حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حروف های برجسته پر کاربرد در تابلو سازی

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

تبلیغات روشی است که افراد و مشاغل برای مطرح شدن در سطح یک جامعه از آن استفاده می کنند؛ به عنوان مثال یک خواننده یا بازیگر می تواند جهت معرفی هنر خود از انواع تبلیغات استفاده کند و یا در مثال دیگر، یک مغازه، شرکت و یا اداره می تواند جهت معرفی برند خود و کسب در آمد از تبلیغات بهره مند باشد.

همانطور که در مثال های فوق عنوان کردیم، افراد یا مشاغل می توانند از انواع تبلیغات استفاده کنند؛ در واقع نکته اینجاست که تبلیغات انواع مختلفی دارد که در این مطلب قصد داریم به شناخت انواع حروف برجسته بپردازیم که در دسته تبلیغات محیطی قرار دارند.

تبلیغات محیطی و تابلو سازی


تبلیغات محیطی یکی از صدها روش تبلیغات می باشد که در برند سازی و معرفی افراد و مشاغل از کاربرد بسیاری برخوردار است و به این صورت تعریف می شود که تبلیغات محیطی به تبلیغاتی گفته می شود که بیرون و خارج از پیرامون افراد انجام گیرد. بیلبوردهای جاده ای، تلویزیون های شهری و تابلو های تبلیغاتی که سردر مغازه ها، شرکت ها، ساختمان ها و اداره های دولتی و خصوصی نصب می شوند، از دسته تبلیغات محیطی هستند.
نکته دیگری که باید در رابطه با تابلو های تبلیغات محیطی یادآور شویم این است که ساخت این تابلو ها به صورت تخصصی انجام می شود و نیازمند مهارت های لازم می باشد، لذا در همین رابطه باید عنوان کنیم که شغل و حرفه ای که مبادرت به ساخت تابلو های تبلیغاتی دارد صنعت و حرفه تابلو سازی است.

در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع حروف برجسته کاربردی که ساخت و تولید آن از تخصصی ترین و حرفه ای ترین بخش های تابلو سازی است آشنا شوید؛ همچنین می توانید جهت اطلاعات بیشتر و تخصصی تر در مورد انواع تابلو های تبلیغاتی و حروف های برجسته به وبسایت https://novinlight.com یا دیگر سایت های مربوط به تبلیغات و تابلو سازی مراجعه فرمایید.

حروف برجسته چیست؟

حروف برجسته همانطور که از نامش مشخص است به حروفی گفته می شود که دارای برجستگی باشد و این تعریف در تابلو سازی هم به همین صورت است؛ در حرفه تابلو سازی حروف های برجسته با استفاده از متریال هایی مانند آلومینیوم، آهن، استیل و پلکسی گلاس ساخته می شوند که بعد از ساخت دارای برجستگی هستند.
از مزیت های حروف های برجسته که امروزه نقش بسزایی در نوع تبلیغات و برند سازی ها ایجاد نموده اند می توان به روشنایی، دوام بالا و زوایای دید مختلف اشاره نمود.

حروف برجسته چلنیوم

حروف برجسته چلنیوم که نام اصلی آن حروف چنلیوم است یکی از حروف های برجسته پر فروش در تابلو سازی است که آن را با نام تابلو چلنیوم نیز می شناسند؛ حروف برجسته چلنیوم را می توان با استفاده از اس ام دی های بلوکی نور پردازی نمود یا در واقع آن را روشن کرد.
حروف چلنیوم دارای مزایای بسیاری است که برخی از آنها عبارتند از تنوع در ساخت، تنوع در رنگ، عمر بالا و مصرف برق پایین که تمامی این موارد از عوامل استقبال بالای مشتریان از این نوع حروف برجسته بشمار می روند.
نکته دیگری که باید به آن اشاره نماییم کاربرد تابلو چلنیوم است؛ با توجه به اینکه حروف چلنیوم در انواع تابلو چلنیوم ساخته می شود می توان آن را به عنوان زیبا سازی و دکوراسیون محیط های تجاری، تابلو مغازه، تابلو شرکت، تابلو پاساژ ها و بسیاری دیگر از موارد مشابه به کار برد.

حروف برجسته استیل

استیل یکی از متریال هایی است که در تابلو سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از مصارف آن مربوط می شود به ساخت حروف برجسته استیل. ساخت حروف برجسته استیل در تابلو سازی به دست حروف سازانی که تخصص و مهارتشان حروف سازی استیل است انجام می گیرد.
اگر بخواهیم از قدمت حروف استیل در تابلو سازی بگوییم، باید عنوان کنیم که حروف استیل بیش از 5 دهه است که در تابلو سازی ساخته می شود و در مواردی چون سردر مغازه، سردر پاساژ ها، داخل محیط های تجاری و مواردی مشابه به کار می رود.
نکته دیگری که باید در مورد حروف برجسته استیل عنوان کنیم این است که حروف استیل امروزه در انواع مختلفی ساخته می شود که حروف استیل پلاست، حروف استیل پانچی، حروف استیل نور اندریک و … از انواع این حروف برجسته بشمار می روند.

حروف برجسته نئون پلاستیک

حروف برجسته نئون پلاستیک یکی دیگر از حروف های برجسته در تابلو سازی است که جنس آن از پلاستیک می باشد و نوع پلاستیک به کار رفته در آن نیز پلکسی گلاس نام دارد؛ این نوع از حروف برجسته به دلیل اینکه در گذشته با استفاده از لامپ نئون نور پردازی می شد، نئون پلاستیک نام گذاری شده است که البته امروزه نوع نور پردازی آن تغییر یافته است و روشنایی آن با استفاده از لامپ های اس ام دی صورت می گیرد.

حروف برجسته لاسوگاسی

حروف لاسوگاسی یکی از قدیمی ترین حروف های برجسته در تابلو سازی است که امروزه با تغییرات بسیاری به یکی از جدید ترین تابلو های تبلیغاتی در تابلو سازی تبدیل شده است که می توان مهمترین دلیل آن را پیشرفت تکنولوژی عنوان نمود؛ به عنوان مثال کاربرد لامپ های ال ای دی، لامپ های فلامنتی، ریسه های نئون فلکسی، پیکسل های تمام رنگ و بسیاری دیگر از روشنایی های مدرن از مواردی هستند که تابلو لاسوگاسی را به جدید ترین شکل به نمایش می گذارند.

حروف وکیوم

دستگاه های مدرن و به روز در تابلو سازی می توانند نقش قابل توجهی در ایده پردازی تابلو سازان داشته باشند، در واقع دستگاه های تابلو سازی کمک می کنند تا خروجی مثبتی از یک ایده و خلاقیت به نمایش گذاشته شود که یکی از آنها حروف وکیوم یا همان تابلو وکیوم است.
حروف وکیوم ظاهری چند بعدی دارد که به عنوان یک تابلو تبلیغاتی از مدرن ترین حروف های برجسته بشمار می رود و ساخت آن با استفاده از دستگاه و نیرو های انسانی حروف ساز در انوع مختلف انجام می گیرد.

حروف برجسته آهنی

آهن یکی دیگر از متریال هاست که بسیار زیاد در تابلو سازی استفاده می شود. به عنوان مثال تابلو فلکسی فیس، قاب تابلو روان، بیلبورد تبلیغاتی، تابلو های بین جاده ای و … از مواردی هستند که آهن در آنها مورد استفاده قرار می گیرد. اما یکی از مصارف بالای آن در تابلو سازی که در بخش حروف سازی این حرفه می باشد، ساخت حروف برجسته آهنی است.
ساخت حروف برجسته آهنی در انواع مختلفی انجام می شود که برخی از آنها عبارتند از حروف آهنی ساده، حروف آهنی لاسوگاسی، حروف آهنی رینگی، حروف آهنی پانچی و … که می توان آنها را بعد از ساخت رنگ آمیزی نمود و یا اینکه آنها را به صورت بدون نور و یا با نور در محل مورد نظر نصب کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات