حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین اصلی Galaxy A12 مشخص شد: بهتر از Galaxy A71 5G!

نوشته

2 سال قبل | 13 دیدگاه | اسمارت‌فون، دوربین، سامسونگ

سامسونگ گوشی‌های مقرون به صرفه زیادی دارد. یکی از مدل‌های محبوب و شناخته شده سامسونگ با قیمت کم، گلکسی A12 است. گوشی Galaxy A12، به تازگی در تست‌های DxOMARK حاضر شده است. اما امتیاز DxO دوربین اصلی Galaxy A12، عجیب‌تر از چیزی است که انتظارش را داشتیم!

گلکسی ای ١٢

گلکسی ای ١٢ سال گذشته به عنوان نسل جدید گوشی‌های مقرون به صرفه سری Galaxy A روانه بازار شد. این دستگاه، دارای تراشه Helio P35 با لیتوگرافی ١٢ نانومتری بود.

 

گلکسی A12 سامسونگ با مدیاتک Helio P35 و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری رسما معرفی شد

 

اگر راستش را بخواهید، ما اصلاً انتظار نداشتیم که این گوشی حتی در تست‌های DxOMARK حضور پیدا کند! اما به هر حال، پس از گذشت ما‌ها، امتیاز DxO دوربین اصلی Galaxy A12 مشخص شده است. در ادامه، نگاهی به امتیاز این گوشی خواهیم داشت. اما پیش از آن، مروری بر مشخصات کلیدی این گوشی داریم:

– سنسور اصلی ۴٨ مگاپیکسلی با میزان گشودگی دیافراگم F/2.0 / احتمالاً ISCOELL GM1

– سنسور ۵ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض

– سنسور ٢ مگاپیکسلی برای لنز ماکرو

– سنسور ٢ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق سوژه

مانند همیشه، DxOMARK اعلام کرده است که برای نمره دهی به این گوشی، حدود ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم را به ثبت رسانده است.

امتیاز DxO دوربین اصلی Galaxy A12

امتیاز DxO دوربین اصلی Galaxy A12

امتیازی عجیب برای یک گوشی رده پایین! گلکسی A12، یک گوشی اقتصادی و رده پایین است. در نتیجه، انتظاری از بخش دوربین آن نداریم. اما ظاهراً حتی با استفاده از سنسورهای ارزان قیمت و پردازنده تصویر ضعیف، DxOMARK معتقد است که این گوشی دارای عملکردی بسیار خوب نسبت به رده خود است. در نتیجه، امتیاز کلی ٩٠ به این گوشی اعطا شده است. این امتیاز، نشان می‌دهد که Galaxy A12 نسبت به رقبای خود قابل اعتماد است.

امتیازات این گوشی در بخش‌های عکاسی، زوم و فیلم برداری به ترتیب برابر با ٩۶، ٣۶ و ٨٠ می‌باشد. اما این گوشی برای مقایسه، چه امتیازی را کسب کرده است؟ خب، بهتر است که بدانید Galaxy A12 امتیازی بیشتر نسبت به Galaxy A71 5G و Galaxy A51 5G دارد! این موضوع، واقعاً عجیب است. چرا که مشخص نیست چگونه با پردازشگر تصویر و حسگر تصویر رده پایین، گوشی اقتصادی سامسونگ توانسته است چنین امتیازی را کسب کند.

نقاط ضعف و نقاط قوت دوربین گلکسی A12

گلکسی A12 یک گوشی اقتصادی است. اما این گوشی چه نقاط ضعف و نقاط قوای دارد؟ در بخش نقاط قوت، مواردی مانند نوردهی خوب به سوژه، داینامیک رنج گسترده در شرایط نوری مناسب، افکت بوکه طبیعی و با دقت بالا، وایت بالانس و اعوجاج متعادل در کنار نورگیری مناسب و جزئیات بالا در حین فیلم برداری، ذکر شده‌اند. اما در مقابل این گوشی دارای نقاط ضعفی همچون برخی از مشکلات پایداری وایت بالانس و داینامیک رنج در ویدئو، جزئیات کم دوربین فوق عریض، نویز در ثبت سوژه‌های متحرک، جزئیات کم در شرایط نوری ضعیف و مشکلات فوکوس می‌باشد.

نظر شما در مورد امتیاز DxO دوربین اصلی Galaxy A12 چیست؟ آیا این گوشی واقعاً عملکرد بهتری نسبت به Galaxy A71 5G دارد؟ آیا شما با نظر DxOMARK موافق هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

حرفی ندارم 😕😕
نمره ی عجیبیه

Mr.A

چرت و پرت خالص

Mahdi

هلیو پی۳۵ همراه سنسور های پایین رده چند سال پیش ۴۸/۵/۲/۲ اگزینوس ۹۸۰ همراه سنسور های ۶۴/۱۲/۵/۵ رو خورد و خاکستر کرده خیلی هم عادی

ساقی هستم اینم نمونه کارم😐😂

Mohammadr

داداش گردن نگیر

هلیا نکن شر میشه…

آره میخوام شر کنم، مشکلیه؟🤣

Mohammadr

سامسونگ پولو اشتباهی برا a12 واریز کرده؟ 😂
.
پ‌ن: صرفا جهت مزاح و “طعنه” ✌🏻😂

تیکه خوبی بود!😂👌🏼

Mahdi

۱۵ نمره باید میداده به اس۲۱ الترا اشتباهی داده به این😂 پیش میاد

Auroro

حقیقتا پشمام

Sarnevesht

فک کنم اشتباه تایپی شده😅

یا احتمالا این سری کارشناساشون صنعتی و سنتی رو باهم مصرف کردن.😂🍀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️