حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل پتنت لنز پریسکوپی پیشرفته برای دوربین آیفون‌های آینده خود را ثبت کرد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، حق اختراع

اپل به‌طور مداوم در تلاش است تا ترکیب دوربین را در دستگاه‌های خود، به‌ویژه آیفون‌ها، بهبود بخشد. با عرضه سری جدید آیفون ۱۳، شاهد پیشرفت‌هایی هم ازنظر سخت‌افزار و هم نرم‌افزار و به‌طور کلی در سنسور دوربین‌ها و کیفیت عکس‌های ثبت شده توسط آنها بودیم. با این حال، این کمپانی به همین مورد بسنده نکرده و اطلاعات جدید تایید می‌کند که اپل درواقع درحال کار بر روی چیزی به نام “دوربین تاشو” می‌باشد که پتنت آن در ماه جولای تأیید شده است. کم‌وبیش، این مورد یک سیستم لنز زوم پریسکوپ تاشو پیشرفته است که به اپل کمک می‌کند تا زوم اپتیکال بهتری را بدست آورد و البته مشابه آن را چند سالی می‌شود که در شمار زیادی از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی می‌بینیم.

پتنت لنز پریسکوپی پیشرفته اپل

در آن زمان، درخواست ثبت اختراع دو منشور و یک سیستم عدسی شبیه به لنز پریسکوپ موجود در برخی از تلفن‌های هوشمند را نشان می‌داد که پنج عنصر لنز انکساری در سیستم دوربین به‌روز شده جدید وجود دارد. در ماه گذشته، گزارشات حاکی از آن بود که اپل با LG Innotek برای توسعه و تولید سیستم دوربین جدید همکاری می‌کند درحالی‌که هر دو غول فناوری به توسعه لنز مایع (Liquid Lens) نیز ادامه می‌دهند.

این فناوری به‌دلیل ادعاهای سامسونگ و شریک آن مورد اختلاف است. درحال‌حاضر، این تنها شیائومی است که از لنز مایع در گوشی‌های خود استفاده می‌کند، جایی که یک موتور دقیقاً بسته‌ای از مایع را دستکاری کرده تا بین حالت تله فوتو (زوم اپتیکال یا زوم هیبریدی) و حالت ماکرو (تا 3 سانتی‌متر) جابجا شود. شیائومی ممکن است مجوز استفاده از این فناوری را برای LG Innotek یا Corning یا هر دو فراهم کند.

پتنت لنز پریسکوپی پیشرفته اپل

پتنت لنز پریسکوپی پیشرفته اپل

بنابراین، اپل در تلاش است تا با باز نگه داشتن چندین مسیر در حین ساخت سیستم‌های دوربین برای آیفون‌های آینده، بازی هوشمندانه‌ای را اجرا کند. اخیراً یک پتنت کلیدی با بیست ادعای ثبت اختراع جدید منتشر شده تا حفاظت از این اختراع را تضمین کند. پتنت جدید، عملکرد سیستم لنز زوم پریسکوپ تاشو جدید را توضیح می‌دهد که ممکن است قابلیت‌های زوم آیفون‌های آینده را بهبود بخشد، زیرا درحال‌حاضر نبرد بین سه سازنده بزرگ تلفن یعنی اپل، گوگل و سامسونگ داغ شده است و دو کمپانی آخر، در پرچمداران خود از این فناوری استفاده کرده‌اند.

با این حال، این اولین بار نیست که این غول فناوری یک درخواست ثبت اختراع در مورد لنز زوم پریسکوپ تا شده را ارائه می‌دهد. در ابتدای سال 2021، اپل یک درخواست ثبت اختراع ارائه کرد که به یک مسیر نوری دو برابری از طریق دوربینی که شامل اپتیک تاشده می‌باشد، اشاره داشت. در یک درخواست ثبت اختراع دیگر، اپل اشاره کرده که آیفون‌ها ممکن است دارای فناوری فراتر از تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال (OIS) بوده و سیستم دوربین آینده در آیفون‌ها حتی ممکن است شامل بامپرهای دوربین نیز باشد.

اپل با حذف سامسونگ به‌دنبال جایگزینی برای تامین لنز پریسکوپی دوربین آیفون ۱۵ است

دیدگاه شما چیست؟ به‌نظر شما تکنولوژی لنز پریسکوپی در آیفون‌های آینده اپل، پیشرفته‌تر از نمونه‌های اندرویدی خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

کاری ندارم که دوربین آیفون ۱۳ پرو خیلی خوبه ولی خب توی چی خیلی خوبه؟ توی یک دوربین بدون زوم قابل توجه یا دوربین با رزلوشن پایین. این که هنر نیست. باید خودشو به رقابت برسونه و الا با این رزلوشن و زوم پایین که چند سال پیش اندرویدی ها خفن بودن

Auroro

چیزایی که آیفون الان توش عقبه:
زوم، دوربین رزولوشن بالا، سرعت شارژ، سرعت شارژ وایرلس، حذف ناچ! و…

mehpsa

پس از گذشت ۵ سال از ارائه اولین دوربین های پیروسکوپی توسط اندرویدی ها ، آیفون تازه داره پتنت دوربین پیروسکوپی رو کار می‌کنه (مثل اتفاقی که برای سنسور عمق و اینترنت نسل پنج و … افتاد )
خدابیامرزت استیون که شرکتت همزمان با خودت مرد و از اون شرکت پیشتاز و مبتکر و پیشرو فقط اسمی مونده و یکسری طرفدار آماده به انفجار و انتحار

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی