حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲ از نظر وزن، ضخامت و ابعاد ناچ نمایشگر

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، مقایسه

هر شرکتی وقتی مشخصاتی از دستگاه خود را بهبود می دهد، روی آن تمرکز خواهد کرد و وقتی که پسرفت می کند درباره آن صحبت نمی کند مگر شما پس فروکش کردن هیجان‌های مراسم معرفی، مشخصات رسمی به بخوانید. امروز می خواهیم مقایسه آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲ از نظر وزن، ضخامت و ابعاد ناچ نمایشگر را داشته باشیم. جایی که iPhone 13 سنگین تر، ضخیم تر و حتی ناچ عمیق تر اما کوچکتر دارد.

مقایسه آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲

جدیدترین مدل های آیفون 13 اپل از شعار قدیمی شرکت “نازک تر،  بهتر است” طبعیت نمی کند و آن را فدای سیستم های دوربین بهتر و باتری های بزرگتر کرده است.

در حالی که در مراسم ۲۳ شهریور اپل روی ابعاد گوشی تمرکز نشده بود، مشخصات منتشر شده در وب سایت این شرکت نشان می دهد که نسبت به آیفون ۱۲ سال گذشته، اندازه و وزن کمی افزایش یافته است.

همه مدل های آیفون 13 دارای ضخامت 7.65 میلی متر هستند، در حالی که همه مدل های آیفون 12 ضخامت 7.4 میلی متری دارند.

وزن آیفون ۱۳ پرو مکس ۲۴۰ گرم است!

وزن تغییرات قابل توجه تری را مشاهده می کند. وزن آیفون ۱۳ پرو مکس عدد برابر ۲۴۰ گرم را نشان می دهد که حتی از وزن ۲۲۸ گرمی آیفون ۱۲ پرو مکس هم بیشتر است! وزن آیفون ۱۳ پرو هم افزایش یافته و به ۲۰۴ گرم می رسد در حال که وزن آیفون ۱۲ برابر ۱۸۹ گرم بود.

آیفون ۱۳ اپل برابر ۱۷۴ گرم وزن دارد و این ۱۰ گرم سنگین تر از آیفون ۱۲ با وزن ۱۶۴ گرمی است. در نهایت وزن آیفون ۱۳ مینی ۱۴۱ گرم بود که ۶ گرم از آیفون ۱۲ مینی سنگین تر است.

اگرچه وزن آیفون ۱۳ روی کاغذ تغییر قابل توجهی نسبت به ترکیب سال گذشته ندارد، اما افزایش وزن ممکن است برای مالکانی که دستگاه خود را در جیب یا کیف های کوچک حمل می کنند، قابل توجه باشد.

در مقابل افزایش وزن، آیفون 13 پرو مکس و آیفون 13 در مقایسه با نسخه های قبلی خود 2.5 ساعت عمر باتری بیشتر را ارائه می دهند، در حالی که آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 مینی 1.5 ساعت عمر باتری بیشتر را به همراه دارند.

به گفته اپل، “ناچ” نمایشگر برای سیستم TrueDepth نیز تغییر کرده و ابعاد کلی آن را تا 20 کاهش می دهد. در حالی که ناچ کمی باریک تر از مدل های موجود آیفون است اما کمی عمیق تر است. ارتفاع اضافه شده باید نامحسوس باشد مگر اینکه iPhone 13 را با دستگاه قدیمی تر مانند iPhone 12 به کنار به کنار مقایسه کنید.

نظر شما درباره این تغییرات طراحی آیفون ۱۳ نسبت به آیفون ۱۲ چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Faez

وزنش بخاطر باطری بزرگتر زیاد شده

Mahdi

خب چرا ظرفیت باتری رو اعلام نمیکنن

Mahdi85

واقعا وزن مدل پرو مکس بالاست ۲۴۰ گرم
می ۱۱ اولترا با بدنه سرامیک باتری ۵۰۰۰ و لنز دوربین به اون بزرگی ۲۳۴ گرمه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)