حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش کاربران تلگرام در پی خرابی سرویس‌های فیسبوک: ٧٠ میلیون کاربر در یک روز!

دیروز بود که سرویس‌های فیسبوک از جمله خود فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ با قطعی جهانی مواجه شدند. این موضوع، سبب ایجاد یک شوک به تمام اینترنت شد. تلگرام، یکی از وجه‌های مقابل فیسبوک بود که در حین قطعی واتس اپ، طعنه‌های زیادی به آن زد. حال، ظاهراً قطعی واتس اپ، سبب افزایش کاربران تلگرام شده است!

افزایش کم سابقه کاربران تلگرام به دلیل قطعی سرویس‌های فیسبوک از جمله واتس اپ

دیروز گزارشی از قطع شدن سرویس‌های فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ را در ترنجی با شما به اشتراک گذاشتیم. صبح امروز نیز از دلیل قطعی این سرویس‌ها و اپ‌ها صحبت کردیم.

 

دلیل خرابی اینستاگرام، واتس اپ و فیسبوک چه بوده است؟

 

اما همان طور که احتمالاً دیروز متوجه شدید، پس از قطع شدن سراسری اینستاگرام، فیسبوک و واتس اپ، اینترنت به طور مشهودی با کندی مواجه شده بود. این کندی اینترنت، حتی در تلگرام و گوگل نیز دیده می‌شد. در ابتدا، خیال می‌کردیم که شاید دیگر سرویس‌های جهانی نیز با مشکلاتی مواجه شده باشند. اما در نهایت، مشخص شده است که کاربران به سمت دیگر اپ‌ها و سرویس‌ها یورش برده‌اند!

مشخصاً فیسبوک و اپ‌های زیر مجموعه آن، پذیرای خیل عظیمی از کاربران فضای مجازی هستند. حال، تصور کنید که این دسته از کاربران، بخواهند ناگهان به سرور دیگر اپ‌ها حمله ور شوند. مشخصاً سرورهای مربوطه، با مشکلات کندی مواجه می‌شود. تلگرام، در واقع رقیب اصلی واتس اپ است. این پیام رسان، در توییتر به هیچ وجه در تخریب و طعنه زدن به واتس اپ، کم کاری نکرده بود. همان طور که گفتیم، تلگرام یکی از سرویس‌هایی بود که به شدت با کندی مواجه شده بود. اما دقیقاً چه اتفاقی رخ داده بود؟

مشکل کندی اینترنت، تنها مختص به ایران نبوده است و کاربران مناطق مختلف، درگیر آن شده بودند. یکی از کاربران تلگرام، دیشب از طریق توییتر خبر از کندی تلگرام خود و کار نکردن آن داد. چند لحظه بعد، تلگرام به این مشکل کاربر مذکور واکنش نشان می‌دهد. این پیام رسان در توییتر خود گفته است که کاربران زیادی در حال پیوستن به تلگرام از طریق پلتفرم‌های از کار افتاده (فیسبوک و اینستاگرام و تلگرام) هستند. همچنین تلگرام اعلام کرد که در حال رفع مشکلات سرورهای خود است تا کندی را از بین ببرد. در نهایت، امروز اوضاع سرعت تلگرام به روال سابق بازگشت.

حال پس از این که اوضاع مانند قبل شده‌اند، تلگرام از این قاعده مستثنی بوده است. چرا که هم اکنون، سیل عظیمی از کاربران جدید در تلگرام فعال هستند! پاول دورف، مؤسس تلگرام، در کانال تلگرامی خود به صورت رسمی در مورد جزئیات افزایش کاربران تلگرام طی اتفاقات دیروز صحبت کرده است:

دیروز تلگرام رکورد فعالیت و ثبت نام کاربران را ثبت کرد. نرخ رشد روزانه فعال تلگرام، از حد عادی فراتر رفت و ما در عرض تنها یک روز، پذیرای ٧٠ میلیون کاربر جدید بوده‌ایم! من به چگونگی مدیریت این رشد توسط تیم تلگرام، افتخار می‌کنم. زیرا کاربران به کارکرد بدون نقص برای اکثر کاربران، ادامه داد. با این اوصاف، ممکن است که برخی از کاربران ساکن در قاره آمریکا، سرعت کم‌تری را تجربه کنند. چرا که میلیون‌ها کاربر جدید از این قاره در تلگرام ثبت نام کرده‌اند.

من از کاربران تلگرام می‌خواهم که به دوستان جدید خود سلام کنند و آن‌ها را در باز کردن چمدان‌هایشان کمک کنند و هر آنچه که ما داریم را به آن‌ها اطلاع دهند. اطمینان حاصل کنید که آن‌ها به هم نزدیک شده‌اند و ببینید که تلگرام، چرا چند سال نوری از رقبای خود جلوتر است. من می‌خواهم به کاربران جدید این را بگویم: به بزرگ‌ترین پلتفرم پیام رسانی مستقل، یعنی تلگرام خوش آمدید! در حالی که دیگران شما را ناامید می‌کنند، ما شما را ناامید نخواهیم کرد!

نظر شما در مورد افزایش کم سابقه کاربران تلگرام چیست؟ آیا فکر می‌کنید که تلگرام بتواند در میزان کاربران، واتس اپ را پشت سر بگذارد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

به گوشی باید سلام کنیم به تلگرام هم همینطور

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️