حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی به‌دنبال فروش تجارت سرور خود به‌دلیل تحریم‌های ایالات متحده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، هواوی

طبق تازه‌ترین گزارشات منتشرشده، شرکت مادر هواوی (Huawei Technologies) به‌دنبال فروش کسب‌وکار کلیدی سرور x86 خود می‌باشد. این شرکت در تلاش است تا بخش سرور خود را بفروشد زیرا به‌دلیل محدودیت‌های تجاری ایالات‌متحده، نتوانسته تراشه‌های مربتط با این واحد را خریداری کند.

فروش بخش سرور هواوی

طبق گزارش بلومبرگ، منابع نزدیک به این موضوع فاش کرده‌اند که غول فناوری چینی درحال مذاکره پیشرفته برای فروش تجارت سرور خود بر اساس معماری x86 است. این شرکت تراشه‌های خود را از اینتل تهیه کرده بود، اما به‌دلیل محدودیت‌های تجاری، اکنون نمی‌تواند تراشه‌ها را از سازنده دریافت کند. برای کسانی که اطلاع ندارند، هواوی نزدیک به سه سال است که در لیست تحریم‌های ایالات‌متحده قرار گرفته و همچنین در سال 2019، به‌عنوان یک شرکت تهدیدکننده امنیت ملی نام‌گذاری شد.

فروش بخش سرور هواوی

فروش بخش سرور هواوی

از آن زمان، این برند با سرکوب‌های بیشتری از سوی دولت ایالات‌متحده مواجه شده و حتی محدودیت‌های بیشتری علیه آنان اعمال شده است که باعث شد عرضه تراشه از سوی TSMC نیز برای آنان متوقف گردد. درنتیجه، تمام این موارد باعث آن شد که تجارت گوشی‌های هوشمند هواوی به‌طور قابل‌توجهی کاهش یابد زیرا نمی‌توانست تراشه‌های خود را در مقیاس و کارایی بالا تولید کرده یا آنها را از سایر سازندگان تراشه تهیه کند. به گفته منابع مطلع، سازنده تجهیزات مخابراتی چینی، اکنون ظاهراً درحال برنامه‌ریزی برای فروش واحد سرور خود به کنسرسیوم چینی متشکل از شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی است که شامل «حداقل یک خریدار با حمایت دولت» می‌باشد؛ به‌طور دقیق‌تر، Henan Information Industry Investment و Huaqin Technology، دو بازیکن مذکور هستند که به‌دنبال تصاحب کسب‌وکار سرور هواوی می‌باشند.

متأسفانه جزئیات دقیق این معامله مانند ارزش‌گذاری آن درحال‌حاضر مشخص نیست. اما به‌احتمال‌زیاد این بخش از شرکت چینی، میلیاردها یوان ارزش خواهد داشت. علاوه‌بر این، منابع مطلع بیان کرده‌اند که در ماه‌های اخیر چندین خریدار جدید ازجمله خریداران دولتی و بخش خصوصی ظاهر شده‌اند. هواوی از اظهارنظر رسمی در این مورد خودداری کرده و خریداران بالقوه نیز هنوز هیچ واکنشی را نشان نداده‌اند.

دیدگاه شما پیرامون فروش بخش سرور هواوی به شرکت‌های دیگر چینی به‌دلیل تحریم‌های ایالات‌متحده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی