حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی S22 Ultra با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ قدرتمندتر و شارژ ۴۵ وات از راه می‌رسد

تراشه Exynos 2200 سامسونگ تاکنون چندین بار در بنچمارک‌های مختلف و با عملکردهای کم‌وبیش متناقض، ظاهر شده است. به‌عنوان مثال نمایش Geekbench آن بسیار خیره‌کننده بوده و خوشبختانه در GFXBench نیز با گرافیک عالی خود را نشان داده است. درحال‌حاضر اما، اطلاعات جدید بیان می‌کنند که احتمالا سامسونگ درنظر دارد تا فرکانس تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ استفاده شده در گلکسی S22 Ultra را نسبت به دو مدل عادی و پلاس، افزایش دهد؛ چراکه تراشه فعلی موجود در بنچمارک Geekbench، با سرعت کمتری کار می‌کند. همچنین گزارشاتی از پشتیبانی رده‌بالاترین پرچمدار آینده سامسونگ از سرعت شارژ ۴۵ وات به‌گوش می‌رسد که پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به گلکسی اس‌های فعلی به‌شمار می‌رود.

تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ در گلکسی S22 Ultra

افشاکننده معروف، Ice Universe، به‌تازگی ادعا کرده است که Exynos 2200 دارای سه خوشه CPU خواهد بود. هسته اصلی “Cortex-X2” با فرکانس 2.9 گیگاهرتز کار کرده و خوشه بعدی دارای سه هسته با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و آخرین هسته نیز دارای چهار هسته با سرعت 2.2 گیگاهرتز می‌باشد. درحالی‌که به‌صراحت ذکر نشده است، هسته اول به‌احتمال زیاد از نمونه‌های جدید Cortex-A710 ARM و دومی نیز Cortex-A510 خواهد بود.

Ice Universe همچنین می‌افزاید که این پیکربندی خاص، منحصر به Galaxy S22 Ultra بوده و مشخصات تراشه گلکسی S22 و +Galaxy S22 متفاوت است.

تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ در گلکسی S22 Ultra

تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ در گلکسی S22 Ultra

پیش از این، ما بارها مشاهده کردم که پردازنده گرافیکی AMD Radeon در Exynos 2200 همه رقبا را پشت سر می‌گذارد. احتمالاً به این دلیل که فرکانس فوق‌العاده آن 1250 مگاهرتز است. برای اینکه یک چشم‌انداز در اختیار شما قرار دهیم، قدرت گرافیکی این تراشه، تقریباً معادل کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050 Ti دسکتاپ خواهد بود. این اطلاعات تاحدودی مطابق با گزارش پیشین است که بیان می‌کرد پردازنده گرافیکی در فرکانس 1300 مگاهرتز کار می‌کند.

درحالی‌که مشخصات Exynos 2200 روی کاغذ خوب به‌نظر می‌رسد، مسأله خنک کردن آن چالش بزرگی خواهد بود. عرضه پردازنده گرافیکی دسکتاپ AMD به‌دلیل خرابی حرارتی، یک سال به‌تعویق افتاد. در بیشتر موارد، GPU هنوز هم می‌تواند از رقبا پیشی بگیرد، اما نمی‌توان در مورد CPU همین اظهارنظر را با قاطعیت بیان کرد.

سامسونگ مدت‌هاست که با مشکل خنک نگه‌داشتن تراشه‌های خود دست‌وپنجه نرم می‌کند و Exynos 2200 می‌تواند دلهره آورترین چالشی باشد که این شرکت تاکنون با آن روبرو شده است. در صورت رفع مشکلات احتمالی، اگزینوس ۲۲۰۰ پتانسیل قدرتمندترین تراشه موجود در سیستم‌عامل اندروید را خواهد داشت؛ چیزی که به سامسونگ کمک می‌کند سهم بازار خود را که طی این سال‌ها از دست داده بود، دوباره بازپس گیرد.

پشتیبانی از شارژ‌ ۴۵ وات در گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ

پشتیبانی از شارژ‌ ۴۵ وات در گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ

پشتیبانی از شارژ‌ ۴۵ وات در گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ

همچنین آیس یونیورس در ادامه افزوده که سامسونگ قصد دارد پشتیبانی از شارژ 45 واتی را به پرچمدار اصلی خود بیاورد. با توجه به تعداد زیادی از ویژگی‌هایی که سامسونگ در مدت اخیر آنها را کاهش داده و یا در هر سری ثابت نگه‌داشته است، ما حدس می‌زنیم که حتی برای خوشحال کردن برخی از طرفداران هم که شده، این شرکت نیاز دارد تا شماری از قابلیت‌های دست‌نخورده مانند سرعت شارژ‌ باتری را در سری جدید افزایش دهد. البته، چه شارژ 45W یا 65W را در سری Galaxy S22 دریافت کنیم یا نه، می‌توان مطمئن بود که مجبور خواهید شد شارژر را به‌صورت جداگانه خریداری کنید.

احتمالا دوربین سامسونگ Galaxy S22 Ultra زوم پیوسته 3X و 10X خواهد داشت

نظر شما راجع‌به تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ استفاده شده در گلکسی اس ۲۲ اولترا با فرکانس هسته بالاتر نسبت به سایر برادران خود و همچنین پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ وات این دستگاه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

قدرت 3090 تیتان ایکس هم داشته باشه، مشکل گرما رو حل نکنه ، نمیشه بهش اعتماد کرد ، ببینیم چی میشه در واقعیت .

Mahdi85

تو اس ۲۰ اولترا شارژر ۴۵ وات با ۲۵ وات تفاوت چندانی نداشت با این حال از شارژر ۴۰ وات هواوی بهتر بود

ali karimi

سلام،بقول گفتنی ها روی کاغذ خیلی چیزها میشه گفت ولی خب درعمل مشخص میشه اگزینوس 2200 چطور چیپستیه؟ ایا بازم مثل سریهای قبل مشکل گرما داره یا نه ایندفعه بهتره، حالا باید بمونیم تا روزی که این چیپست همراه با یک گوشی وارد بازار بشه و بره زیرپردازش های سنگین تا دیده بشه چقدر قدرت داره و گرماشو چطوری میتونه کنترل کنه، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی