حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده سری Ryzen 7000، سال آینده در AiO جدید HP به کار گرفته می‌شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | All in One (AIO)، اچ‌پی، اخبار، پردازشگرها، شایعات

کمپانی AMD، رقیب اصلی اینتل محسوب می‌شود. این دو کمپانی، هر سال سعی می‌کنند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند تا از رقیب خود عقب نمانند. به تازگی اعلام شده است که HP قصد دارد تا طی سال آینده، از AiO پرچمدار خود رونمایی کند. این AiO، مجهز به پردازنده سری Ryzen 7000 خواهد بود.

پردازنده‌های جدید سری Ryzen 7000 از AMD در All in One جدید HP

کمپانی HP، آخرین بار در مراسم بزرگ خود از HP Envy 34 AiO رونمایی کرده بود.

 

لپ تاپ HP Spectre X360 16 و HP Envy 34 AiO در کنار سیلی از دیگر محصولات HP معرفی شدند!

 

به نقل از Wccftech، شرکت HP باری دیگر، فهرست جدیدی از محصولات معرفی نشده و مورد انتظار خود را به صورت رسمی در یک فهرست قرار داده است. ظاهراً این کمپانی، قصد دارد تا از Ryzen 7000 در رایانه رومیزی همه کاره خود بهره گیری کند. این کمپانی، تأیید کرده است که چند AiO جدید آن در سال ٢٠٢٢ میلادی معرفی می‌شوند.

پیش از این نیز HP کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 30 Super را در لیست مشخصات AiO ٣۴ اینچی جدید خود، قرار داده بود. اما اکنون، این کمپانی رسماً تأیید کرده است که مجموعه AiOهای جدید آن، با نمایشگر ٢۴ و ٢٧ اینچی در راه هستند. این محصولات، دارای دو نسخه با پردازنده سری Ryzen 7000 یا نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل Alder Lake خواهند بود. نکته جالب، مربوط به نام گذاری Ryzen 7000 است. این اولین باری است که به نام این پردازنده اشاره می‌شود. به نظر می‌رسد که AMD قصد داشته باشد از نام گرایی Ryzen 6000 به کلی بگذرد و وارد نسل Ryzen 7000 شود.

همان طور که ذکر شد، نسخه‌های مختلف رایانه‌های رومیزی ٢۴ و ٢٧ اینچی جدید HP، طعم هر دو پردازنده سری Ryzen 7000 و نسل دوازدهم Alder Lake اینتل را خواهند چشید. این دستگاه‌ها، مجهز به ١ ترابایت حافظه SSD و ۲ ترابایت حافظه HDD خواهند بود. همچنین HP به نمایشگر بزرگ و کم حاشیه این محصولات در کنار اسپیکر استریو و دوربین وبکم اشاره می‌کند. این AiOها در دو رنگ سفید و مشکی به همراه ویندوز ١١ عرضه می‌شوند.

پردازنده‌های سری رایزن ٧٠٠٠ که برای این دو AiO ٢۴ و ٢٧ اینچی ذکر شده‌اند، ممکن است به جای چیپ‌های Zen 4، دارای چیپ Rembrandt باشند. زیرا هنوز که هنوز است، چیپ Raphael یک سال با عرضه فاصله دارد. اگر AMD بخواهد هر دو نسل APU و پردازنده خود را به این نام ارتقاء دهد، ممکن است شاهد ارائه محصولات اختصاصی همچون Ryzen 7000G APU Rembrandt و Ryzen 7000 Vermeer 3DX باشیم. بعید به نظر می‌رسد که این رایانه‌های رومیزی همه کار جدید از HP، به نسخه دسکتاپ پردازنده‌های جدید AMD تجهیز شوند. بنابراین، ممکن است نسخه لپ تاپ این پردازنده‌ها در آن‌‌ها به کار برود.

دو فناوری که به چیپ Rembrandt نیرو می‌بخشند، مواردی آشنا هستند. این موارد، پردازنده‌هایی با معماری +Zen 3 و پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 را شامل می‌شوند. گفته می‌شود که پردازنده‌های Rembrandt، با لیتوگرافی ۶ نانومتری ساخته شده‌اند. این لیتوگرافی، نسخه بهینه‌تری از مدل ٧ نانومتری است. سایر ویژگی‌های پردازنده Rembrandt، مواردی مانند پشتیبانی از PCIe Gen 4 و حافظه رم LPDDR5 یا DDR5 هستند. خبر خوب، این است که APUهای Rembrandt، از حافظه رم DDR5 5200MHZ و PCIe Gen 4 ٢٠ خطی به همراه دو درگاه USB 4 با حداکثر سرعت ۴٠ گیگابایت بر ثانیه، پشتیبانی می‌کند. بر اساس نقشه‌های راه AMD، این پردازنده از پلتفرم FP7 پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود که AMD در رویداد CES 2022، از پردازنده‌های سری Ryzen 7000 رونمایی کند. دو مدل Ryzen 7000U و Ryzen 7000H، محتمل هستند. ممکن است این پردازنده‌ها، رقیب اصلی پردازنده‌های اینتل Alder Lake-P و Alder Lake-M باشند. آن‌ها نیز اواخر امسال معرفی می‌شوند.

نظر شما در مورد این پردازنده‌ها چیست؟ فکر می‌کنید که AiOهای جدید HP، چه قیمتی داشته باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️