حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل درحال کار بر روی نسل دوم پیکسل فولد با طراحی مشابه گلکسی زد فولد می‌باشد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شایعات، گوگل

درحال‌حاضر بیش از یک سال است که ما به گوگل چشم دوخته‌ایم تا این شرکت اولین تلفن تاشو Pixel خود را با اسم رمز “Passport” معرفی کند. اخیرا و به‌لطف جزئیات منتشر شده از نسخه ۱۲.۱ اندروید، متوجه شدیم که گوگل حتی پیش از معرفی نسل اول، کار بر روی نسل دوم را نیز آغاز کرده و پیکسل تاشو دیگری با طراحی مشابه گلکسی زد فولد سامسونگ و با نام رمز “Jumbojack” را در دست ساخت دارد.

نسل دوم پیکسل فولد با نام رمز Jumbojack

سال گذشته، اولین جزئيات مبنی‌بر وجود یک دستگاه تاشو از سوی گوگل فاش شد. این اطلاعات بیان می‌کرد که غول جستجو، درحال توسعه پیکسل تاشو خود با اسم رمز “Passport” بوده و این دستگاه حداقل در آن زمان قرار بود در “سه ماهه چهارم ۲۰۲۱” عرضه شود. از آن زمان به بعد، جزئیات بیشتری از پیکسل تاشو منتشر شد و حتی مشخصات جزئی در مورد آن در نسخه‌های بتا اندروید 12 نیز ظاهر شود.

به گفته یک منبع آگاه از توسعه اندروید، نسخه بعدی آزمایشی این سیستم‌عامل که ما آن را “اندروید 12.1” می‌نامیم، شامل جزئیاتی مربوط به قابلیت تا شدن نسل دوم پیکسل است که با نام رمز “Jumbojack” نیز شناخته می‌شود. وجود Jumbojack در اسنادی که پیش‌تر توسط 9to5Google مشاهده شده بود، تأیید می‌شود.

موارد متعددی وجود دارد که از Jumbojack به‌عنوان دستگاه آزمایشی یاد شده است و شاید حتی تنها تلفن تاشویی باشد که تاکنون اندروید ۱۲ را نیز اجرا کرده باشد. به‌عنوان مثال، گوگل از آن برای آزمایش افزودن حالات متفاوت به API‌های اندروید استفاده کرده که شامل موقعیت‌های مختلف لولای دستگاه تاشو مانند “باز”​، “بسته”، “نیمه باز” و “چرخشی” می‌شود. یک توضیح قابل قبول این است که Jumbojack صرفاً یک دستگاه تست داخلی است؛ با این حال، خود گوگل به‌صراحت از آن با عنوان “پیکسل” یاد می‌کند.

نسل دوم پیکسل فولد با نام رمز Jumbojack

نسل دوم پیکسل فولد با نام رمز Jumbojack

Jumbojack همچنین ظاهراً دارای دو نمایشگر می‌باشد و در زمان تا شدن، صفحه‌نمایش دوم در دسترس نخواهد بود. این موضوع نشان می‌دهد که طراحی این دستگاه، احتمالا مشابه گلکسی زد فولد سامسونگ بوده که دارای یک نمایشگر داخلی بزرگ و یک صفحه کوچکتر بیرونی می‌باشد.

یکی از جنبه‌های جالب Jumbojack این است که ظاهرا شامل برخی از تغییرات در Android 12 می‌شود که تا قبل از Android 12.1، به سایر تاشوها ورود پیدا نکرده بود. به‌طور خاص، پیکسل تاشو نسل دوم، نمایشگر تقسیم شده را به‌روشی جدید اداره می‌کند که احتمالاً شبیه کار سامسونگ برای تاشوهای خود است. درحالی‌که گنجاندن این ویژگی‌ها در پیکسل تاشو می‌تواند خبر از معرفی این دستگاه تا پیش از انتشار رسمی اندروید ۱۲.۱ نسخه نهایی بدهد، ما هنوز هیچ نشانه‌ای از ظاهر شدن Jumbojack در اپلیکیشن‌های معمول پیکسل مشاهده نکرده‌ایم.

در مورد نام رمز “Jumbojack”، به‌نظر می‌رسد که این اشاره به چیزبرگر Jumbo Jack از Jack in the Box داشته باشد. مشخص نیست که این خاستگاه چیزبرگر اشاره‌ای به طراحی آن دارد یا خیر. مشابه “سبک همبرگر” که Galaxy Z Flip را در ذهن تداعی می‌کند و یا “سبک هات داگ” که مانند Galaxy Z Fold تا می‌شود.

درحال‌حاضر، ما هیچ سرنخ دیگری در مورد این گوشی خاص تاشو، مانند تراشه مورد استفاده یا اندازه نمایشگر آن، نداریم. به‌طور مشابه، ما مطمئن نیستیم که رابطه Jumbojack با Passport، به‌عنوان اولین نسل از پیکسل فولد، چیست و آیا این دو در کنار یکدیگر معرفی خواهند شد و یا گوگل یکی را برای سال آینده نگه داشته و یا اصلا درنهایت هیچ یک معرفی نمی‌شوند.

گوگل پیکسل فولد از تراشه Tensor و دوربین مشابه پیکسل ۶ بهره می‌برد

نظر شما چیست؟‌ آیا گوگل سودای معرفی پیکسل دومی را حتی پیش از معرفی نسل اول این سری، در سر می‌پروراند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

گوشی تاشو جالبه اما منو هنوز مجاب به خرید نکرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی