حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیشترین فروش گوشی در چین طی فصل دوم ٢٠٢١، متعلق به ویوو می‌باشد!

برندهای چینی، سهم بسیار زیادی از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار گرفته‌اند. این موضوع، به دلیل ارزش خرید بالا، تنوع مدل‌ها و بازاریابی مناسب است. حال، آمارهای مرتبط با بیشترین فروش گوشی در چین منتشر شده است. اطلاعات موجود در این آمارها، تا حدود زیادی شوکه کننده و تعجب آور هستند.

آمار مربوط به بیشترین فروش گوشی در چین

چین، بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان است. به همین دلیل، بسیاری از برندهای چینی برای فروش هرچه بیشتر در این کشور، خود را به آب و آتش می‌زنند. قبلاً در مورد فروش برندهای گوشی هوشمند در چین طی سه ماهه اول سال ٢٠٢١ میلادی گفته بودیم.

 

جدول فروش موبایل چین در فصل اول ٢٠٢١: ویوو در صدر و هوآوی سوم!

 

همان طور که گفتیم، هواوی در رتبه سوم این جدول حضور داشته است. اما اکنون، این برند بیش از پیش افت کرده است! به نقل از Gizmochina، مؤسسه آماری IDC امروز گزارشات جدید خود را منتشر کرده است. این اطلاعات، مربوط به بیشترین فروش گوشی در چین است. به همین ترتیب، ۵ برند برتر این بخش به همراه آمار و ارقام آن‌ها، جمع آوری شده‌اند. این آمار، مربوط به فصل دوم سال جاری میلادی می‌باشد. بر اساس ادعای مؤسسه IDC، مجموعاً ٧٨.١ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در این فصل و در چین به فروش رسیده است. اما این میزان، ١١ درصد از مدت مشابه پارسال کم‌تر شده است.

جدول بیشترین فروش گوشی در چین

با وجود این افت، اما نسبت به نیمه اول ٢٠٢٠، این نیمه شاهد رشد ۶.۵ درصدی بوده‌ایم. در نیمه اول سال ٢٠٢١، مجموع ١۶۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسیده است. نکته جالب در این آمار، حضور آنر در بین ۵ برند پر فروش است! این اولین باری است که شاهد حضور نام آنر در بین برندهای پر فروش پس از جدایی این کمپانی از گروه فناوری هواوی هستیم. بنابراین، آنر به یک برند مستقل تبدیل شده است.

اما به آمارها می‌رسیم. ویوو مانند فصل اول ٢٠٢١، همچنان در صدر جدول قرار دارد. این کمپانی، ١٨.۶ میلیون دستگاه فروش داشته است. بنابراین، سهم ویوو از بازار موبایل چین برابر با ٢٣.٨ درصد است. اوپو نیز با فروش ١۶.۵ میلیونی و سهم ٢١.١ درصدی، رتبه دوم را فتح کرده است. سومین دستگاه در این لیست، شیائومی است. موضوع عجیب، این است که شیائومی دستگاه‌های متنوع‌تر و با ارزش‌تری را عرضه می‌کند. اما همچنان فروش این کمپانی از ویوو و اوپو کم‌تر است. این کمپانی در بازار موبایل چین، ١٣.۴ میلیون دستگاه فروش داشته است. سهم شیائومی از این بازار، برابر با ١٧.٢ درصد است. شیائومی چندی پیش با پیشی گرفتن از اپل، به دومین برند گوشی پر فروش در جهان تبدیل شد.

در رتبه چهارم لیست بیشترین فروش گوشی در چین، نام اپل نیز به چشم می‌خورد. کوپرتینویی‌ها با فروش ٨.۶ میلیون دستگاه گوشی طی فصل دوم سال جاری میلادی، ١٠.۹ درصد از سهم بازار را تصاحب کرده است. و اما در رده پنجم، آنر حضور دارد. آنر پس از جدایی از هواوی مانند قبل مدل‌های متنوعی را عرضه نکرد. اما همچنان این کمپانی گوشی‌های جذابی را ارائه می‌دهد. فروش آنر در سه ماهه دوم ٢٠٢١، ۶.٩ میلیون دستگاه بوده است. این میزان، ٨.٩ درصد از سهم کل بازار را پوشش می‌دهد.

در این میان، شیائومی بیشترین رشد فروش را نسبت به قبل داشته است. این کمپانی، رشد ۴٧ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. ویوو، اوپو و اپل نیز به ترتیب ٢٣.۶، ١٧.٣ و ١٧ درصد رشد فروش را به دست آورده‌اند. بیشترین افت فروش نیز متعلق به آنر است. این کمپانی طی سال گذشته، فروش بسیار خوبی را تجربه کرده بود.

نظر شما در مورد این آمار چیست؟ آیا کمپانی ویوو می‌تواند به صدرنشینی خود در این بازار پر تلاطم ادامه دهد؟ فکر می‌کنید که هواوی هم اکنون چه میزان فروشی دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️