حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

10 نکته برای همکاری با یک آژانس بازاریابی !

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

گاهی اوقات شما به هزار و یک دلیل تصمیم می گیرید که با یک آژانس بازاریابی همکاری کنید، ممکن است به دنبال پیاده سازی یک استراتژی بازاریابی ناآشنا برای ورود به یک بازار جدید باشید یا شاید هم می خواهید در کمپین تبلیغاتی آتی خود نتایج بهتری به دست آورید، حتی ممکن است به دنبال صرفه جویی در هزینه ها باشید و به جای استخدام یک مدیر بازاریابی تمام وقت، تصمیم بگیرید که از خدمات یک آژانس بازاریابی استفاده کنید. فارغ از هدفی که در سر دارید نتایجی که به دست می آورید تا حدود زیادی به روابط شما با آن آژانس بازاریابی وابسته است.

ما در اینجا سعی داریم تا شما را با 10 نکته اساسی که به شما در همکاری با یک آژانس بازاریابی کمک خواهد کرد، آشنا نماییم. پس قبل از انتخاب گزینه نهایی خود برای همکاری، نگاهی به این لیست بیاندازید :

  1. ۱- یک آژانس بازاریابی درست انتخاب کنید!

نتایج فعالیت های شما تا حدود زیادی به آژانس بازاریابی که انتخاب می کنید بستگی دارد. پس باید متغیرهای مختلف را در نظر بگیرید. به عنوان مثال حوزه تخصص این آژانس بازاریابی چیست؟ سابقه فعالیت این آژانس بازاریابی چقدر است؟ آیا منابع کافی در اختیار دارد؟ قراردادهای پیشین آن چه مدت به طول انجامیده است؟ این آژانس برای اجرای پروژه شما چه مقدار هزینه دریافت می کند؟ آیا به نظر می رسد که می توانید به سادگی با آنها ارتباط برقرار کنید؟ فعالیت هایی که در فضای آنلاین داشته اند چگونه بوده است؟

  1. ۲- قبل از هر کاری انتظارات خود را از همکاری با یک آژانس بازاریابی مشخص کنید.

به محض آنکه وارد همکاری با یک آژانس بازاریابی شدید، انتظارات خود را تعیین کنید. به دنبال دستیابی به چه هدفی هستید؟ “موفقیت” را چگونه تعریف می کنید؟ چه رفتارهایی از سوی این آژانس بازاریابی برای شما پذیرفته نخواهد بود؟ انتظار دارید همکاری شما با این آژانس چگونه پیش برود؟ این بهترین فرصت برای رفع هر گونه ابهام و سوتفاهم است پس از آن درست استفاده کنید.

  1. ۳- شفاف باشید.

مانند مشاور بازاریابی خود، شما نیز باید در روابط خود شفاف عمل کنید. اگر آژانس بازاریابی از شما درخواست اطلاعاتی در مورد برند یا اهدافتان می کند، آنها را در اختیارش قرار دهید. حتی اگر ایده جدیدی در سر دارید که به فعالیت های بازاریابی کمک می کند، حتما آنها را بیان کنید.

  1. ۴-برای روابط خود شرایط تعیین کنید.

شرکت های مختلف در ارتباط با شرکت های ثالث انتظارات گوناگون دارند. برخی ترجیح می دهند که به آژانس بازاریابی اجازه دهند که با کمترین تعامل کار خود را پیش ببرد، ولی برخی برگزاری جلسات هفتگی و یا حتی با فاصله زمانی کوتاه تر را ترجیح می دهند. جزو هر دسته از این شرکت ها که هستید، ترجیح خود را در نحوه تعاملات از همان ابتدا بیان کنید.

  1. ۵-شفاف و در عین حال مختصر و مفید صحبت کنید.

سعی کنید در ارتباطات خود تا آنجا که می توانید شفاف و کوتاه و مختصر باشید. همه ایمیل ها و نامه های ارسالی خود را قبل از ارسال مرور کنید تا مطمئن شوید که در عین حال که همه خواسته های شما را پوشش می دهند، شامل جزییات غیرضروری نیز نباشند. هرچه چالش های روابطتان با آژانس بازاریابی انتخابی تان کمتر باشد، کمپین تان بهتر برگزار خواهد شد.

  1. ۶- اعتماد کنید ولی در عین حال تحقیق کنید!

اعتماد در همکاری حرف اول را می زند ولی اگر این اعتماد بر اساس تحقیقات اولیه شکل گرفته باشد، برای همیشه پابرجا خواهد ماند. هنگام کار با یک آژانس بازاریابی باید همیشه زمانی را صرف تحقیق در مورد این موضوع بکنید که آیا مطالبی که به شما گفته اند صحت دارد یا خیر.

  1. ۷- به پیشنهادات تخصصی گوش کنید.

آژانس بازاریابی شما به عنوان یک مشاور برای شما است که بر مبنای تخصص خود پیشنهاداتی در راستای کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی شما ارائه می کند و به شما کمک خواهد کرد که در تصمیم گیری های خود عملکرد بهتری داشته باشید. شما با این آژانس بازاریابی همکاری می کنید چون به عنوان متخصص به آنها اعتماد کرده اید، پس خودتان را آماده کنید تا به پیشنهاداتشان گوش کنید. بیلاود مارکتینگ خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ ، مشاوره برندینگ و … برای توسعه کسب و کار شما ارائه دهد.

  1. ۸- (تا آنجایی که می توانید) کلیه اعضای تیمی که با آن همکاری می کنید، بشناسید.

شما احتمالا با آژانس بازاریابی مورد نظر خود جلساتی برگزار می کنید. شاید بد نباشد با سایر اعضای تیمی که بر روی پروژه شما در حال فعالیت هستند نیز بیشتر آشنا شوید تا نسبت به عملکرد آتی آن آژانس بازاریابی دید بهتری داشته باشید.

  1. ۹- بر روی نتایج تمرکز کنید.

گاهی اوقات برخی از شرکت ها به سادگی غرق در جزییات تاکتیک ها و تصمیمات سطح پایین یک کمپین می شوند، ولی فراموش نکنید که باید بر روی نتایج نهایی که توسط آژانس بازاریابی ارائه می شود تمرکز کنید. نتیجه ای که به دنبال آن هستید را به عنوان اصلی ترین اولویت خود قرار دهید و آژانس های بازاریابی را بر اساس نتایجی که به دست آورده اند، قضاوت کنید و نه زرق و برق کمپین هایی که اجرا کرده اند! گاهی اوقات لوکس ترین رویدادها و کمپین های بازاریابی جز هزینه و مخارج بیش از حد، حاصلی برای برندهای مختلف به همراه نداشته است.

  1. ۱۰- انعطاف پذیر باشید!

در برخورد با آژانس های بازاریابی تا آنجا که می توانید انعطاف پذیر باشید. از امتحان تاکتیک های جدید نترسید، به ایده های جدید گوش کنید و از تغییر در برنامه روزانه و همیشگی خود استقبال کنید. منعطف بودن شما می تواند به بهبود تدریجی وضعیت شما کمک کند.

در نهایت آخرین توصیه ما به شما این است که اگر به دنبال همکاری با یک شرکت ثالث مثل آژانس های بازاریابی و برندینگ، آژانس های تبلیغات اینترنتی، مشاوران دیجیتال مارکتینگ و … هستید، این 10 نکته را به خاطر بسپارید و آنها را عملی کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات