حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع پایش زلزله شیائومی برای موبایل

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، شیائومی

اوایل امروز یعنی ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ شیائومی حق اختراع جدیدی را برای مدل جالبی از فناوری منتشر کرد. این اختراع با عنوان “روش و تجهیزات برای نظارت بر لرزه دستگاه های تلفن همراه” ثبت شده است. به صورت خلاصه این به حق اختراع پایش زلزله شیائومی برای موبایل اشاره دارد.

حق اختراع پایش زلزله شیائومی

حق اختراع غول فناوری چینی دارای شماره ثبت CN113406696A است و روش یا سیستمی را توصیف می کند که قادر به خواندن/نظارت بر فعالیت های لرزه ای تجهیزات تلفن همراه است. به عبارت دیگر، این فناوری برای تشخیص زلزله استفاده می شود. علاوه بر این، “دستگاه تلفن همراه” مورد نظر داده های کلیدی به دست آمده را برای ارسال به مرکز پردازش زلزله پردازش می کند. بنابراین، واضح است که تجهیزات متعلق به حوزه فنی پایش زلزله است و به نوعی یا به نحوی، همچنین به پیشگیری از بلایا نیز مربوط می شود.

شیائومی

شیائومی

این اختراع حتی کل این فرایند و عملکرد آن را شرح می دهد و به دنبال استانداردسازی سنسور لرزه نگاری مجازی و تعیین مناطق ثبت شده با فعالیت لرزه ای بر روی نقشه است. این سیستم همچنین به پردازنده اصلی اجازه می دهد تا وقایع احتمالی زلزله را بر اساس چندین خوانش شناسایی و پیش بینی کند. این قرائت ها از طریق این سنسور لرزه نگاری مجازی است که داده ها را به مراکز پردازش لرزه نگاری منتقل می کند.

از نظر برنامه های کاربردی، این می تواند به این معنی باشد که شیائومی قادر به ایجاد یک سیستم هشدار اولیه از دستگاه های تلفن همراه است، که ممکن است حتی در آینده شامل تلفن های هوشمند با حسگرهای به اندازه کافی حساس باشد. هرچند، این بسیار بعید است. قابل ذکر است، این فناوری تا حدودی شبیه به سیستم هشدار اولیه زلزله است که شرکت با MIUI ادغام کرده است و بر اساس الگوریتم های AI کار می کند.

گوشی های شیائومی عملکرد پایش زلزله را توسط سنسورها و هوش مصنوعی دریافت خواهند کرد

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)