حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین ZTE Axon 30 Ultra مشخص شد: کم‌تر از OnePlus Nord 2!

نوشته

2 سال قبل | 14 دیدگاه | ZTE، تست، دوربین

خب، این اولین باری نیست که DxOMARK با نمرات عجیب و غریبش، ما را غافلگیر می‌کند. اما به هر حال، ما تست‌های این مرجع را مرور می‌کنیم تا ببینیم که ایراد یا نقطه قوت یک گوشی چه بوده است. در همین راستا، امتیاز DxO دوربین ZTE Axon 30 Ultra مشخص شده است. این امتیاز، ما را مانند همیشه متعجب و غافلگیر کرده است!

گوشی ZTE Axon 30 Ultra

همان طور که گفتیم، این اولین باری نیست که مجموعه DxOMARK ما را غافلگیر و متجعب می‌کند. به عنوان مثال و در آخرین خبر، امتیاز دوربین گلکسی A12 در DxOMARK از گوشی Galaxy A71 5G بیشتر است!

 

امتیاز DxO دوربین اصلی Galaxy A12 مشخص شد: بهتر از Galaxy A71 5G!

 

حال، این مجموعه پر حاشیه به سراغ بررسی پرچمدار شاخص کمپانی چینی ZTE رفته است. نام این دستگاه، ZTE Axon 30 Ultra 5G است! این دستگاه، دارای سیستم دوربین اصلی بسیار جذابی است. اما آیا این گوشی پرچمدار می‌تواند در تست‌های عملی DxOMARK نیز امتیازی به جذابیت سیستم دوربین خود کسب کند؟ پیش از رسیدن به جواب این سؤال، بهتر است نگاهی به مشخصات مرتبط دوربین این گوشی نیز داشته باشیم:

– سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی / میزان گشودگی دیافراگم F/1.6 / لرزشگیر اپتیکال

– سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ISOCELL GW3 سامسونگ برای لنز فوق عریض با زاویه دید ١٢٠ درجه‌ای

– سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ISOCELL GW3 سامسونگ مخصوص ثبت عکس‌هایی با افکت بوکه

– سنسور ٨ مگاپیکسلی برای لنز پریسکوپ تله فوتو با زوم ۵ برابری اپتیکال

– فیلم برداری 8K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه

مثل همیشه، دگزومارک می‌گوید که برای نمره دهی به دوربین اصلی یک گوشی، بیش از ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم را ثبت کرده است.

امتیاز DxO دوربین ZTE Axon 30 Ultra

امتیاز DxO دوربین ZTE Axon 30 Ultra

خب، همان طور که مشخصات روی کاغذ این گوشی را خواندید، شاهد یک سیستم دوربین بسیار جذاب و کم سابقه در بین گوشی‌های ZTE هستیم. بنابراین، در عمل انتظار زیادی از این گوشی می‌رود. اما آیا واقعاً امتیاز DxO دوربین ZTE Axon 30 Ultra در حد مشخصات رو کاغذ آن می‌باشد؟ خب، ظاهراً این گوشی امتیاز خیلی زیادی را هم کسب نکرده است!

امتیاز DxO دوربین ZTE Axon 30 Ultra برابر با ١٠٧ می‌باشد. این امتیاز کلی، نشان می‌دهد که پرچمدار ZTE خیلی در سطح پرچمداران عمل نمی‌کند. بنابراین، بهتر است زیاد گول مشخصات فنی آن را نخورید! در ادامه، امتیازات این گوشی در بخش‌های عکاسی، زوم و فیلم برداری به ترتیب برابر با ١٠٨، ۶۴ و ٩٨ می‌باشد. اما در مقایسه با دیگر گوشی‌ها، این گوشی در چه سطحی قرار می‌گیرد؟ خب، DxOMARK می‌گوید که عملکرد دوربین اصلی این گوشی تنها کمی از Redmi Note 10 Pro بهتر است. از سوی دیگر، عملکرد این گوشی در بخش دوربین به تراز گوشی‌هایی مانند Redmi K40 Pro Plus و یا حتی OnePlus Nord نمی‌رسد! بنابراین، این دستگاه به عنوان یک پرچمدار خیلی در این بخش عملکرد خوبی ندارد. در تصویر زیر، شما می‌توانید مقایسه‌ای از عکس‌های ثبت شده توسط ZTE Axon 30 Ultra و گلکسی اس ٢١ پلاس نسخه Exynos را مشاهده کنید:

نقاط ضعف و نقاط قوت بخش دوربین پرچمدار ZTE

همان طور که دیدید، این دستگاه خیلی در بخش دوربین اصلی خوب ظاهر نشده است. DxOMARK در بخش نقاط ضعف، مواردی مانند جزئیات خوب در تمام سناریوهای فیلم برداری و عکاسی، وایت بالانس مناسب در تصاویر، تشخیص عمق دقیق، جزئیات بالای تصاویر زوم شده و لرزشگیر اپتیکال تأثیر گذار را ذکر کرده است. اما این گوشی در مقابل دارای مشکلاتی مانند داینامیک رنج محدود تصاویر و ویدئوها، نویز بالای تصاویر و ویدئوها در شرایط کم نور، دقت پایین رنگ‌ها در شرایط نوری ضعیف، وجود هاله، بازتاب نور و اثر Ghosting لنز و ناپایداری فوکوس در ویدئوهای کم نور می‌باشد.

نظر شما در مورد امتیاز اعطا شده به ZTE Axon 30 Ultra چیست؟ آیا این دستگاه می‌توانست عملکردی بهتر از این‌ها داشته باشد؟ انتظار شما از این گوشی در چه حدی بود؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

حکم ای۷۱فایوجی در مقابل ای۱۲ رو داره امتیاز این گوشی در برابر نورد

Auroro

جررررر

Mahdi

😑😑😑کلا دگزو عجیب شده جدیدا قبلا خیلی بهتر الان یه جوری نمره میده🤕🤕

Amir galaxy

سلام بچیل میگم من می‌خوام تایپ صوتی رو تو کیبورد فعال کنم ولی نمیشه
کیبورد جانبی نصب کردم با اینکه گفته تایپ صوتی داره ولی توی اونم نمیاد…
یعنی کلا هیچ دکمه ای پیدا نمیکنم ازش چیکار کنم

Auroro

گوشیتو عوض کن

Sarnevesht

😂😂😂

Sarnevesht

سلام. جناب مدل گوشیتون چیه؟

S21 اولترا😁

Mahdi

جیبورد نصب کن

m.b

شاید گوشیت دسترسی میکروفون رو نمیده… نگه‌دار برو قسمت دسترسی ها اگر میکروفون غیرفعاله دسترسیشو بده…

Amir galaxy

کیبورد خود گوشی رو چ کنم
چطور برم قسمت دسترسی هاش

m.b

تنظیمات برنامه ها کیبورد رو جستجو کن برو تو کیبورد پیشفرضت…

ali karimi

سلام، واقعا تعجب داره فقط 3تا دوربین 64 مگا پیکسلی داره، اونوقت امتیازش شده این،واقعا مگا پیکسل اصلا معنی نداره تا کیفیت، روی کاغذ واسه خودش کسیه ولی توعمل درمقایسه با توان و قدرت هیچیه

Mr.A

دگزو داداش چت شده اون از ای۱۲ اینم ازاین😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️