حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل کوین لینچ را از سرپرستی بخش اپل واچ به رهبری پروژه خودرو شرکت تغییر سمت داد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها

تنها چند روز پس از آنکه مشخص شد Doug Field، معاون اپل، از پروژه Apple Car برای شغل جدید خود در کمپانی فورد کناره‌گیری می‌کند؛ حال، معلوم شده است که پروژه تایتان این شرکت سرپرست جدیدی دارد. گزارش امروز بلومبرگ تایید می‌کند که کوین لینچ، مسئولیت پروژه خودرو اپل را برعهده گرفته است.

کوین لینچ، سرپرست جدید پروژه خودرو اپل

لینچ از سال 2013 در اپل مشغول به‌کار بوده و پس از فعالیت در شرکت Adobe، به غول فناوری پیوسته و در توسعه فلش برای این کمپانی، کمک شایانی کرده است. لینچ به‌عنوان معاون فناوری، در طول سال‌ها نقش مهمی در توسعه اپل واچ و ویژگی‌های بهداشتی مرتبط با آن ایفا کرده است.

گفته می‌شود که فیلد قبل از عزیمت خود در اوایل این هفته، وظیفه انجام عملیات “روزمره” پروژه Apple Car را برعهده داشته است. پیش‌تر توسط Insider گزارش شده بود که لینچ برخی از مسئولیت‌های نرم‌افزاری خودرو اپل را به مجموعه وظایف خود اضافه کرده، اما گزارش امروز بیان می‌کند که دامنه مسئولیت‌های لینچ در شرکت اپل درحال گسترش می‌باشد.

کوین لینچ، سرپرست جدید پروژه خودرو اپل

کوین لینچ، سرپرست جدید پروژه خودرو اپل

بلومبرگ گزارش می‌دهد:

[لینچ] برای اولین بار در اوایل سال جاری هنگامی که تیم‌هایی بر روی پروژه نرم‌افزار اصلی خودرو اپل کار می‌کردند، بر روی این پروژه فعالیت می‌کرد. حال، افرادی که خواستار فاش نشدن هویتشان به‌دلیل مخفی بودن این حرکت هستند، بیان کرده‌اند که وی اکنون بر کل گروه که شامل مهندسی سخت‌افزار و کار بر روی سنسورهای خودرو خودران می‌باشد، نظارت می‌کند.

انتخاب لینچ به‌عنوان سرپرست پروژه خودرو نشان می‌دهد که تمرکز شرکت هنوز بر نرم افزارهای اساسی و فناوری خودران است، و نه مکانیک فیزیکی خودرو. لینچ دهه‌ها یک مدیر نرم‌افزاری بوده، نه کسی که بر تیم‌های سخت‌افزاری نظارت کند. او همچنین هرگز در یک شرکت خودروسازی کار نکرده است.

درحالی‌که لینچ، خود تجربه‌ای در صنعت خودرو ندارد، بلومبرگ بیان می‌کند که اپل هنوز “چند مدیر ارشد در پروژه‌ای که از حوزه خودرو آمده‌اند” را در اختیار دارد؛ از جمله مدیران سابق Tesla و BMW.

پروژه Apple Car درحال‌حاضر تحت نظارت John Giannandrea بوده و لینچ نیز، وظایف روزمره مربوط به این پروژه را انجام می‌دهد. شاید کمی گیج‌کننده به‌نظر برسد، اما خود لینچ نیز، به جف ویلیامز، مدیر ارشد عملیاتی اپل، گزارش کار خود را تحویل می‌دهد.

اپل برنامه توسعه خودرو خود را برای جلوگیری از تاخیرهای بیشتر به‌تنهایی پیش می‌برد

نظر شما راجع‌به تغییر سمت مسئول پیشین اپل واچ به‌عنوان سرپرست جدید پروژه خودرو اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی