حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قدرت تراشه Tensor پیکسل ۶ از تراشه A12 Bionic آیفون Xs کمتر است!

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | بنچمارک، پردازشگرها، گوگل

حتی پیش از آنکه گوگل به‌طور رسمی تراشه سفارشی Tensor خود را که در پرچمداران پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو استفاده شده، معرفی کند، شایعه‌ای منتشر شده بود مبنی‌بر اینکه این شرکت بر روی توسعه سریع‌ترین SoC موجود تمرکز ندارد. درعوض، گوگل در این تراشه بیشتر از هر چیز دیگری بر روی کارایی متمرکز خواهد بود. حال، نتایج بنچمارک تراشه Tensor منتشر شده است که نشان می‌دهد قدرت این چیپست، حتی از سیلیکون سفارشی A12 Bionic که اپل سه سال پیش و در آیفون Xs معرفی کرد نیز کمتر بوده که این مورد بسیار عجیب و شگفت‌انگیز است.

قدرت تراشه Tensor در بنچمارک Geekbench 5

مقایسه عملکرد ارائه‌شده توسط 9lekt در توییتر، امتیاز Geekbench 5 متعلق به Tensor و A12 Bionic را نشان می‌دهد. متأسفانه، چیپست سه سال پیش اپل در هر دو تست تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای، Tensor را شکست می‌دهد و طبیعتاً این ارقام مشتریان بالقوه را گیج می‌کند. اولین چیزی که آنها احتمالاً از خود خواهند پرسید این است که چرا گوگل در استفاده از کوالکام به‌عنوان تأمین‌کننده Snapdragon 888 خودداری کرد.

به این ترتیب، سری پیکسل ۶ با اکثر گوشی‌های پرچمدار سایر شرکت‌ها قابل رقابت نیست. درحالی‌که ما موافقیم که این اعداد فراتر از ناامیدکننده هستند، به‌خاطر داشته باشید که نتایج بنچمارک فقط نیمی از داستان را بیان کرده و آنچه می‌بینید، لزوماً به عملکرد پایین در دنیای واقعی ختم نمی‌شود؛ چراکه ما باید بهینه‌سازی را نیز درنظر بگیریم.

قدرت تراشه Tensor در بنچمارک Geekbench 5

قدرت تراشه Tensor در بنچمارک Geekbench 5

چیپست‌های کوالکام با داغ شدن بیش‌ازحد غریبه نیستند؛ همان‌طور که در استفاده از Pixel 5a که حتی از پردازنده پرچمدار غول تراشه مستقر در سن دیگو نیز استفاده نمی‌کند، مشهود بود. با Tensor، گوگل ممکن است جنبه عملکرد پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را قربانی کرده باشد، اما با کنترل بیشتر بر روی سخت‌افزار و نرم‌افزار، این امکان وجود دارد که این سیستم‌عامل در آخرین پرچمداران به‌طور قابل‌توجهی نرم‌تر و با حداقل افت عملکرد نسبت به رقبا اجرا شود.

امتیاز بنچمارک A12 Bionic

امتیاز بنچمارک A12 Bionic

نمرات ناامیدکننده تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای را نیز می‌توان به جنبه مصرف انرژی Tensor نسبت داد و ممکن است گوگل عمداً خواسته این تراشه عملکرد ضعیفی داشته باشد تا بتواند بهترین عمر باتری را برای دارندگان پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو ارائه دهد. اغلب اوقات، شما مشخصات سخت‌افزاری تلفن هوشمند را بررسی کرده و ازآنچه روی کاغذ منتشر می‌شود، کاملاً تحت تأثیر قرار می‌گیرید؛ اما درعوض، سطوح وحشتناک بهینه‌سازی نرم‌افزار شما را ناامید می‌کند.

درنهایت گوگل ممکن است برنامه متفاوتی با Tensor خود داشته باشد، اما انتظار نمی‌رود که نتایج آن را زودتر از موعد ببینیم و باید تا زمان عرضه رسمی سری پیکسل ۶ صبر کنیم.

گوگل پیکسل ۶ از مودم 5G سامسونگ استفاده می کند: دوری بیشتر از کوالکام

دیدگاه شما پیرامون نتایج بنچمارک گیگ بنچ تراشه تنسور گوگل که قدرت کمتر آن نسبت به تراشه سه سال گذشته اپل را نشان می‌دهد،‌ چیست؟ به‌نظر شما گوگل می‌بایست بهترین پرچمداران خود طی چند سال گذشته را به قوی‌ترین تراشه موجود مجهز کرده و یا این مورد تأثیر چندانی بر گوشی‌های جدید نخواهد داشت؛ به‌خصوص که با دستگاهی از سوی گوگل طرف هستیم که بهینه‌سازی نرم‌افزاری آن تضمین شده و ازلحاظ سخت‌افزاری نیز، باز هم این شرکت بهینه‌سازی‌هایی بر روی تراشه خود اعمال کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

عالیه 😀 پشمام ریخت

AŁɪ

تک هسته ایش قابل قبوله فقط .

Farcry

توی بخش تک هسته ای که طبیعی بود از A12 ضعیفتر باشه چون تمام پردازنده های اندرویدی توی گیگ بنچ امتیاز تک هسته ای پایین تری نسبت به A12 سه سال پیش اپل گرفتن

اما اینکه با وجود هشت هسته ای بودن و استفاده از دو هسته Cortex-X1 و معماری ۵ نانومتری چرا پردازنده گوگل از A12 شش هسته ای سه سال پیش با معماری قدیمی ۷ نانومتری ضعیفتره جای سوال داره واقعا
البته توی اسپید تست های یوتوب پیکسل ۶ پرو عملکرد خوبی داشته ولی بعیده توی بخش گرافیکی و بازی ها بتونه در حد پردازنده های اسنپ و سری A اپل عمل کنه

Mahdi

چقدر بد 😐 ، حالا یه مورد مردود شد ببینیم دوربین و باتری چطوره

Mahdi

آیفون ۱۳ پرو مکس ۱ ترابایت اکتیو تو دیجیکالا ۷۹۹۹۹۰۰۰ تومان 😐😐😐

Mahdi

الان رفتم یه میلیون ارزونتر شده ، اختلاف با نسخه ۵۱۲ گیگی ۲۲ میلیونه ، هر جور حساب کنیم اگه این ۵۱۲ گیگ اختلاف به جای حافظه nvme از حافظه رم ddr5 استفاده میکرد بازم نباید ۲۲ تومن اختلافشون میشد

mahdiyar haj heydari

نشستم ب در نگاه میکنم بنچمارک تنسور اه میکشد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی