حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه تست باتری گوگل Pixel 6 Pro با اپل iPhone 13 Pro Max و سامسونگ Galaxy S21 Ultra

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تست، تماشا کنید، سامسونگ، عمر باتری

گوگل برای سری Pixel 6 به توسعه تراشه اختصاصی خود پرداخت. نتیجه این تلاش تراشه ای به نام Tensor است. در دنیای واقعی و رقابت با رقبای اصلی شاید عملکرد مثال زدنی در دنیای بنچمارک ها نداشته باشد اما تست سرعت آیفون ۱۳ پرو مکس و پیکسل ۶ پرو نشان داد که در واقعیت و استفاده روزمره این دستگاه می تواند در اکثر موارد حتی سریع تر از آیفون باشد. خب، در حیطه عمر باتری چطور؟ امروز می خواهیم برای پاسخ به این پرسش با هم به تماشای ویدیو مقایسه تست باتری گوگل Pixel 6 Pro با اپل iPhone 13 Pro Max و سامسونگ Galaxy S21 Ultra بنشینیم. جایی که شاید نتایج غافلگیرکننده ای وجود نداشته باشد اما میزان تفاوت در نتیجه مورد انتظار می تواند جالب باشد.

تست باتری گوگل Pixel 6 Pro

باید گفت که با وجود هم-اکوسیستم بودن پیکسل ۶ پرو و گلکسی اس ۲۱ اولترا اما این محصولات گوگل و سامسونگ تفاوت های زیادی در مشخصات دارند. مثلا نماینده گوگل تراشه اختصاصی خود را با اندروید ۱۲ در این تست ارایه می کند در حالی که نماینده سامسونگ با تراشه کوالکام و اندروید ۱۱ تحت رابط کاربری اختصاصی شده One UI 3.1 اینجا حاضر است.

اجازه بدهید مشخصات تاثیرگذار در این تست باتری را با هم ببینیم:

مقایسه مشخصات آیفون ۱۳ پرو مکس با پیکسل ۶ پرو و گلکسی اس ۲۱ اولترا

مقایسه مشخصات آیفون ۱۳ پرو مکس با پیکسل ۶ پرو و گلکسی اس ۲۱ اولترا

شاید پیش از دیدن ویدیو هم بتوان حدس هایی درباره نتیجه زد. نه نکسوس ها و نه پیکسل های گوگل هیچوقت در بحث عمر باتری زبان-زد نبوده اند. حتی زمانی که برخی نکسوس ها تقریبا ریبرند شده یک موبایل از برند دیگر بودند باز هم از نظر عمر باتری شاهد عملکرد ضعیف تر بودیم. به نظر می رسد که گوگل با ذهنیت عملکرد بالا در مقابل ویژگی های کنترل کننده مصرف باتری به پیش می رود و نتیجه می شود اینکه در مقابل رقبا عملکرد باتری کمتری را تا کنون نمایش داده است.

آیفون ۱۳ پرو مکس هم که در تست های باتری متنوعی که دیدیم، عملکرد جذاب داشته و سخت به نظر می رسد که دستگاهی بتواند آن را شکست بدهد.

همانطور که دیدید پیکسل ۶ پرو گوگل را به هیچ عنوان در مقام یک دستگاه با عملکرد باتری خوب نمی توان قرار داد. در بهترین حالت شاید بتوان به آن لقب یک دستگاه متوسط در این بخش را داد. به هر حال این همان عملکردی است که گوگل عموما داشته و شاید در تراشه Tensor 2 باید این مسئله را هم در ذهن داشته باشد که حداقل برای رقابت با آیفون های جدید باید عمر باتری دستگاه را به شکل قابل توجه بهبود دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید عملکرد گوگل در این بخش چطور بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

خاک تو سر گوگل با این پردازنده پر مصرفش و مثلا اندروید خام کم مصرفش . حقشه اومده به الجی طعنه میزنه برو با این گوشی درست کردنت . از اپل بایستی مصرف بهینه و پردازنده عالی رو یاد بگیرن تنها ایراد اپل ناچ لعنتی گوشی و مک بوک های جدیدش هست .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)