حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خزانه دار اپل، Gary Wipfler، پس از ۳۵ سال خدمت در این شرکت بازنشسته شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها

به‌نظر می‌رسد که دوران ترک افراد برجسته در اپل فرا رسیده است. مدتی پیش بود که با خبر شدیم مدیرعامل اپل، تیم کوک، قصد دارد تا چند سال آینده از سمت خود در این شرکت کناره‌گیری کند. حال، به گفته منابع آگاه از برنامه‌های داخلی، Gary Wipfler، خزانه دار کمپانی اپل، درحال ترک این شرکت می‌باشد. وایفلر 62 ساله، بیش از 35 سال در اپل کار کرده و مسئول مدیریت 194 میلیارد دلار پول نقد این شرکت نیز بوده است.

بازنشستگی خزانه دار اپل پس از ۳۵ سال

بازنشستگی وایفلر برای اولین بار توسط منابع بلومبرگ گزارش شد، اما تاکنون نه مقامات اجرایی و نه خود اپل به‌صورت رسمی، این خبر را تأیید نکرده‌اند. بر اساس صفحه LinkedIn، ویپلر در آگوست 1986، دو سال پس از معرفی اولین مکینتاش و یک سال پس از ترک استیو جابز از اپل، به این شرکت پیوست.

گزارش بلومبرگ می‌گوید که این مسئول اجرایی تصمیم گرفت در هفته‌های اخیر و بی‌سروصدا سمت خود را ترک کند. در اپل، او به مدیرمالی، لوکا ماستری، گزارش خود را تحویل می‌داد و مسئول نظارت بر موجودی نقدی شرکت و مدیریت سرمایه‌گذاری بود.

بازنشستگی خزانه دار اپل، گری ویپلر، پس از ۳۵ سال

بازنشستگی خزانه دار اپل، گری ویپلر، پس از ۳۵ سال

افرادی که خواستار فاش شدن هویت آنها نشدند، اخیرا فاش کردند که گری وایفلر در هفته‌های اخیر از سمت خود کناره‌گیری کرده و این خبر هنوز به تایید رسمی اپل درنیامده است. او بر موجودی نقدی، سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های بازگشت سرمایه آیفون نظارت داشت و زمانی یکی از مسئولین اعلام درآمد سه‌ماهه اپل بود. این مدیر 62 ساله تا زمان بازنشستگی خود به مدیر مالی لوکا ماستری گزارش می‌داد.

گری وایفلر تا زمان بازگشت استیو جابز در سال 1997، با چندین مدیرعامل اپل کار کرد و پس از جانشینی تیم کوک در سال 2011 نیز در آنجا ماند. این مدیر اجرایی عمیقا درگیر تلاش‌های عدالت نژادی این شرکت بوده است، درحالی‌که در پشت خرید بزرگ بیتس به مبلغ 3 میلیارد دلار در سال 2014 نیز نقش پر رنگی داشت.

دیدگاه شما درباره بازنشستگی خزانه دار اپل و مسئول مدیریت سرمایه‌های دریافتی غول مستقر در کوپرتینو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی