حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینتل توضیح می‌دهد که چرا تولید پردازنده های خود را به TSMC سپرده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اینتل

اینتل تصمیم گرفته است تا با TSMC به‌منظور تولید پردازنده های گرافیکی ARC خود توسط فرایند 6 نانومتری قرارداد ببندد. برنامه‌ریزی‌های زیادی درمورد اینکه اینتل پیش از تصمیم‌گیری، کدام فرآیند را دنبال می‌کند، وجود داشته است. به گفته Raja Koduri، نایب رئیس اینتل، “ابتدا باید فرایندی را که می‌توان در ابتدای طراحی فرض کرد، تعیین کرده و سپس سایر ویژگی‌ها، مانند میزان فرکانس کارکرد نیز می‌توانند از عوامل مهم باشند. همچنین هزینه‌ها نیز یک مسئله مهم است. وقتی تصمیم می‌گیرید از کدام فرایند استفاده کنید، این سه عامل، یعنی هزینه، عملکرد و ظرفیت در نظر گرفته می‌شوند.”

تولید پردازنده های مورد استفاده اینتل توسط TSMC

اینتل اعلام می‌کند که Alchemist، بهترین تعادل را در فرآیند N6 TSMC پیداکرده است. همچنین با درنظر گرفتن تأخیر اینتل در ورود به این فرآیند و محیط رقابتی با بازیکنان بزرگی مانند AMD و NVIDIA، ساخت یک محصول جدید بر روی یک گره معمولی می‌تواند به‌راحتی بر پتانسیل عملکرد ARC GPU تأثیر بگذارد.

مسائل مربوط به عرضه به‌طرز وحشتناکی صنعت تولید نیمه‌هادی را در 18 ماه گذشته تحت تأثیر قرار داده است و زنجیره‌های تأمین پیچیده نیز در این مورد مقصر هستند. با این حال، اینتل به‌دلیل استراتژی مستقیم و اتکا به طراحی و تولید داخلی، در این زمینه از خود برتری نشان داده است. این مسئله به اینتل انعطاف‌پذیری بیشتری داد تا خطوط مونتاژ خود را از قبل برنامه‌ریزی کرده و با توجه به شرایط بازار به‌سرعت تغییر کند.

تولید پردازنده های مورد استفاده اینتل توسط TSMC

تولید پردازنده های مورد استفاده اینتل توسط TSMC

هنگام صحبت از پردازنده‌های گرافیکی، عوامل دیگری نیز وجود دارد. در مقایسه با CPU‌ها، آن‌ها به ترانزیستورهای بیشتری نیاز دارند که منجر به تراشه‌های کمتر در هر ویفر می‌شود. به‌طور تقریبی، پردازنده‌های گرافیکی هنگام رقابت با CPU تا بیش از شش برابر حجیم‌تر می‌باشند.

البته یک استراتژی خوب برنامه‌ریزی‌شده وجود دارد که می‌تواند با ذخیره بخش بزرگی از فرایند ۶ نانومتری برای تولید خود، به ظرفیت رقبای اینتل برسد. این به اینتل اجازه می‌دهد تا GPUهای ARC را به‌صورت انبوه تولید کرده تا تقاضا را تأمین کند، درحالی‌که هم‌زمان با اشغال منابع TSMC، یک‌قدم جلوتر از رقابت باقی‌می‌ماند.

اینتل جزئيات پردازنده نسل ۱۲ Alder Lake و پردازنده گرافیکی Arc خود را منتشر کرد

نظر شما راجع‌به سپردن تولید پردازنده‌های گرافیکی ۶ نانومتری اینتل به TSMC چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی