حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم آیفون اپل در بازار موبایل درشرف معرفی آیفون ۱۳ به رتبه ۴ سقوط کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تجاری

طبق آمار منتشر شده توسط مؤسسه TrendForce، سهم آیفون اپل در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم پیش از معرفی سری جدید آیفون 13 در ماه جاری، به 13.7 درصد کاهش یافته است. فصل‌های دوم هر سال از نظر زمانی، همیشه کندترین سه ماهه برای فروش آیفون بوده است، چراکه مشتریان منتظر معرفی مدل‌های جدید پرچمدار این شرکت هستند.

سقوط سهم بازار آیفون اپل با نزدیکی به رویداد آینده معرفی آیفون ۱۳ این شرکت

این افت سهم، اپل را در رده چهارم، پس از سامسونگ، اوپو و شیائومی قرار داده است.

TrendForce برآورد خود از فروش آیفون را برای سه ماهه دوم سال منتشر کرده است که 11 درصد کاهش متوالی اما 10 درصد افزایش سالانه را نشان می‌دهد.

بر اساس جدیدترین تحقیقات این مؤسسه، افزایش اخیر موارد COVID-19 در هند، ویتنام و دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا از نظر تولید و تقاضا، بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را تحت تأثیر منفی قرار داده است. تولید جهانی گوشی‌های موبایل در فصل دوم ۲۰۲۱، با 11 درصد کاهش، به 307 میلیون دستگاه می‌رسد.

با این حال، مقایسه سالانه میزان فروش، افزایش 10 درصدی را برای این سه ماهه نشان می‌دهد. تولید جهانی گوشی موبایل در نیمه اول ۲۰۲۱، در مجموع به 652 میلیون دستگاه می‌رسد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، زمانی که همه‌گیری ویروس کرونا در مراحل اولیه خود قرار داشت، تقریبا 18 درصد رشد داشته است.

این شرکت همچنین بیان می‌کند که سامسونگ، بیشترین ضرر را در این مدت متحمل شده است، هرچند که کماکان پیشرو بودن خود را حفظ کرده است.

سقوط سهم بازار آیفون اپل

سقوط سهم بازار آیفون اپل

میزان تولید گوشی‌های هوشمند سامسونگ در فصل دوم ۲۰۲۱، به 58.5 میلیون دستگاه رسیده است که بالاترین میزان در بین همه برندهای تلفن‌های همراه می‌باشد. از آنجا که هند و ویتنام بیشترین ظرفیت تولید تلفن‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند، شیوع شدید COVID-19 در هر دو کشور در طول سه ماهه دوم ۲۰۲۱، تأثیر قابل‌توجهی بر حجم تولید داشته است. امسال، سامسونگ باتوجه به آمار سه ماهه و سالانه به‌عنوان برترین برند تلفنهای هوشمند باقی ماند. با این حال، با ادامه روند جاری، سهم این شرکت نیز در آینده سقوط خواهد کرد. این رقابت هر روز شدیدتر می‌شود زیرا برندهای رقیب، در طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند خود به‌جایگاه برجسته‌ای رسیده‌اند.

انتظار می‌رود که اپل در سه ماهه جاری و با معرفی سری جدید آیفون ۱۳، جایگاه دوم را از آن خود کند و همچنین پیش‌بینی می‌شود که فروش آیفون 13، باعث افزایش سهم این شرکت به 15.8 درصد خواهد شود.

تولید آیفون اپل به پایین‌ترین حد خود در سال رسیده و سهم آن در فصل دوم ۲۰۲۱، به رتبه چهارم سقوط کرده است، چراکه سه ماهه دوم معمولا دوره گذار بین سری آیفون‌های سال گذشته و امسال است. تولید فصلی کل آیفون نیز با 22.2 درصد نسبت به فصل گذشته، کاهش یافته و به حدود 42 میلیون دستگاه رسیده است.

در زمینه توسعه محصول، اپل چهار مدل پرچمدار آیفون را در ماه سپتامبر عرضه خواهد کرد. ارتقاء عمده‌ای که با سری جدید ارائه می‌شود، شامل دوربین بهبودیافته و پردازنده نسل بعدی A15 است که با فرایند پیشرفته 5 نانومتر+ TSMC تولید می‌شود. ارتقاء دیگر مربوط به بهینه‌سازی عملکردهای موجود است. خط تولید آیفون امسال را می‌توان نسخه بهبودیافته سری آیفون 12 دانست که در سال 2020 عرضه شد.

با توجه به قیمت‌گذاری، اپل رویکرد پیشگیرانه خود را حفظ خواهد کرد تا سهم بیشتری از بازار را بدست آورد. از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که تولید دستگاه‌های اپل در طول نیمه دوم ۲۰۲۱، تحت تأثیر افزایش اخیر موارد COVID-19 در مالزی قرار گیرد.

اپل، سامسونگ را در فروش گوشی های 5G کنار زد

نظر شما راجع‌به سقوط سهم آیفون در بازار موبایل و وضعیت روی لبه تیغ سامسونگ چیست؟ به‌نظر شما در آینده نزدیک و دور، جایگاه شرکت‌ها چه تغییری کرده و چه برندهایی، سهم خود را افزایش می‌دهند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی