حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اخراج مدیر ارشد برنامه مهندسی اپل Ashley Gjøvik به‌دلیل افشای اطلاعات محرمانه

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها

کمپانی اپل،‌ اخیرا مدیر ارشد برنامه مهندسی خود، Ashley Gjøvik، را به‌دلیل نقض قوانین شرکت درمورد افشای اطلاعات محرمانه اخراج کرده است. ژوییک، ماه‌هاست که در مورد توهین و آزار و اذیت نظارت و ایمنی محل کار خود توییت می‌کند.

اخراج مدیر ارشد برنامه مهندسی اپل

به گزارش theverge، وی در مورد شرایط کاری خود بیان می‌کند:

“وقتی در ماه مارس نگرانی‌های مربوط به ایمنی محل کار را شروع کردم و تقریباً بلافاصله با تلافی و ارعاب روبرو شدم، خودم را برای وقوع چنین اتفاقی آماده کرده بودم. من ناامیدم که شرکتی که از دوران بچگی آن را دوستش داشته‌ام، با کارکنان خود این‌گونه رفتار می‌کند.”

Gjøvik نگرانی‌هایی را مطرح کرده است که به دفتر او واقع در ساختمان اپل که در یک سایت حساس قرار گرفته، مربوط می‌شود؛ چراکه به‌دلیل وجود آلودگی‌های مربوط به زباله‌های تاریخ‌مصرف‌گذشته، نیاز به نظارت ویژه دارد. او همچنین می‌گوید که با آزار و اذیت مدیر و اعضای تیمش روبرو شده است. اخیراً، وی نگرانی‌هایی مربوط به حریم‌خصوصی را در ارتباط با سیاست‌های اپل در مورد نحوه جستجو و بررسی تلفن‌های کارمندان آغاز کرده است.

او در اوایل ماه اوت در مرخصی اداری قرار گرفت درحالی‌که اپل برخی از این نگرانی‌ها را بررسی کرده بود، اقدامی که به گفته وی به‌عنوان آخرین راه‌حل درخواست کرده است.

اخراج مدیر ارشد برنامه مهندسی اپل

اخراج مدیر ارشد برنامه مهندسی اپل

یکی از اعضای تیم روابط کارکنان اپل، امروز با ژوویک تماس گرفته و گفته که این شرکت درحال بررسی موضوع حساس مالکیت معنوی است و می‌خواهد ظرف یک ساعت با او صحبت کند. ژوویک بیان کرده است که می‌خواهد تمام ارتباطات را مکتوب نگه دارد و خاطرنشان کرد که مکاتبات را به NLRB ارسال می‌کند، جایی که اخیراً اتهامی را مطرح کرده است. نماینده روابط کارکنان در پاسخ گفت که چون او تصمیم گرفته است در بحث شرکت نکند، آنها با اطلاعاتی که در اختیار دارند، پیش می‌روند و “با توجه به جدی بودن این اتهامات”، دسترسی وی به سیستم‌های اپل را متوقف می‌کنند.

چند ساعت بعد، ژوویک ایمیلی دریافت کرد که کار او در اپل به پایان رسیده و از روز بعد از آن اجرایی می‌شود.

در پاسخ به درخواست اظهار نظر از The Verge، جاش روزنستاک، سخنگوی اپل، بیان کرد:

“ما عمیقا متعهد به ایجاد و حفظ یک محل کار مثبت و فراگیر هستیم. ما همه نگرانی‌ها را جدی می‌گیریم و هر زمان که نگرانی‌ای مطرح شود، آن را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم و به‌دلیل احترام به حریم‌خصوصی افراد درگیر، در مورد مسائل خاصی مربوط به کارکنان بحث نمی‌کنیم.”

کارمندان اپل تهدید کردند: در صورت اجبار به حضور در محل کار استعفا می دهند

درنهایت دیدگاه شما درباره اتهام اشلی ژوییک، مدیر ارشد برنامه اپل و اخراج وی از این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی