حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایلان ماسک از خارج شدن فاز بتا اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ماه اکتبر می‌گوید

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اینترنت، برندهای مطرح فناوری

ایلان ماسک، مدیرعامل SpaceX، روز جمعه در توییتی اعلام کرد که شبکه اینترنتی ماهواره‌ای استارلینک این شرکت ماه آینده از مرحله بتا خارج می‌شود. این تاریخ، دو ماه دیرتر از زمانی است که ماسک در کنگره جهانی موبایل اعلام کرده بود. در آن زمان، وی همچنین بیان کرد که انتظار دارد این سرویس “احتمالاً در عرض 12 ماه بیش از 500،000 کاربر داشته باشد”.

فاز بتا استارلینک از ماه دیگر به‌اتمام می‌رسد

سیستم Starlink شامل یک مدار نزدیک به 12000 ماهواره در ارتفاع کمی از سطح زمین می‌باشد که سرویس اینترنت با پهنای باند پیوسته را ارسال می‌کند. هزینه یک ترمینال اینترنت استارلینک 499 دلار بوده و هزینه سرویس ماهانه آن نیز 99 دلار است. آزمایش بتای عمومی استارلینک در ماه اکتبر 2020 افتتاح شد و ماسک در آگوست اعلام کرد که SpaceX، رقمی معادل ۱۰۰ هزار پایانه استارلینک را که شامل دیش ماهواره و روتر Wi-Fi می‌باشد، به کاربران 14 کشور جهان ارسال کرده است. با پایان یافتن نسخه بتا و دسترسی کشورهای بیشتری به Starlink، این تعداد به‌احتمال زیاد افزایش می‌یابد، اگرچه نمی‌توان حدس زد که چه زمانی ممکن است به مرز نیم میلیون عددی که پیش‌تر توسط ماسک پیش‌بینی شده بود، دست یابد.

خارج شدن فاز بتا اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

خارج شدن فاز بتا اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

سرویس اینترنتی Starlink قرار است به‌طور مستقیم به مصرف‌کنندگان در مناطق روستایی و بیرون از شهر سراسر جهان به‌علاوه سایر مشتریان در اکثر نقاط فروخته شود و از سرعت دانلود 100 مگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود 20 مگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. با این وجود، نظرات کاربران پیرامون این سرویس تاکنون متفاوت بوده است.

همچنین شایان ذکر است که ماسک معمولا به‌هنگام تعیین ضرب‌الاجل برای عرضه محصولات شرکت‌های زیر دست خود بسیار خوش‌بین است. این موضوع را می‌توان از مشتریان تسلا که منتظر نرم‌افزار موسوم به “رانندگی کامل خودران” بودند نیز جویا شد.

تراشه دیش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک عملکردی در حد گوشی‌های هوشمند پایین‌رده دارد

درنهایت نظر شما درباره خارج شدن فاز بتا اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا ماه آینده میلادی چیست؟ به‌نظر شما آیا روزی خواهد آمد که بتوان بدون دردسر، به این سیستم و یا سایر سیستم‌های مشابه با آن متصل شد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

بیاد ببینیم چی میشه بالاخره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی