن استفاده کنند. آیا ترجیح می‌دهید حالت ماکرو را روی گوشی خود داشته باشید یا ویژگی دستیار مذکور؟ کدام یک برای شما در طول یک روز متوسط ​​مفیدتر است؟

سایر ویژگی‌ها مانند Duplex، که کاربران می‌توانند با شما تماس بگیرند و قرار ملاقات‌ها را تعیین کنند، ممکن است همچنان نیاز به بهبود داشته باشند. اما نکته اصلی این است که گوگل گوشی هوشمند را ابزاری برای آسان‌تر کردن زندگی کاربران می‌داند. دیدگاه اپل در مورد کاهش نقاط ضعف ممکن است کمی بیش از حد کوتاه بینانه باشد. در حالی که گوگل به شما این امکان را می‌دهد تا مجبور نباشید بعد از این که کاربر شما را در حالت انتظار قرار داد، برای بازگشت مجدد به تماس، به صدای عامل اپراتور گوش دهید، اپل از توانایی باز کردن قفل گوشی به وسیله اپل واچ آنلاک شده، رونمایی می‌کند.

چرا پیکسل ۶ ارزش خرید بیشتری نسبت به نسخه پرو دارد؟

قابلیت Live Text مهم‌ترین ویژگی گوگل است که امسال به آیفون اضافه شده است

بر خلاف تصور بسیاری، این طور نیست که آیفون ابزار جدید و مفیدی مانند Live Text نداشته باشد. همانطور که اپل توضیح می‌دهد، این ویژگی می‌تواند متن را کپی و به اشتراک بگذارد، وب‌سایت‌ها را باز کند، ایمیل بنویسد، و از متنی که در کادر دوربین ظاهر می‌شود، تماس‌های تلفنی برقرار کند. به عنوان مثال، کاربران آیفون می‌توانند به راحتی روی یک تصویر ضربه بزنند تا با یک شماره تلفن روی یک تصویر تماس بگیرند یا برای ارسال ایمیل، به آدرس ایمیل چاپ شده روی کارت ویزیت ضربه بزنند. Live Text مهم‌ترین ویژگی گوگل است که امسال به iOS اضافه شده است و می‌تواند بسیار مفید باشد.

اما درباره قابلیت Focus نباید مزیت‌های آن را فراموش کرد. اگرچه این ویژگی به اندازه کافی ساده و کاربردی است. اما کافی است وضعیت خود را به آیفون بگویید و پس از انتخاب آن، اعلان‌های برنامه‌هایی که ممکن است حواس شما را از انجام کارهایتان منحرف کنند، مسدود می‌شوند. همچنین می‌توانید افراد و برنامه‌هایی را که بدون در نظر گرفتن وضعیت فعلی شما، از امکان تماس با شما مسدود شده‌اند را شخصی سازی کنید.

تست سرعت آیفون ۱۳ پرو مکس و پیکسل ۶ پرو را ببینید: نبرد دوش به دوش

برای مثال، اگر به آیفون بگویید در حال کار هستید، می‌توانید گوشی خود را طوری تنظیم کنید که تماس‌ها و اعلان‌ها را از مخاطبینی که با کار شما مرتبط نیستند مسدود کند. همچنین برای اعلان برنامه‌هایی که ممکن است در زمان خارج از کار استفاده کنید. نکته تعجب‌آور این است که برخی از کاربران آیفون از Do Not Disturb استفاده می‌کنند. با این حال، آیا ویژگی Focus برای شما مفیدتر است یا ویژگی Hold for Me سری پیکسل؟

در پایان باید گفت که از مشخصات و فرآیندی که برای تولید هر تراشه استفاده می‌شود صرف نظر کنید. شما حتی می‌توانید از عمر باتری نیز چشم پوشی کنید. چیزی که شما را به سمت خرید یک گوشی خاص سوق می‌دهد این است که چقدر در زندگی روزمره، برای شما مفید است. چنین موضوعی به این بستگی دارد که آیا ویژگی‌های این گوشی، نیاز شما را برطرف می‌کند یا خیر؟

 

نظر شما درباره برترین مزیت گوگل نسبت به اپل که در این مطلب به آن اشاره شد چیست؟ آیا ویژگی‌های پیکسل گوگل را می‌پسندید یا ویژگی‌های آیفون اپل؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

اپل یه جی ال ایکسه که با چند برابر قیمت به مشتری فرو می‌شود از شدت فروش همین بس که ۱۳ درصد خریداران گوشی چهار برابر ۸۷ درصد دیگه بهشون فرو میشود که معمولا خریدار با فروش به پارتنرش در کوچه های تاریک آیفون رو هدیه میدهد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان