حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبلت‌ها، رایانه‌های کوچک قدرتمند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

تبلت‌ها نه تنها برای سرگرمی، بلکه برای اکثر کارهای روزمره نیز مناسب هستند. اگرچه در حال حاضر، اکثر مردم تلفن هوشمند دارند؛ اما تبلت‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. البته صرف نظر از این موضوع که اپل، سامسونگ، لنوو یا سازنده دیگری باشد، اکثر خانواده‌ها حداقل یک تبلت را در خانه دارند.

تبلت چیست

تبلت دستگاهی با مشخصات کامپیوتر اما شبیه یک تلفن هوشمند است و همچنین از طریق صفحه لمسی کار می‌کند. با این حال صفحه نمایش تبلت بزرگتر است؛ به همین دلیل تا حدی برای برقراری تماس‌های ویدیویی مناسب‌تر است. از طرف دیگر، برای خواندن کتاب الکترونیکی، پخش ویدئو، بازی کردن، گوش دادن به موسیقی و انجام تحقیقات در اینترنت ایده آل است. بر خلاف نوت بوک، تبلت دارای صفحه کلید نیست اما قابلیت اتصال صفحه کلید خارجی را دارد. تبلت‌ها در قیمت‌های مختلف وجود دارند که البته قیمت آن‌ها ارتباط مستقیمی با نرم افزار استفاده شده در آن‌ها، اندازه صفحه نمایش و سایر ویژگی‌های تبلت‌ها بستگی دارد.

نرم افزار تبلت

تبلت‌ها در سیستم عامل خود به وضوح متفاوت هستند. این موضوع نه تنها به میزان کاربر پسند بودن یک مدل بستگی دارد؛ بلکه به برنامه‌هایی که بر روی دستگاه اجرا می‌شوند نیز بستگی دارد. در حال حاضر سه سیستم عامل مختلف در تبلت‌ها استفاده می‌شود: iOS ، اندروید و ویندوز.

سخت افزار تبلت

در تبلت‌ها ، سخت افزار اولویت کمتری نسبت به رایانه‌ها و لپ تاپ‌ها دارد؛ با این وجود، تأثیر تعیین کننده‌ای بر عملکرد و کاربرپسندی دارد.

دوربین

در مقایسه با تلفن‌های هوشمند، دوربین روی تبلت‌ها معمولاً کیفیت تصویر پایین‌تری دارد. اکثر تبلت‌ها دارای دوربین اصلی و سلفی هستند. در مورد مدل‌های گران قیمت اکثرا تا دوازده مگاپیکسل  و مدل‌های ارزان قیمت، اغلب فقط هشت مگاپیکسل دارند. برای دوربین سلفی معمولاً دو مگاپیکسل کافی است .

در ادامه چند مدل از جدیدترین تبلت‌های 2021 را به همراه ویژگی‌های آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

تبلت Lenovo Tab P11 5G

تبلت لنوو  Tab P11 5G در 8 سپتامبر 2021 با صفحه نمایش لمسی 11 اینچی، رزولوشن 2000×1200 پیکسل و تراکم پیکسلی 213 پیکسل در اینچ عرضه شد. این مدل مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 750G است و 6 گیگابایت رم دارد. از اندروید 11 استفاده می‌کند و باتری 7700 میلی آمپر ساعتی  دارد. از نظر دوربین‌ها، در پشت قاب دارای دوربین 13 مگاپیکسلی است و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو برای عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدیویی قرار گرفته است.

128 گیگابایت حافظه داخلی دارد که می‌توانید آن را از طریق کارت microSD تا 1000 گیگابایت افزایش دهید. این مدل یک تبلت تک سیم کارت (GSM) است که نانو سیم کارت را می‌پذیرد. سنسورهای مجهز شده روی تبلت شامل شتاب سنج، حسگر نور محیط، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب نما است.

تبلت Wi-Fi Apple iPad mini (2021)

آیپد مینی (2021) دارای صفحه نمایش 8.3 اینچی Liquid Retina است، که بزرگتر از صفحه نمایش 7.9 اینچی موجود در iPad mini نسخه قبلی است. مدل جدید همچنین دارای جدیدترین تراشه A15 Bionic است که عملکرد آن 80 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است. آیپد مینی جدید دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی Ultra Wide با میدان دید 122 درجه دارد تا برای تماس‌های ویدیویی بهترین کیفیت را تجربه کنید. در قاب پشت، یک سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی وجود دارد که با فلاش True Tone همراه شده و از HDR هوشمند و همچنین فیلمبرداری 4K پشتیبانی می‌شود.

تبلت Samsung Galaxy Tab S7 FE

تبلت سامسونگ  Galaxy Tab S7 FE در 25 مه 2021 با صفحه نمایش لمسی 12.40 اینچی و رزولوشن 2560×1600 پیکسل عرضه شده است. مجهز به پردازنده هشت هسته ای Snapdragon 750G SoC است و 4 گیگابایت رم دارد. سامسونگ گلکسی Tab S7 FE سیستم عامل اندروید 11 بوده و باتری 10090 میلی آمپر ساعت تغذیه می‌کند.

از نظر دوربین ها، این تبلت در قاب پشت دارای دوربین 8 مگاپیکسلی است و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو برای عکس‌های سلفی قرار گرفته است.

سامسونگ گلکسی Tab S7  مبتنی بر اندروید  11 است و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد که می‌توانید آن را از طریق کارت microSD تا 1000000 گیگابایت افزایش دهید. این تبلت در رنگ‌های Mystic Blue و Mystic Silver طراحی و تولید شده است.

گزینه های اتصال نیز شامل USB Type-C ، Wi-Fi و GPS است و برای سنسورهای روی تبلت شتاب سنج، حسگر نور محیط، ژیروسکوپ و قطب نما/ مغناطیس سنج قرار گرفته است.

شما می‌توانید برای بررسی قیمت و خرید تبلت از یک مسیر جدید استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی تلکام، با عرضه جدیدترین مدل‌ها از برندهای روز جهان، خریدی مطمئن، آسان و سریع را به مخاطبین خود هدیه می‌دهد. فراموش نکنید که این شرکت، با استفاده از مجرب‌ترین متخصصین در راهنمایی، انتخاب و خرید تا آخر مسیر با شما همراه خواهد بود.

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AMB

الان که کلاسا آنلاین شده تبلت خیلی کاربردی تر شده واقعا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات