حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی شیائومی خود را نفروشید! قفل شدن گوشی شیائومی در ایران فعلا گزارش نشده است

نوشته

2 سال قبل | 8 دیدگاه | اخبار داخلی، شیائومی

دیشب برای شما نوشتیم که شاهد قفل شدن گوشی های شیائومی در برخی مناطق هستیم. کوبا بیشترین گزارش درباره غیرفعال شدن گوشی Xiaomi را دارد. هم گروه بودن ایران و کوبا در لیست ۶ عددی مناطق ممنوعه شیائومی، این حدس را به وجود آورد که گوشی های شیائومی در ایران قفل خواهند شد. پس از انتشار این خبر در ترنجی و رسانه های فارسی، خیل عظیمی از کاربران بدون توجه به اینکه بارها گفتیم فعلا گزارشی درباره قفل شدن گوشی شیائومی در ایران وجود ندارد، اقدام به فروش گوشی شیائومی خود با قیمت های نازل کردند. برای تاکید مجدد باید بگویم، حداقل فعلا گوشی شیائومی خود را نفروشید! قفل شدن گوشی شیائومی در ایران هنوز گزارش نشده است.

✅✅ آپدیت شد: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ – ساعت ۰۹:۴۵ دقیقه

بیانیه رسمی شیائومی درباره قفل شدن گوشی های این شرکت ✅

افزایش فروش گوشی شیائومی به دلیل احتمال قفل شدن آن در ایران

پس از گذشت حدود ۱۲ از انتشار خبر احتمال قفل شدن گوشی شیائومی در ایران و درخواست ترنجی از جامعه گسترده کاربران خود مبنی بر ارائه گزارش احتمالی قفل شدن گوشی Xiaomi خود در ایران، هنوز هیچ گزارش موثقی دریافت نشده است.

متاسفانه اما شاهد نگرانی بزرگ در بین مردم هستیم. این را به راحتی می توان از آگهی های آنلاین فروش گوشی شیائومی تشخیص داد:

افزایش فروش گوشی شیائومی

افزایش فروش گوشی شیائومی

همچنین عده ای سودجو با آگهی های غیرواقعی سعی در القا افت قیمت شدید گوشی شیائومی دارند تا میانگین قیمت فروش افرادی که از ترس غیرفعال شدن گوشی شیائومی خود، می خواهند آن را بفروشند را پایین بیاورند!

برای مرور گزارش های قبلی، دوباره را شما می نویسم و لطفا آن را با دقت بخوانید.

غیرفعال شدن گوشی شیائومی فعلا در کوبا همه گیر است

غیرفعال شدن گوشی شیائومی

تقریبا یک هفته است (از ۱۲ شهریور ۱۴۰۰) که گزارش های متعدد از بازار موبایل کوبا می رسد و به قفل شدن گوشی های شیائومی اشاره دارد. این موضوع نسبتا همه گیر است و گزارش های زیادی پیرامون آن وجود دارد. با کمی جستجو در ترنجی، به تصاویر زیر رسیدیم که گزارش غیرفعال شدن گوشی Xiaomi در کوبا هستند:

گزارش های قفل شدن گوشی شیائومی در کوبا

گزارش های قفل شدن گوشی شیائومی در کوبا

گزارش های قفل شدن گوشی شیائومی در کوبا

گزارش های قفل شدن گوشی شیائومی در کوبا

گزارش های قفل شدن گوشی شیائومی در کوبا

گزارش های قفل شدن گوشی شیائومی در کوبا

گزارش های قفل شدن گوشی شیائومی در کوبا

گزارش های قفل شدن گوشی شیائومی در کوبا

در این خطا آمده است:

خط مشی شیائومی اجازه فروش یا ارائه محصول به قلمرویی (کشور یا منطقه) را که در آن اقدام به فعال سازی آن کرده اید، نمی دهد. لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر مستقیماً با فروشندگان تماس بگیرید.

همانطور که می بینید، در خطای شیائومی آمده است که به دلیل فعال سازی گوشی در منطقه ممنوعه، دستگاه قفل شده است. اما این مناطق ممنوعه کجا هستند؟

شیائومی به صورت رسمی می گوید:

14.2- قرارداد و کلیه محصولات فروخته شده تابع قوانین کنترلی کنترل صادرات است. اگر قوانین کنترل صادرات حوزه قضایی خریدار یا ایالات متحده صادرات آن را ممنوع کرده باشد، خریدار نمی تواند هیچ محصولی را که خریداری کرده است را به هیچ کشور یا قلمرو یا هرجایی دیگری که منع شده است؛ صادر کند.

کشورها و سرزمین های ممنوعه شامل کوبا، ایران، سوریه، کره شمالی، سودان و منطقه کریمه است. اگر خریدار قصد دارد هرگونه محصول خریداری شده را به کشور های ممنوعه صادر کند، قبل از انجام این کار،باید مجوزهای صادرات مورد نیاز (یا سایر تأییدیه های دولتی) را دریافت کند.

پس کشورهای ممنوعه برای شیائومی و طبق اعلامیه رسمی این شرکت شامل این کشورهاست:

  1. ۱- ایران
  2. ۲- کوبا
  3. ۳- سوریه
  4. ۴- کره شمالی
  5. ۵- سودان و منطقه کریمه

قفل شدن گوشی های شیائومی در برخی مناطق: ایران نیز جزوی از لیست است!

در حال حاضر گزارش های متعدی از کوبا منتشر شده است (بالاتر تصاویر آن را با هم دیدیم) که به غیرفعال شدن گوشی شیائومی آن ها اشاره دارد.

گزارش های کم تعدادتری هم به قفل شدن گوشی های شیائومی سوریه اشاره دارند. از کره شمالی که انتظار خروجی نداریم (!) و درباره سودان و منطقه کریمه هم اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. فعلا فقط ۱ تصویر از قفل شدن گوشی شیائومی با زبان انگلیسی و عربی وجود دارد که اینجا می توانید آن ها را ببینید:

The Device in Locked

خطا گوشی شیائومی The Device in Locked

قفل شدن گوشی شیائومی در سوریه

قفل شدن گوشی شیائومی در سوریه

قفل شدن گوشی Xiaomi در ایران چه خبر؟!

خوشبختانه فعلا هیچ کاربر ایرانی گزارشی درباره قفل شدن گوشی شیائومی خب اطلاعی نداده است. ما اینجا در ترنجی منتظر بازخوردهای شما از طریق تلگرام یا دایرکت اینستاگرام ترنجی هستیم.

هنوز به نظر نمی رسد که شیائومی بخواهد گوشی های خود در ایران را به سرنوشت گوشی های کوبا دچار کند. با این حال چون اسم ما در آن لیست ممنوعه شیائومی هست، بنابرمحدودیت های کوبا، نگرانی کاربرانی ایرانی بالا گرفته است.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

اگر خبری دیده شد واسه ایران فورا رام کاستوم بزنید .فروش چی فروش به یک هموطن؟ 😐

Mahdi85

بابا انجمن وارد کنندگان با رابط هاشون تو شیائومی ارتباط برقرار کردن اونا گفتن
Iran no.other country yes
احتمال زیاد خیلی زیاد برا ایران مشکلی نداره

آقایونی که شیائومی دارن نگران نباشن اونروز مهدی شجاری تو استوری گفت که با یکی از عوامل وارد کننده موبایل در تماس بوده که اونم یه اسکرین شات از مکالمش با مدیرای شیائومی رو گذاشته بود که نشون میده ایران تو لیست تحریم نیست.

Masih

سلام. آقا شما برای خرید هر محصول یا خدماتی ۲ صفحه از قوانین رو میپذیری و شرکت مقابل هم قبول میکنه سرویس بده.
1- Terms and Conditions
2- Terms Of Use
که همه ما معمولا نخونده تیکشون رو میذاریم و نکست رو میزنیم. الان هر ۲ این بخشهارو میتونید تو سایت رسمی شیائومی ببینید. تو هیچکدوم حرفی از کشورهای تحریم و … نزده کما اینکه برخی از شرکتها مثل اپل یا سابقا بلک بری این بخش رو مربوط به کشورهای تحریمی داشتن. تنها جایی که میتونید این قضایا رو ببینید تو سایت شیائومی هنده که نوشته اگر گوشی هندی در (یعنی رام هندوستان) که زمان فعالسازی، شخص قوانین کشور هند رو میپذیره در کشوری که با قوانین این کشور اداره نمیشه فعالسازی بشه، شرکت هیچ مسئولیتی در قبال دادن خدمات به شخص خریدار رو نداره. اسکرینشم گرفتم که بیام واسه ترنجی بفرستم هرچی گشتم یه ایمیل پیدا نکردم مجبور شدم ثبتنام کنم و توضیح بدم.
عزیزان شما ۲ قانون رو پذیرفتید که تو هیچکدوم (اگه رامتون گلوباله) حرفی از تحریم و لاک شدن و … زده نشده و شرکت پذیرفته که در صورت رعایت قوانینش به شما سرویس بده. پس اصن امکان نداره خودش برخلاف قانونش و تعهدش رفتار کنه. پس نگران نباشید.
ضمنا عکسی که انگلیسی بود از گوشی لاک شده بابت نپرداختن اقساط به موقع گوشی بود نه فعالسازی تو مناطق ممنوعه ولی عکسای لاتین و عربی چرا. که احتمالا رام یه کشور دیگه تو کشور دیگه ای فعال شده بود که قوانینشون با هم سازگار نبودن.
لطفا به این شایعه دامن نزنین و تحقیق کنین.
امیدوارم مفید بوده باشه.
https://www.mi.com/global/about/agreement/

https://www.miui.com/res/doc/eula/en.html

https://mobile.mi.com/in/about/privacy/

ali.reza.9821

من که فروختمش …

mohammad MI

😐😐😐
گوشیت چی بود؟

mohammad MI

ابجیا داداشیا😂😂😂😐
چرا یهو جوتون گرفته
مرده می ۱۰ تی رو گذاشته فروش
اخه داداشیاااااااا
قبل از اینکه بفروشین اون گوشی لامصبو حداقل دو تا سایت برین دو تا چیز بخونین دیدین قطعیه من خودم میام همرو ازتون میخرم

طاها قلی پور

الکی جو ندید بابا مگه میشه طرف موبایلش قفل بشه هیچکی هم پاسخگو نباشه . اینم از همون ادا های قدیمی برای تبلیغاته.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)