حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Snapdragon Wear 5100 قلب تپنده ساعت‌های هوشمند جدید خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، ساعت هوشمند، شایعات، کوالکام

کوالکام نه تنها تراشه‌های موبایل را طراحی می‌کند، بلکه این کمپانی آمریکایی تراشه‌های مخصوص ساعت‌های هوشمند را نیز توسعه می‌دهد. سری Snapdragon Wear، نام تراشه‌های کوالکام برای محصولات پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند است. گفته می‌شود که تراشه Snapdragon Wear 5100 به زودی به عنوان قلب تپنده ساعت‌های هوشمند اندرویدی جدید، معرفی خواهد شد.

تراشه Snapdragon Wear 5100 به زودی در موج جدید ساعت‌های هوشمند اندرویدی به کار گرفته خواهد شد

شایعات معرفی نسل جدید تراشه مخصوص گجت‌های پوشیدنی کوالکام چندی پیش شروع به انتشار کرد. در همین راستا، در ترنجی نیز از نسل جدید تراشه Snapdragon Wear در سال ٢٠٢٢ میلادی صحبت کردیم. حال، مشخص شده است که نام این تراشه، اسنپدراگون Wear 5100 می‌باشد.

 

نسل جدید تراشه های Snapdragon Wear کوالکام سال ۲۰۲۲ معرفی می شوند

 

به تازگی گزارش جدیدی از Phonearena در مورد این تراشه منتشر شده است. بر اساس این گزارش، کوالکام که یک کمپانی توسعه تراشه مطرح است، ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد نسل جدید تراشه‌های Snapdragon Wear را به زودی روانه بازار کند. بنابر سورس کد‌های لو رفته و اطلاعات منتشر شده از XDA Developers، این تراشه Snapdragon Wear 5100 نام دارد. این نشریه می‌گوید که کد لو رفته از این تراشه، LAW.UM.2.0-00700-SW5100.0 بوده است. این کد، در فروم کد کوالکام منتشر شده بوده است. عبارت LAW، مخفف شده “Linux Android Wear” می‌باشد.

در واقع Android Wear، همان WearOS‌ است. ظاهراً عبارت UM نیز مخفف شده Unified Modem است. در نهایت، SW5100 نیز می‌تواند به سادگی همان مخفف عبارت Snapdragon Wear 5100 باشد. این تراشه، با اسم رمز Monaco شناخته می‌شود. در حال حاضر، اطلاعات زیادی از تراشه Snapdragon Wear 5100 منتشر نشده است. بر اساس کد سورس‌های لو رفته، این تراشه با اندروید ١٠ و ١١ سازگاری دارد. کوالکام پیش‌تر گفته بود که تراشه‌های سری Snapdragon Wear 4100 و Snapdragon 3100 Plus قابلیت اجرای سیستم عامل WearOS 3.0 را دارند. با این وجود، آینده بسیاری از ساعت‌های هوشمند فعلی مبهم است.

مشخصات فنی لو رفته از تراشه پوشیدنی جدید کوالکام

بر اساس اطلاعات لو رفته اخیر، اسنپدراگون Wear 5100 احتمالاً با پلتفرمی به نام “Bengal” طراحی شده است. این تراشه، دارای پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای است. هسته‌های موجود در این پردازنده مرکزی، بسیار قدرتمندتر از قبل است. اسنپدراگون Wear 4100، پیش‌تر از چهار هسته Cortex-A53 استفاده می‌کرد. اما این بار، هسته‌های Cortex-A73 با قدرت بسیار بیشتر جایگزین این هسته‌ها شده‌اند.

در حال حاضر، مشتریان کوالکام کم کم در حال تبدیل شدن به دشمن این کمپانی هستند! به طور مثال، تمرکز مجدد سامسونگ بر روی تراشه‌های Exynos و همکاری با AMD، یکی از نشانه‌های این قضیه است. به همین ترتیب، ممکن است سامسونگ دیگر از تراشه‌های Snapdragon در پرچمداران خود استفاده نکند. از سوی دیگر، گوگل و سامسونگ در حال نزدیک‌تر شدن هستند. نه تنها سامسونگ و گوگل در حال توسعه سیستم عامل مخصوص ساعت‌های هوشمند خود با همکاری یکدیگر هستند، بلکه گفته می‌شود گوگل در تولید و ساخت تراشه‌های اختصاصی خود با نام Tensor از سامسونگ کمک خواهد گرفت. گفتنی است که اپل در حال کار بر روی مودم‌های اختصاصی خود است تا دیگر از مودم‌های ساخت کوالکام استفاده نکند.

تراشه‌های کوالکام، فعلاً نتوانسته‌اند محبوبیت زیادی را برای خود دست و پا کنند. باید منتظر بمانیم تا ببینیم که کوالکام چه تدارکاتی را برای تراشه Snapdragon Wear 5100 خود در نظر گرفته است. همچنین نکته دیگر، این است که کدام کمپانی‌ها حاضر به استفاده از این تراشه خواهند بود. این کمپانی، تأیید کرده بود که نسل جدید تراشه Snapdragon Wear در سال ٢٠٢٢ میلادی عرضه خواهد شد. همچنین اسم رمز اولین ساعت هوشمند مجهز به این تراشه، Atheron خواهد بود. با توجه به این که تولید کنندگان ساعت هوشمند در حال حاضر تمایل خاصی نسبت به استفاده از این تراشه نشان نداده‌‌اند، این موضوع جالب به نظر می‌رسد.

نظر شما در مورد تراشه‌های کوالکام در ساعت‌های هوشمند چیست؟ آیا این تراشه‌ها را می‌پسندید؟ نظر شما در مورد تراشه Snapdragon Wear 5100 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️