حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جریمه شدن واتس اپ در ترکیه به علت نقض حریم خصوصی

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پیام رسان

سازمان حفاظت از دیتای ترکیه پیام رسان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌Whatsapp را به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی جریمه کرد. جریمه شدن واتس اپ در ترکیه به علت نقض حریم خصوصی مبلغ حدود ۲۰۰ هزار یورو برای این پیام رسان تحت تملک فیس بوک در بر داشت.

جریمه شدن واتس اپ در ترکیه

سازمان حفاظت از دیتای کشور ترکیه اعلام کرد این پیام رسان که متعلق به فیس بوک است، باید اقدامات ضروری را برای اطمینان از پردازش اطلاعات شخصی مطابق با قانون این کشور انجام دهد.

سازمان مذکور واتس‌اپ را به دلیل عدم شفافیت درباره نحوه پردازش اطلاعات شخصی کاربران، میاد مبلغ یک میلیون و ۹۵۰ هزار لیر معادل ۱۹۷ هزار یورو جریمه کرد. همچنین دستور داد سیاست حریم خصوصی خود را با قوانین ترکیه منطبق کند.

نحوه تشخیص مسدود شدن در واتس آپ

WhatsApp

این جریمه یک روز پس از صدور جریمه ۲۲۵ میلیون یورویی از سوی دیده بان حریم خصوصی دیتای ایرلند برای واتس‌اپ به دلیل نقض مقررات حریم خصوصی اتحادیه اروپا صادر شد.

فیس بوک همچنین از سوی مقامات روسیه به دلیل ذخیره نکردن اطلاعات کاربران در سرورهای بومی جریمه شده است.

واتس‌اپ پس از این که زمستان سال گذشته از کاربرانش خواست با اشتراک گذاری اطلاعاتشان با فیس بوک موافقت کردند، هدف انتقادات گسترده قرار گرفت. دیده بان ترکیه اعلام کرد واتس‌اپ را به دلیل این که دیگر حق انتخاب به کاربران نمی دهد، جریمه کرده است. کاربران مجبورند رضایت خود را به طور کلی اعلام کنند.

واتس اپ را چه کنیم؟ اعمال شرایط استفاده جدید Whatsapp از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

این سازمان در ژانویه از شهروندان ترکیه خواسته بود به جای واتس‌اپ، از پیام رسان بومی BiP استفاده کنند که توسط اپراتور تلفن همراه ترک سل ساخته شده است. چندین موسسه ترکیه اعلام کرده اند برای ارتباط با خبرنگاران استفاده از سرویس BiP را آغاز کرده اند. پیام رسانهای رقیب سیگنال و تلگرام هم شاهد افزایش یکباره تقاضا در ترکیه بوده اند.

بر اساس گزارش یورونیوز، مدیر دفتر تحول دیجیتالی ترکیه اظهار کرده که اپلیکیشنهای خارجی ریسک امنیتی جدی برای آنکارا هستند.

نظر شما درباره این جریمه های متعدد واتس اپ در زمینه نقض شرایط حریم خصوصی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چه مبلغ زیادی هم هست برای واتساب😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)