حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی های شیائومی عملکرد پایش زلزله را توسط سنسورها و هوش مصنوعی دریافت خواهند کرد

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | شیائومی

شیائومی برای اولین بار در سال 2010 قابلیت هشدار زلزله را به صورت آزمایشی در رام سفارشی MIUI برای تلفن ها و تلویزیون های هوشمند خود ارائه کرد. این ویژگی با همکاری Chengdu (موسسه کاهش ضررات ناشی از بلایای طبیعی بوسیله تکنولوژي های پیشرفته) امکان پذیر شد. شیائومی اخیراً اطلاعاتی را منتشر کرده است که نشان می دهد از زمان انتشار ویژگی عملکرد پایش زلزله برای گوشی های خود در نوامبر 2019، درمورد 35 زمین لرزه به بزرگی 4.0 و یا بالاتر، با مجموع 12.64 میلیون پیام هشدار دهنده، اطلاع رسانی کرده است.

عملکرد پایش زلزله گوشی های شیائومی

به گزارش gizmochina، شیائومی ممکن است در آغاز روند ارائه یک سیستم هشدار سریع دیگر در مورد فجایع طبیعی باشد. این شرکت تیزر یک ویژگی را منتشر کرده است که به تلفن های همراه امکان می دهد نه تنها اطلاعات پیش بینی زلزله شیائومی را دریافت کنند بلکه زمین لرزه ها را نیز رصد کنند. این ویژگی شامل تلفیق گوشی های هوشمند با چند حسگر است که فعالیت های لرزه ای زمین را در زمان واقعی کنترل می کند.

پیش بینی زلزله با گوشی شیائومی در آینده نزدیک

این فناوری نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه نظارت بر زلزله می شود، بلکه تعداد پایش ها را نیز به میزان زیادی افزایش می دهد و شبکه ملی نظارت و هشدار سریع زلزله را کامل می کند.

با گذشت زمان، ویژگی جدید در همه گوشی های شیائومی عرضه می شود. با این حال، کاربرانی که نسخه توسعه دهندگان MIUI 12.5 را اجرا می کنند می توانند برای پیوستن داوطلبانه به قابلیت رصد زلزله، به قسمت Manager-Earthquake گوشی خود مراجعه کنند.

پایش زلزله گوشی های شیائومی

پایش زلزله گوشی های شیائومی

توضیحاتی در مورد چگونگی کارکرد این قابلیت

غول فناوری چینی در ادامه توضیح می دهد که وقتی سنسور موجود در تلفن همراه لرزش را تشخیص می دهد، در مورد اینکه آیا اطلاعات مربوط به زمین لرزه از طریق محاسبات لبه ای(edge computing) است، قضاوت می کند. در صورت صحت، این اطلاعات را به مرکز هشدار سریع، ارسال می کند و مرکز نیز، از اطلاعات چندین تلفن همراه و هوش مصنوعی، از داده های زلزله برای محاسبه و تصمیم گیری در مورد وقوع حتمی زلزله استفاده می کند.

اگر تشخیص داده شود که زمین لرزه اتفاق افتاده، بزرگی زلزله، محل کانون و زمان آن به سرعت محاسبه می شود و سپس پیام های هشدار دهنده برای افراد آسیب دیده در منطقه اطراف صادر می شود.

وقتی هر کدام از گوشی های هوشمند شیائومی به یک مانیتور زلزله تبدیل می شود، می توان تعداد مانیتورهای زلزله را افزایش داد. به این ترتیب، مکانهایی که دارای مانیتور سنتی برای زلزله نیستند، می توانند اطلاعات هشدار زودهنگام را دریافت کنند و شبکه ملی پایش و هشدار سریع، دامنه وسیع تری را پوشش می دهد.

این ویژگی به هیچ وجه حریم خصوصی شرکت کنندگان را به خطر نمی اندازد زیرا این شرکت اظهار داشت که در تمامی مراحل روند، از “حریم خصوصی متفاوت” استفاده خواهد کرد تا به طور ناشناس تمام داده های کاربر را کنترل کرده و بنابراین حریم خصوصی کاربر را تضمین می کند.

متاسفانه هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی برای گوشی های هوشمند شیائومی که در خارج از خاک چین نیز به فروش می رسند، ارائه خواهد شد یا خیر.

نظر شما راجع به قابلیت پایش زلزله جدید توسط گوشی های شیائومی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

2010؟ 🤔 فکر میکنم همین سالهای اخیر بود…

Sarnevesht

2010 مگه شیائومی گوشی تولید می‌کرد؟
اون موقع مگه گوشی ها هوش مصنوعی داشتن؟؟ 🙄🤔
ولی چیز جالبیه.. اگه عملی بشه و کارکردش خوب باشه واقعا چیز مفیدیه👍

m.b

آره اشتباهه…

ali.reza.9821

جالبه . امیدوارم فکری به حال مدیریت رم و باگ های رام هاش هم کنه

ali karimi

سلام، عملکردهایدخوبی هستن، روی همه گوشی باشه واقعا عالی میشه بقول دوستان کارایی خوبی داره بخصوص تو مناطق زلزه خیز

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی