حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساعت هوشمند هواوی Watch GT3 در دو سایز رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، ساعت هوشمند، هواوی

هواوی یکی از بازیگران اصلی بازار ساعت‌های هوشمند است و حتی با وجود تحریم‌ها، این کمپانی توانسته است جایگاه‌های خود در این بازار حفظ کند. هواوی اخیراً از ساعت هوشمند Watch GT3 خود رونمایی کرده است. در ادامه، مشخصات ساعت هوشمند هواوی Watch GT3 را زیر ذره بین قرار می‌دهیم.

مشخصات فنی و قیمت ساعت هوشمند هواوی Watch GT3

هواوی چند ماه قبل در یک مراسم بزرگ از سری ساعت‌های هوشمند Huawei Watch 3 خود پرده برداشت.

 

ساعت هوشمند هواوی Watch 3 و Watch 3 Pro با HarmonyOS و ۳ روز عمر باتری رسما معرفی شدند

 

به نقل از Android Authority، چشم انداز بازار ساعت‌های هوشمند، بسیار داغ است. اپل واچ سری ٧، پیشرفت‌های جذابی را در طراحی و کیفیت ساخت ارائه می‌دهد. در مقابل، گلکسی واچ ۴ نیز یک ویترین جذاب از امکانات WearOS است. در این بین، هواوی با یک مدعی جدید وارد نبرد شده است تا حرفی برای گفتن داشته باشد. نام نماینده جدید ساعت‌های هوشمند هواوی، Watch GT3 است.

این محصول، در دو سایز مختلف عرضه می‌شود. نکته مهم این است که با انتخاب میان این دو نسخه، تفاوت‌های سخت افزاری زیادی را خواهیم یافت. مدل بزرگ‌تر با اندازه ۴۶ میلی متری، مجهز به نمایشگری ١.۴ اینچی از نوع AMOLED با وضوح ۴۶۶×۴۶۶ است. ضخامت این ساعت هوشمند، تنها ١١ میلی متر است. وزن این ساعت بدون احتساب بند، ۴٢.۶ گرم است. این مدل، عمر باتری بهتری را ارائه می‌دهد. به طوری که هواوی می‌گوید با استفاده معمولی، شاهد دوام دو هفته‌ای آن خواهید بود. با استفاده سنگین‌تر، این میزان به ٨ روز کاهش می‌یابد.

در مقابل اگر به دنبال یک مدل کوچک‌تر هستید، نسخه ۴٢ میلی متری Watch GT3 نیز موجود است. این نسخه، دارای نمایشگر ١.٣٢ اینچی از نوع AMOLED است. وزن آن بدون بند، برابر با ٣۵ گرم و ضخامت آن نیز ١٠.٢ میلی متر است. هواوی در مورد عمر باتری نسخه ۴٢ میلی متری می‌گوید که دوام آوری آن در استفاده معمولی و سنگین، به ترتیب حدود ١ هفته و چهار روز است. هر دو نسخه این ساعت هوشمند، از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کنند.

نسخه ۴٢ میلی متری این ساعت هوشمند نیز پیشرفت‌های زیادی را از نظر پایش میزان سلامتی به ارمغان می‌آورد. این ساعت ها هوشمند جدید هواوی، دارای حسگر تشخیص میزان ضربان قلب TruSeen 5.0 Plus است. این حسگر جدید، دارای الگوریتم‌های دقیق‌تر و پیشرفته‌تری است. در نتیجه، اعداد ارائه در زمان تمرین و استراحت، قابل استنادتر از قبل خواهند بود. زیرا تعداد گیرنده‌های سیگنال نوری در آن، دو برابر شده‌اند و همچنین امکانات بیشتری به این حسگر اضافه شده است.

جالب این جا است که منبع خبر برای بررسی صحت ادعاهای هواوی، عملکرد حسگر سنجش میزان ضربان قلب این ساعت هوشمند را با آن اپل واچ سری ۶ مقایسه کرده است. این مقایسه، در حین دویدن و در بازه‌های ۵ دقیقه‌ای انجام گرفته است. نتیجه مقایسه، ارائه سریع‌تر نتایج از سوی این ساعت هوشمند هواوی بود. همچنین اطلاعات ارائه شده در بخش‌های دویدن، شنا و پرش با طناب، به ترتیب ٣، ١ و ٣ درصد دقیق‌تر است. ساعت هوشمند اپل واچ سری ۶، به خودی خود یکی از محصولاتی بوده است که دقت بالایی در پایش سلامتی داشته است. بنابراین، هواوی ادعای جسورانه و جذابی داشته است.

دقت GPS این نسل از ساعت هوشمند Watch GT3، احتمالاً بیش از پیش ارتقاء یافته است. این ساعت هوشمند، از GPS دو بانده GNSS با پشتیبانی از مواردی مانند Beidou و Galileo و QZSS استفاده می‌کند. هواوی می‌گوید که سرعت موقعیت یابی، ۵٠ درصد پیشرفت داشته است. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید در Watch GT3، قابلیت مسیریابی راه برگشت است. اگر اهل پیاده روی باشید، می‌دانید که این قابلیت اهمیت بالایی دارد.

هواوی سعی دارد تا با معرفی قابلیت Running Ability Evaluation یا برنامه‌های پویای دویدن، یک ویژگی جذاب را در اختیار قشر ورزشکاران و دوندگان قرار دهد. این برنامه‌های آموزشی برای دوندگان، بر اساس عملکرد آن‌ها تنظیم می‌گردد. به عنوان مثال، شما در میانه یک تمرین ماراتن هستید و هفته‌ای راحت را پشت سر گذاشته‌اید. اما مربی شما بر اساس عملکردتان، برنامه‌ای سنگین‌تر را پیشنهاد می‌دهد. بسیاری از کمپانی‌ها، مشابه چنین برنامه‌هایی را نیز ارائه می‌دهند. اما این اولین باری است که چنین قابلیتی به ساعت‌های هوشمند هواوی راه پیدا کرده است. به عنوان مثال، ساعت‌های هوشمند Garmin نیز مشابه این ویژگی را دارا هستند.

یکی از مزیت‌های Watch GT3، تحلیل تمرین شما است. پس از پایان فعالیت ورزشی، این ساعت هوشمند برآوردی از حداکثر VO2، شاخص توانایی‌ها، اثرات تمرینات هوازی و بی هوازی و برآورد زمان کلی بازیابی را نشان می‌دهد. هواوی برای به دست آوردن چنین داده‌هایی، از الگوریتم‌های اختصاصی خود بهره گیری می‌کند. مانند دیگر ساعت‌های هوشمند هواوی، این محصول نیز توانایی تشخیص غنای اکسیژن خون، پایش کیفیت خواب، میزان اکسیژن خون ترجیحی، ضربان قلب غیرطبیعی در حین کم تحرکی و چرخه قاعدگی را به همراه دارد.

اگر زمان زیادی را با ساعت هوشمند هواوی Watch GT3 در بیرون از خانه می‌گذرانید، احتمالاً از وجود ویژگی‌های زمان طلوع و غروب خورشید، هشدار وضعیت بد آب و هوایی و وضعیت جزر و مد، خشنود خواهید بود. ساعت هوشمند Watch GT3، دومین سری ساعت هوشمند هواوی است که به HarmonyOS 2.0 تجهیز می‌شود. این ساعت هوشمند، به طور پیش فرض دارای چند اپلیکیشن است. شما می‌توانید اپلیکیشن‌های شخص ثالث را از اپ استور هواوی نصب کنید.

جنس بدنه این ساعت هوشمند، از استیل ضد زنگ است. حافظه رم این ساعت هوشمند، ٣٢ مگابایت است. همچنین ۴ گیگابایت حافظه داخلی در آن موجود است. اسپیکر و میکروفون اختصاصی در این ساعت هوشمند حضور دارند. همچنین این ساعت هوشمند تا عمق ۵٠ متر زیر آب مقاوم است. شما می‌توانید ساعت هوشمند هواوی Watch GT3 را به دستگاه‌های دارای iOS 9.0 و اندروید ۶ یا نسخه‌های جدیدتر متصل کنید.

قیمت نسخه ۴٢ میلی متری آن، ٢٢٩ یورو است. اما اگر نسخه‌ای که بند چرمی دارد را بخواهید، می‌بایست ٢۴٩ یورو هزینه کنید. نسخه ۴۶ میلی متری نیز قیمت ٢۴٩ یورویی دارد و با بند چرمی، قیمت آن ٢٠ یورو بیشتر خواهد شد.

نظر شما در مورد این ساعت هوشمند جدید هواوی چیست؟ کدام بخش آن را بیشتر می‌پسندید؟ ارزش خرید این ساعت هوشمند چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

عالیییییی🤩🤩🤩
باید بخرمش😁😁

Sarnevesht

اگه با قیمت حدود 4 الی 5 تومن بیاد واقعا ارزش خرید بالایی داره.
طراحیش هم واقعا زیباست. امکانات هم که زیاد 🤩🤩

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️