حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Snapdragon Wear 5100، ضعیف‌تر از آن چیزی است که انتظار می‌رود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، ساعت هوشمند، شایعات، کوالکام

تراشه Exynos W920 سامسونگ، اعلان خطری برای تراشه‌های کوالکام بود. چرا که این تراشه جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ، دارای سرعت بسیار بیشتری نسبت به قبل است. گفته می‌شود که تراشه Snapdragon Wear 5100 نیز سال آینده معرفی می‌شود. اما این تراشه، آن طور که انتظار می‌رفت قدرتمند نیست.

تراشه Snapdragon Wear 5100 در حد انتظارات نخواهد بود

مدتی قبل، گفتیم که کوالکام قصد دارد تا Snapdragon Wear 5100 را طی سال آینده میلادی رونمایی کند. این تراشه، نسل جدیدی از تراشه‌های گجت پوشیدنی کوالکام است.

 

تراشه Snapdragon Wear 5100 قلب تپنده ساعت‌های هوشمند جدید خواهد بود

 

بر اساس گزارشی از Android Authority، اولین باری که خبری از توسعه تراشه جدید کوالکام برای گجت‌های پوشیدنی منتشر شد، ماه گذشته بود. در آن شایعه، گفته شده بود که نام تراشه بعدی کوالکام، اسنپدراگون Wear 5100 است. همچنین جزئیاتی از آن به اشتراک گذاشته شده بود. اکنون، گزارش تازه‌ای از مشخصات تراشه Snapdragon Wear 5100 منتشر شده است که به ما اطلاعات تکمیلی را می‌دهد. طبق گفته‌های WinFuture، پردازنده مرکزی Snapdragon Wear 5100 از چهار هسته استفاده می‌کند. اما نکته این جاست که هسته‌های موجود در آن، Cortex-A53 هستند که در نسل قبلی نیز موجود بود. پیش از این، گفته شده بود که هسته‌های Cortex-A73 در این تراشه به کار می‌رود.

اما ظاهراً کوالکام می‌خواهد کارایی را نسبت به افزایش سرعت قابل توجه، ترجیح دهد. با توجه به عمر باتری ساعت‌های هوشمند در WearOS، می‌توان از این حرکت کوالکام به نحوی استقبال کرد. هرچند این تنها هسته‌های پردازشی نیستند که در یک تراشه، می‌توانند سرعت را افزایش بدهند. بلکه کوالکام قصد دارد پارامترهای دیگر را ارتقاء بدهد. بر اساس مشخصات فاش شده جدید، تراشه Snapdragon Wear 5100 دارای ٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X خواهد بود. این حافظه رم، دارای مصرف انرژی و پهنای باند بیشتری نسبت به حافظه رم LPDDR3 در Snapdragon Wear 4100 می‌باشد. ١۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز توسط Snapdragon Wear 5100 پشتیبانی خواهد شد.

اما صبر کنید. ظاهراً تراشه Snapdragon Wear 5100 برای ما یک غافلگیری دارد. در برخی از نمونه‌های اولیه Snapdragon Wear 5100، پشتیبانی از دوربین دوگانه تأیید شده است. این دوربین دوگانه، می‌توان ۵+١۶ مگاپیکسلی باشد! اگرچه که سری Snapdragon Wear 4100 نیز از دوربین ١۶ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. اما ما تا به حال شاهد استفاده از این قابلیت در ساعت‌های هوشمند شاخص نبوده‌ایم. بر اساس اطلاعات، این دوربین‌ها می‌توانند برای ثبت عکس، احراز هویت و حتی تماس تصویری مناسب باشند.

اطلاعات دیگری که منتشر شده‌اند، نشان می‌دهد که سامسونگ و SMIC قصد تولید تراشه Snapdragon Wear 5100 را دارند. با این حال، مشخص نیست که تولید انبوه آن چه زمانی آغاز می‌شود. در نهایت، نمی‌توان در مورد عملکرد کلی این تراشه اظهار نظری داشت. زیرا عملکرد آن، در هاله‌ای از ابهام است. اما ظاهراً کوالکام می‌خواهد یک حریف شایسته با کارایی بیشتر برای Exynos W920 داشته باشد.

نظر شما در مورد این تراشه چیست؟ فکر می‌کنید که سرعت در ساعت‌های هوشمند آن قدر اهمیت داشته باشد؟ کارایی را به سرعت ترجیح می‌دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️